Moter slaat niet meer aan - bijna alles al geprobeert
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 21 nov 2006 01:41
- Locatie: Tilburg
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
ik vermoed van wel, mijn lpg systeem krijgt namelijk geen stroom, en tevens gebruik ik voor de brandstof pomp (benzine) een directe draad van de +,
daarnaast is het lpg systeem afgelopen maart ingebouwd, dus dat zou ook zeer snel zijn,
hoe zou ik dit kunnen testen,
nog een extra opmerking, eerst (koud weer) kon ik hem niet starten, inmiddels wel weer, maar met die backfires, zeer onregelmatig lopen etc...
hoor het wel
daarnaast is het lpg systeem afgelopen maart ingebouwd, dus dat zou ook zeer snel zijn,
hoe zou ik dit kunnen testen,
nog een extra opmerking, eerst (koud weer) kon ik hem niet starten, inmiddels wel weer, maar met die backfires, zeer onregelmatig lopen etc...
hoor het wel
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
- Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
- Contacteer:
Ik heb dit probleem ook eens meegemaakt en toen was de oorzaak dat er haarscheurtjes in de verdeelkap zaten die wat je niet kon zien.
Suc6 :)
Edited By country4all on 1264158414
Suc6 :)
Edited By country4all on 1264158414
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.
Buy a hybride....................... We need the gas
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.
Buy a hybride....................... We need the gas
Even een veel te voor de hand liggende opmerking: heb je je bougiekabels op de juiste manier overgestoken? Ik heb ze eens (jaaaaaren geleden :D ) vervangen en de volgorde verklooid... was ook niet bevorderlijk... Het is maar een ideetje...
Jax.
Jax.
Get a life... Get a Dodge...
* 1976 Dodge W200, 318 ci (semi-daily)
* 1977 Ford Ranchero GT 500, 351 ci (semi-daily)
* 2010 John Deere X110, 18.5 hp (lawn-weekly)
* 1976 Dodge W200, 318 ci (semi-daily)
* 1977 Ford Ranchero GT 500, 351 ci (semi-daily)
* 2010 John Deere X110, 18.5 hp (lawn-weekly)
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
bougiekabels zitten er al een half jaar op, ik heb voor de zekerheid de volgorde gecheckt en ook die was goed,
gecheckt met de handleiding ernaast...
@ robbedoes, klopt het dat je met dat tooltje wat je hebt kan bepalen of je distibutieketting nog op tijd staat,
of bepaal je alleen de stand van je 1e cylinder?
de rotor zit er trouwens goed op, netjes in het sleufje zoals het hoort (zo zat ik ook), en ook deze is praktisch nieuw, ca 3/4 jaar oud
op het moment ligt het zoeken naar het probleem even stil, veel werk met mijn opleiding, toetsen, verslagen etc.
vanaf volgende week heb ik weer meer tijd en ga ik weer verder, ondertussen zijn alle tips natuurlijk nog welkom
Edited By Laurens on 1264430353
gecheckt met de handleiding ernaast...
@ robbedoes, klopt het dat je met dat tooltje wat je hebt kan bepalen of je distibutieketting nog op tijd staat,
of bepaal je alleen de stand van je 1e cylinder?
de rotor zit er trouwens goed op, netjes in het sleufje zoals het hoort (zo zat ik ook), en ook deze is praktisch nieuw, ca 3/4 jaar oud
op het moment ligt het zoeken naar het probleem even stil, veel werk met mijn opleiding, toetsen, verslagen etc.
vanaf volgende week heb ik weer meer tijd en ga ik weer verder, ondertussen zijn alle tips natuurlijk nog welkom
Edited By Laurens on 1264430353
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
@ robbedoes, klopt het dat je met dat tooltje wat je hebt kan bepalen of je distibutieketting nog op tijd staat,
of bepaal je alleen de stand van je 1e cylinder?
Ja en ja.
Ik heb een apparaatje dat je op de plaats van de 1e bougie draait en daarmee bepaal je het bdp van cyl.1.
Dan heb ik een graden-schijf waarmee je kunt zien of je distributieketting op tijd staat.
