Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Fuseekogels - vervangen

Hieronder staan tips en trucs van gebruikers hoe je iets moet aanpakken. Schrijf zelf ook eens een stukje met uitgebreide werkwijze en natuurlijk foto's
Kne

Bericht door Kne »

Ik ben begonnen met het vervangen van de fuseekogels onder en boven.

Ik heb ondertussen de kroonmoer los, een deel van de stuurinrichting en de schijf incl een stuk as (door de 6 boutjes onder de remschijf los te maken). de vraag is hoe krijg ik "steering knuckle" los van de as zodat ik de fuseekogels kan vervangen?

kan ik bij het terug in elkaar zetten de inch bouten vervangen door metrische draad? of past dat niet/onveilig.

alvast bedankt

Kne
Gerhart

Bericht door Gerhart »

Eerst beide moeren er afdraaien (bovenste en onderste). Dan een goede steun tussen de asbuis (zo dicht mogelijk bij de knuckle) en de straat. Gebruik bij voorkeur een zware assteun, een stuk hardhout o.i.d.
Hierna moet je de fusees laten schrikken; een zware koperen hamer werkt goed. Als je de fusees toch vevangt, kun je ook een stalen hamer gebruiken. Kost best wat kracht om het los te krijgen. Sla hiervoor op het uitstekende deel van de schroefdraad van de bovenste fusee.

Als de knuckle los is moet je de fusee's er uit persen. De nieuwe moeten er ook weer ingeperst worden. Let ook op de borgringen van de fusee's.

Intussen moet je de stelmoer uit het bovenste deel van de asvork gedraaid hebben (heb je een speciale sleutel voor nodig).
Monteren aan de as: eerst de onderste fusee weer op moment zetten, dan de stelmoer (bovenste fusee) op moment zetten en uiteindelijk de bovenste borgmoer weer op moment.
Momenten staan in je Haynes of Chilton.
Gerhart
Plaats reactie