Ik heb dit bericht ook bij de Chaosboyz geplaatst:
Het Albeda College in Rotterdam laat z'n hoogste groepen van de opleiding Mobiliteit een auto
voor oldtimerrally's bouwen. Niet zomaar een auto, maar een 1976 Dodge W-200!!!
We hebben contact met Paul Heystee. De Land-Roverrijders onder jullie kennen zijn naam. Hij is
de eigenaar van TIC, de fabriek die vooral bekend is omdat ze parabolische veren ontwikkelen en
produceren. (zie ook http://www.heystee-automotive.com/ )
Heystee is bereid om voor de W-200 parabolische veren te ontwikkelen. Daarom aan jullie de
vraag, wat de meest gangbare ophoging voor de W-200 is.
Wie helpt ons aan het goede antwoord?
Wat is de meest gebruikelijke ophoging? - Een suspensionlift, niet een bodylift.
Het goeie antwoord bestaat niet, of is in elk geval voor iedereen anders!
Twee inch wordt vaak toegepast om iets grotere banden te (kunnen) monteren. Dit is geschikt voor het op de weg rijden en wat lichter terreinwerk.
Voor het echte terreinrijden (met grotere banden) is vier inch meer geschikt.
Deze beide verhogingen (2" en 4") kunnen vrij eenvoudig en (meestal) zonder extra aanpassingen.
Zes inch is voor het meer extreme werk en vereist ook meerdere aanpassingen.
Twee inch wordt vaak toegepast om iets grotere banden te (kunnen) monteren. Dit is geschikt voor het op de weg rijden en wat lichter terreinwerk.
Voor het echte terreinrijden (met grotere banden) is vier inch meer geschikt.
Deze beide verhogingen (2" en 4") kunnen vrij eenvoudig en (meestal) zonder extra aanpassingen.
Zes inch is voor het meer extreme werk en vereist ook meerdere aanpassingen.
Gerhart
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 23 feb 2001 11:58
- Locatie: Hoek van Holland, Nederland
- Contacteer:
Geweldig bedankt Gerhart! Ik had het bij nader inzien eigenlijk net zo goed rechtstreeks aan jou kunnen vragen! :D
Hoe kom jij trouwens aan je lidnummer naast je berichten? Dat wil ik ook!
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Hoe kom jij trouwens aan je lidnummer naast je berichten? Dat wil ik ook!
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Ik verwacht dat Tonnie dat geregeld heeft.Edo schreef:Hoe kom jij trouwens aan je lidnummer naast je berichten? Dat wil ik ook!
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Je kunt 'm eens meelen om het te vragen.........
Gerhart
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 23 feb 2001 11:58
- Locatie: Hoek van Holland, Nederland
- Contacteer:
Morgen staat er een artikel in het Algemeen Dagblad. Het zal wel de Rotterdamse versie zijn, waar het in staat. Ik ga ervoor zorgen dat ik het ding te pakken krijg. Dan scan ik het bericht wel voor de liefhebbers.dundy schreef:Heej Edo,
Hoever zijn ze bij het Albeda College met het project?
Op hun website zijn niet echt veel updates te zien.
Groeten,
Danny
We hebben in ieder geval een flinke tegenvaller met de cabine, maar ik weet niet wat er in het artikel staat, dus later okee?