Je zult wel de klepdeksels eraf moeten halen, om te zien of je kleppen goed staan.
NB: ik lig momenteel in het ziekenhuis en neem mijn telefoon niet op. Op SMSjes reageer ik wel.
Robbedoes
V8 Power Enthousiast.
V8 Power Enthousiast.
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
was t niet beter dat er iemand met verstand van de dodge 318 naar jou toe komt of dat je de auto daarheen brengt en zien dat je er met zijn tweeen uitkomt ? Volgens mij ben je nu al meer dan een maand bezig met zoeken zonder resultaat
Dat lijkt mij nu idd ook een beter idee, heb alleen geen idee wie ik zou kunnen vragen, in de achterhoek rijden beduidend minder 318 rijders als in braband...
Als iemand mij hierbij zou willen helpen zou dit geweldig zijn, wie dit vreemde probleem wil helpen oplossen (een echte uitdaging, geloof mij;). Ik heb het meeste gereedschap wel in huis en ook de koffiepot is gewend om overuren te draaien
@ Rob, Heel veel beterschap gewenst, van iedereen hier, Groeten Laurens
Edited By Laurens on 1264525057
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Ja, alvast bedankt voor alle beterschapswensen.
Er zijn aan mijn kransslagaders 2 vernauwingen gevonden en dotteren is waarschijnlijk geen optie, dus het ziet er naar uitdat ik een bypass ga krijgen.
:(
@ Laurens:
Je weet dat ik je met alle plezier zou willen helpen, maar het zit me een beetje tegen.
Probeer het probleem analytisch aan te pakken en schrijf alles op wat je doet, zodat je je stappen kunt terugzoeken.
(Hieronder volgt een voorbeeld, je kunt naar eigen inzicht er nog van alles bijverzinnen om te testen of uit te sluiten.)
Maak allereerst de akku los (veiligheid voor alles)
Trek alles wat met de ontsteking te maken heeft van je blok af:
Bougies, kabels, verdeler, bobine, ecu.
Controleer of de nokkenas goed staat (distributie-ketting).
Kijk of alle kleppen om en om open gaan en weer volledig sluiten. (inlaatklep open, dan uitlaatklep helemaal dicht).
Meet dan de compressie per cylinder, deze moeten allemaal ongeveer hetzelfde zijn.
Meet alle bougies door met een weerstandsmeter. Er mag geen weerstand zijn tussen de kern en het huis (schroefdraad)
Meet de kern van alle bougiekabels (zeer weinig weerstand)
Meet of er weerstand is tussen de kern van de bougiekable en de buitenkant ervan. (oneindig weerstand)
Controleer of je carburateur goed vast zit en of je spruitstuk goed vastzit.
Controleer of je gasklep functioneert en of je benzineleiding niet verstopt zit.
Controleer (mbv een klein flesje met een losse slang) of er benzine in je carburateur komt.
Controleer of je choke-klep er in zit en zo ja, of deze niet in de gesloten stand blijft hangen.
Schroef 8 goede (nieuwe) doorgemeten bougies in je blok.
Plaats de verdeler op de juiste manier terug in het blok.
Plaats de rotor goed in de verdeler.
Vervang eventueel alle vacuumslangen.
Plaats de bougiekabels terug in de juiste volgorde.
Bevestig de bobine terug met een EXTRA massakabel naar je blok, niet naar het chassis.
Meet met een weerstandsmeter of de weerstand naar massa 0 ohm is.
Plaats de bobinekabel naar de verdelerkap.
Plaats de ecu terug met een EXTRA massakabel naar je blok, niet naar het chassis.
Meet met een weerstandsmeter of de weerstand naar massa 0 ohm is.
Meet de overbruggingsweerstand. Deze mag geen 0 of oneindig zijn.
Sluit de ECU aan.
Laat een kabel van de plus van de bobine naar de overbruggingweerstand lopen.
Meet op de overbruggingsweerstand en de plus van de bobine of de kabel verbinding geeft.
Sluit op de andere pool van de overbruggingsweerstand een kabel aan die naar de plus van de akku gaat.
