Moter slaat niet meer aan - bijna alles al geprobeert
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
Nu ik erover nadenk klopt het natuurlijk,
je zou geen verschil mogen vinden, krukas en zuiger zijn natuurlijk 1 geheel, zonder ketting
wat betreft het kennen van auto,s heb je helemaal gelijk, ik weet er nog niet super veel van.
ik probeer alles zelf te doen, en zo alles te leren, dit forum helpt altijd, met dit probleem heb ik al meerdere mensen gesproken, maar tot nu toe geen succes,
om meer van het blok te leren ben ik ook een 318 aan het restaureren, dus die kennis komt vanzelf, wederom met veel hulp van anderen,
mijn vraag is nu, hoe kan ik testen of de boel nog optijd staat, zonder aan mijn verdeler te draaien, die stond eerst goed en wil ik weinig aan veranderen,,,
hoor het graag
je zou geen verschil mogen vinden, krukas en zuiger zijn natuurlijk 1 geheel, zonder ketting
wat betreft het kennen van auto,s heb je helemaal gelijk, ik weet er nog niet super veel van.
ik probeer alles zelf te doen, en zo alles te leren, dit forum helpt altijd, met dit probleem heb ik al meerdere mensen gesproken, maar tot nu toe geen succes,
om meer van het blok te leren ben ik ook een 318 aan het restaureren, dus die kennis komt vanzelf, wederom met veel hulp van anderen,
mijn vraag is nu, hoe kan ik testen of de boel nog optijd staat, zonder aan mijn verdeler te draaien, die stond eerst goed en wil ik weinig aan veranderen,,,
hoor het graag
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 21 nov 2006 01:41
- Locatie: Tilburg
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
ik vermoed van wel, mijn lpg systeem krijgt namelijk geen stroom, en tevens gebruik ik voor de brandstof pomp (benzine) een directe draad van de +,
daarnaast is het lpg systeem afgelopen maart ingebouwd, dus dat zou ook zeer snel zijn,
hoe zou ik dit kunnen testen,
nog een extra opmerking, eerst (koud weer) kon ik hem niet starten, inmiddels wel weer, maar met die backfires, zeer onregelmatig lopen etc...
hoor het wel
daarnaast is het lpg systeem afgelopen maart ingebouwd, dus dat zou ook zeer snel zijn,
hoe zou ik dit kunnen testen,
nog een extra opmerking, eerst (koud weer) kon ik hem niet starten, inmiddels wel weer, maar met die backfires, zeer onregelmatig lopen etc...
hoor het wel
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
- Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
- Contacteer:
Ik heb dit probleem ook eens meegemaakt en toen was de oorzaak dat er haarscheurtjes in de verdeelkap zaten die wat je niet kon zien.
Suc6 :)
Edited By country4all on 1264158414
Suc6 :)
Edited By country4all on 1264158414
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.
Buy a hybride....................... We need the gas
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.
Buy a hybride....................... We need the gas
Even een veel te voor de hand liggende opmerking: heb je je bougiekabels op de juiste manier overgestoken? Ik heb ze eens (jaaaaaren geleden :D ) vervangen en de volgorde verklooid... was ook niet bevorderlijk... Het is maar een ideetje...
Jax.
Jax.
Get a life... Get a Dodge...
* 1976 Dodge W200, 318 ci (semi-daily)
* 1977 Ford Ranchero GT 500, 351 ci (semi-daily)
* 2010 John Deere X110, 18.5 hp (lawn-weekly)
* 1976 Dodge W200, 318 ci (semi-daily)
* 1977 Ford Ranchero GT 500, 351 ci (semi-daily)
* 2010 John Deere X110, 18.5 hp (lawn-weekly)
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
bougiekabels zitten er al een half jaar op, ik heb voor de zekerheid de volgorde gecheckt en ook die was goed,
gecheckt met de handleiding ernaast...
@ robbedoes, klopt het dat je met dat tooltje wat je hebt kan bepalen of je distibutieketting nog op tijd staat,
of bepaal je alleen de stand van je 1e cylinder?
de rotor zit er trouwens goed op, netjes in het sleufje zoals het hoort (zo zat ik ook), en ook deze is praktisch nieuw, ca 3/4 jaar oud
op het moment ligt het zoeken naar het probleem even stil, veel werk met mijn opleiding, toetsen, verslagen etc.
vanaf volgende week heb ik weer meer tijd en ga ik weer verder, ondertussen zijn alle tips natuurlijk nog welkom
Edited By Laurens on 1264430353
gecheckt met de handleiding ernaast...
@ robbedoes, klopt het dat je met dat tooltje wat je hebt kan bepalen of je distibutieketting nog op tijd staat,
of bepaal je alleen de stand van je 1e cylinder?
de rotor zit er trouwens goed op, netjes in het sleufje zoals het hoort (zo zat ik ook), en ook deze is praktisch nieuw, ca 3/4 jaar oud
op het moment ligt het zoeken naar het probleem even stil, veel werk met mijn opleiding, toetsen, verslagen etc.
vanaf volgende week heb ik weer meer tijd en ga ik weer verder, ondertussen zijn alle tips natuurlijk nog welkom
Edited By Laurens on 1264430353
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
@ robbedoes, klopt het dat je met dat tooltje wat je hebt kan bepalen of je distibutieketting nog op tijd staat,
of bepaal je alleen de stand van je 1e cylinder?
Ja en ja.
Ik heb een apparaatje dat je op de plaats van de 1e bougie draait en daarmee bepaal je het bdp van cyl.1.
Dan heb ik een graden-schijf waarmee je kunt zien of je distributieketting op tijd staat.
Je zult wel de klepdeksels eraf moeten halen, om te zien of je kleppen goed staan.
NB: ik lig momenteel in het ziekenhuis en neem mijn telefoon niet op. Op SMSjes reageer ik wel.
Robbedoes
V8 Power Enthousiast.
V8 Power Enthousiast.
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
was t niet beter dat er iemand met verstand van de dodge 318 naar jou toe komt of dat je de auto daarheen brengt en zien dat je er met zijn tweeen uitkomt ? Volgens mij ben je nu al meer dan een maand bezig met zoeken zonder resultaat
Dat lijkt mij nu idd ook een beter idee, heb alleen geen idee wie ik zou kunnen vragen, in de achterhoek rijden beduidend minder 318 rijders als in braband...
Als iemand mij hierbij zou willen helpen zou dit geweldig zijn, wie dit vreemde probleem wil helpen oplossen (een echte uitdaging, geloof mij;). Ik heb het meeste gereedschap wel in huis en ook de koffiepot is gewend om overuren te draaien
@ Rob, Heel veel beterschap gewenst, van iedereen hier, Groeten Laurens
Edited By Laurens on 1264525057
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus