Beste Dodgers,
Mijn Dodge backfires nu al een tijdje, nu wordt hij opnieuw afgesteld (as donderdag),
Ik zou alleen graag willen weten hoe je de vervroeginscurve kan afstellen/ en wat het is.
ook wil ik graag weten hoeveel graden de ontsteking moet staan (met en zonder vaccuum slang)
de specs van de w200:
318, 5.2 liter
standaard carb. (2bbl)
standaard uitlaatspruitstuk en intake manifold
de ontsteking moet voor lpg en benzine goed te gebruiken zijn, waarbij merendeel op lpg gereden wordt, dus daar moet de ontsteking het beste op aangepast worden.
dat van de vervroeginscurve las ik op de site van frans veldman, maar ik weet niet hoe en wat aan te passen.
bijvoorbaad dank Laurens
Dodge W200 afstellen voor LPG - Voorontsteking en vervroegingscurve
De curve kun je niet afstellen, alleen veranderen door andere veertjes in de stroomverdeler te plaatsen (dit is de mechanische vervroeging).
De vacuumvervroeging kun je regelen met een schroef in de membraanpot van de stroomverdeler.
Maar, normaal gesproken hoef je met geen van beide iets te doen.
Wat in eerste instantie belangrijk is om de initiele ontstekingstijdstip goed af te stellen.
Dit doe je simpel gezegd door de stroomverdeler te draaien en bij stationair toerental (warme motor) te controleren.
Door het verdraaien van de stroomverdeler ga je eigenlijk de verhouding tussen ontsteking (vonk) en de plaast van de zuiger veranderen.
Beste moment van ontsteken is als de zuiger in de bovenste stand is. Door allerlei (natuurkundige) omstandigheden moet de ontsteking vervroegd worden om op het juiste moment ook echt ontsteking te krijgen.
Als je alleen op benzine rijdt (en alle andere dingen in orde zijn), werkt het 't beste tussen de 6º en 8º.
Op alleen gas ongeveer tussen de 8º en 12º.
Al deze waarden zijn graden voorontsteking met de vacuumslang aangesloten.
Vanwege verschillen tussen alle motoren onderling, kan het, zoals je ziet, nogal varieren.
Als je het maximale er uit wilt halen zul je moeten experimenteren.
In jouw geval zal 8º het veiligste zijn met een goed resultaat.
De vacuumvervroeging kun je regelen met een schroef in de membraanpot van de stroomverdeler.
Maar, normaal gesproken hoef je met geen van beide iets te doen.
Wat in eerste instantie belangrijk is om de initiele ontstekingstijdstip goed af te stellen.
Dit doe je simpel gezegd door de stroomverdeler te draaien en bij stationair toerental (warme motor) te controleren.
Door het verdraaien van de stroomverdeler ga je eigenlijk de verhouding tussen ontsteking (vonk) en de plaast van de zuiger veranderen.
Beste moment van ontsteken is als de zuiger in de bovenste stand is. Door allerlei (natuurkundige) omstandigheden moet de ontsteking vervroegd worden om op het juiste moment ook echt ontsteking te krijgen.
Als je alleen op benzine rijdt (en alle andere dingen in orde zijn), werkt het 't beste tussen de 6º en 8º.
Op alleen gas ongeveer tussen de 8º en 12º.
Al deze waarden zijn graden voorontsteking met de vacuumslang aangesloten.
Vanwege verschillen tussen alle motoren onderling, kan het, zoals je ziet, nogal varieren.
Als je het maximale er uit wilt halen zul je moeten experimenteren.
In jouw geval zal 8º het veiligste zijn met een goed resultaat.
Gerhart
-
- Contacteer:
Gerhart hartstikke bedankt,
Nu weet ik wat me te doen staat,
heb je nog wat tips om de vervroeginscurve aan te passen, waar deze verensetjes te kopen, hoe etc.
Nu weet ik wat me te doen staat,
heb je nog wat tips om de vervroeginscurve aan te passen, waar deze verensetjes te kopen, hoe etc.
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
:;):
Ik heb momenteel geen vervroeger veertjes op voorraad, maar bij de volgende levering uit de US zitten ze er zeker bij.
Prijs valt te doen: vanaf 7,95 voor twee losse tot 19,00 voor een setje van 6 verschillende veertjes, en van 12,75 tot 14,30 voor een kitje met vervroeger gewichten erbij.
Ik heb momenteel geen vervroeger veertjes op voorraad, maar bij de volgende levering uit de US zitten ze er zeker bij.
Prijs valt te doen: vanaf 7,95 voor twee losse tot 19,00 voor een setje van 6 verschillende veertjes, en van 12,75 tot 14,30 voor een kitje met vervroeger gewichten erbij.
Robbedoes
V8 Power Enthousiast.
V8 Power Enthousiast.