Ophanging/Verhogen - Rancho 4"
??? Wie weet dit? Recent een Rancho 4" verhogingsset kunnen kopen,alles nog in de doos.Nu zitten er bij deze set ook nog wiggen en andere onderdelen bij waarvan k niet weet waarvoor ze dienen.Een handleiding kan ik ook nergens vinden.Wie heeft ervaring met het plaatsen van deze verhogingset en kan van a tot z vertellen hoe deze geplaatst moet worden?VB:Verhogingsblokken achter,worden de originele in combinatie met deze in de verhogingsset gebruikt........enz.
Thanks
Thanks
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 16 jan 2005 21:26
- Locatie: nieuwegein
na de wiggen plaats je tussen je as en je onderste bladveer om je as wat te kantelen en zodoende je aandruifas te sparen want die hoeft dan niet zon knik te maken.OLDODGE schreef:??? Wie weet dit? Recent een Rancho 4" verhogingsset kunnen kopen,alles nog in de doos.Nu zitten er bij deze set ook nog wiggen en andere onderdelen bij waarvan k niet weet waarvoor ze dienen.Een handleiding kan ik ook nergens vinden.Wie heeft ervaring met het plaatsen van deze verhogingset en kan van a tot z vertellen hoe deze geplaatst moet worden?VB:Verhogingsblokken achter,worden de originele in combinatie met deze in de verhogingsset gebruikt........enz.
Thanks
de orginele blokken plaats je er niet tussen want dan komt de dodge erg hoog met de kont omhoog te staan wat geen gezicht is en ook zeker NIET veilig
en waarschijnlijk zijn je stropppen dan ook te kort.
what to know more?
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 16 jan 2005 21:26
- Locatie: nieuwegein
OLDODGE schreef:Hoi Dodgefanaat1985,bedankt voor je info,weet al een ietsje meer.Blijkbaar bestaat er geen handleiding over het plaatsen van zo'n set dus if you know more,let me know.
nou ben wel benieuwd of er een blok bij zit om je stuurstang te verhogen
weet de goede benaming niet maar nu komen waarschijnlijk je stuurstang net achter je linkerwiel tegen elkaar als je maximaal rechts instuurt.
je hebt ook stuurstangen die al in een verhoogte vorm zijn
misschien iemand die met pict's mij kan verduidelijken.
verder is het niet zo moeilijk toch
maar volgens mij is er alleen voor bodylift een
volgorde beschrijving.
voor mij was het ook even puzzelen omdat ik een 2dehands liftset heb
Edited By dodgefanaat1985 on 1148929794
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 16 jan 2005 21:26
- Locatie: nieuwegein
10cm is 3.9 inchOLDODGE schreef:Geen blok bij volgens mij,wel enkele extra draadstangen met moeren.Ook de blokken eens gemeten van deze set,zijn ongeveer 100mm hoog??****,deze set is toch een 4"......dus toch nog de originele blokken erbij??(85mm+100mm=185mm voor de verhoging in totaal)euh,ja toch?
18cm is 7inch
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 16 jan 2005 21:26
- Locatie: nieuwegein
Heb zelf indertijd ook de 4" Rancho set gemonteerd.
De wiggen horen onder de vooras om deze wat voorover te kantelen (dikke deel van de wig naar achteren gericht).
De blokken achter zitten samen met de originele blokken tussen as en veer. Volgorde: as, originele blok, nieuwe blok, veer.
Bij mij liep de CV-joint (die aan de tussenbak van de voorste tussenas) aan bij accelereren. Om dit op te lossen heb ik de lippen een beetje afgeslepen.
De wiggen van de vooras heb ik er later weer tussenuit gehaald. Dit vanwege het zoekerige sturen.
De wiggen horen onder de vooras om deze wat voorover te kantelen (dikke deel van de wig naar achteren gericht).
De blokken achter zitten samen met de originele blokken tussen as en veer. Volgorde: as, originele blok, nieuwe blok, veer.
Bij mij liep de CV-joint (die aan de tussenbak van de voorste tussenas) aan bij accelereren. Om dit op te lossen heb ik de lippen een beetje afgeslepen.
De wiggen van de vooras heb ik er later weer tussenuit gehaald. Dit vanwege het zoekerige sturen.
Gerhart
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 16 jan 2005 21:26
- Locatie: nieuwegein
OLDODGE schreef:Bedankt Gerhart,had een vermoeden over de toepassing van de originele blokken omdat je anders geen aanslag meer hebt bij het helemaal inveren. :)
hey ff voor de duidelijkheid hoor
maar de eindaanslag gebruik je niet meer hoor
je moet wel heel nkap ruig bezig zijn wil je na je lift nog in de buurt komen van je eindaanslag
maar als je je orginele blokken ertussen laat kan je die dan niet beter boven de nieuwe plaatsen ipv eronder
zodoende zit je eindaanslag er nog.
maar staat hij nu helemaal recht of voorover
ik vind het persoonlijk niet mooi als hij zo naar voren staat. maarja das mijn mening
en die eiggen kan je inderdaad beter ertussenuit laten
want het scheel een hoop gezoek en geslinger op de weg
je krijg een soort winkelwagenklapperwieltjes dan.
Edited By dodgefanaat1985 on 1149111120