Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

oliekoeler

Hieronder staan tips en trucs van gebruikers hoe je iets moet aanpakken. Schrijf zelf ook eens een stukje met uitgebreide werkwijze en natuurlijk foto's
moparpatje
Berichten: 87
Lid geworden op: 20 mei 2006 16:27
Locatie: cuijk

Bericht door moparpatje »

hallo

kan iemand mij informatie geven omtrendt de oliekoeler waar ik vaak iets over lees wat men bij bij custom w200s vaak inbouwd.

graag zoveel mogelijk info (ga er maar van uit dat ook nu ik er nog geen enkele kennis van heb) zoals: precieze nut/voordelen, kosten, installatie, nieuw of gebruikt (van mischien wel een nader merk auto) enzenz

gr patrick
Gr Patrick

W200 '77 effe niet meer maar nog wel lid
Imperial le baron '69 440cui
Daihatsu Cuore '99 goedkoop maar emotieloos rothok
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

de standaard oliekoeler koelt de olie van de versnellingsbak niet genoeg af, vandaar de plaatsing van een extra externe koeler.

ik heb de mijne nieuw 69€ betaald bij speedshop.be en heb die als enige koeler in eht systeem draaien (de radiatorkoeler heb ik niet meer gebruikt)

installatie is simpel, gewoon voor de standaard radiator monteren met 4 klemmen en de 2 leidingen aansluiten
maui
Berichten: 525
Lid geworden op: 05 jul 2002 22:33
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Bericht door maui »

Je kunt je extra koeler tussen je bak en radiateur in 'serie' zetten,

werkt in de winter ook meer als verwarming voor je versnellingsbakolie!

De een zegt alleen de nieuwe gebruiken en de ander zegt als exta koeling, ik heb hem tussen de bak en radiateur gezet!werkt prima...

groet Maui
Plaats reactie