(de min van de akku is dan nog los!)
Met deze kabel op een juiste verbinding.
Sluit de plus van de startmotor aan op de akku.
Spuit ongeveer 2 á 3 seconden wat remmenreiniger of starthulp in het luchtfilterhuis of rechtstreeks in de carburateur.
Verbindt de min van de akku aan massa van je blok (niet aan het chassis) en laat de startmotor lopen door de kleine pool aan de dikke kort te sluiten mbv een schroevendraaier oid. (Of maak een aparte kabel die je zelf tegen de plus van de akku kunt aantikken)
Als de motor geen teken van leven geeft, vergeet dan niet om de akku weer van de massa af te halen, anders kookt je bobine stuk.
In principe zou je nu vonken uit je ontsteking moeten kunnen trekken.
Meet anders steeds elke stap weer draad voor draad na.
Heb je vonken, en staat de ontsteking op tijd (ook niet onbelangrijk), dan zou je blok moeten lopen.
De enige andere reden waarom hij dan niet zou lopen is het brandstof/luchtmengsel.
Loop op dezelfde manier alle electrische verbindingen van je gasinstallatie na.
Misschien is er iets met je verdamper.
Had je die pas geleden niet schoongemaakt?
Misschien is er iets van vocht oid achtergebleven?
Meestal als een blok van het ene moment op het andere niet wil lopen, is het iets onbenulligs, zoals een draadje dat ergens kortsluiting maakt.
Succes met het oplossen van de narigheid!
Er zijn aan mijn kransslagaders 2 vernauwingen gevonden en dotteren is waarschijnlijk geen optie, dus het ziet er naar uitdat ik een bypass ga krijgen.
:(
@ Laurens:
Je weet dat ik je met alle plezier zou willen helpen, maar het zit me een beetje tegen.
Probeer het probleem analytisch aan te pakken en schrijf alles op wat je doet, zodat je je stappen kunt terugzoeken.
(Hieronder volgt een voorbeeld, je kunt naar eigen inzicht er nog van alles bijverzinnen om te testen of uit te sluiten.)
Maak allereerst de akku los (veiligheid voor alles)
Trek alles wat met de ontsteking te maken heeft van je blok af:
Bougies, kabels, verdeler, bobine, ecu.
Controleer of de nokkenas goed staat (distributie-ketting).
Kijk of alle kleppen om en om open gaan en weer volledig sluiten. (inlaatklep open, dan uitlaatklep helemaal dicht).
Meet dan de compressie per cylinder, deze moeten allemaal ongeveer hetzelfde zijn.
Meet alle bougies door met een weerstandsmeter. Er mag geen weerstand zijn tussen de kern en het huis (schroefdraad)
Meet de kern van alle bougiekabels (zeer weinig weerstand)
Meet of er weerstand is tussen de kern van de bougiekable en de buitenkant ervan. (oneindig weerstand)
Controleer of je carburateur goed vast zit en of je spruitstuk goed vastzit.
Controleer of je gasklep functioneert en of je benzineleiding niet verstopt zit.
Controleer (mbv een klein flesje met een losse slang) of er benzine in je carburateur komt.
Controleer of je choke-klep er in zit en zo ja, of deze niet in de gesloten stand blijft hangen.
Schroef 8 goede (nieuwe) doorgemeten bougies in je blok.
Plaats de verdeler op de juiste manier terug in het blok.
Plaats de rotor goed in de verdeler.
Vervang eventueel alle vacuumslangen.
Plaats de bougiekabels terug in de juiste volgorde.
Bevestig de bobine terug met een EXTRA massakabel naar je blok, niet naar het chassis.
Meet met een weerstandsmeter of de weerstand naar massa 0 ohm is.
Plaats de bobinekabel naar de verdelerkap.
Plaats de ecu terug met een EXTRA massakabel naar je blok, niet naar het chassis.
Meet met een weerstandsmeter of de weerstand naar massa 0 ohm is.
Meet de overbruggingsweerstand. Deze mag geen 0 of oneindig zijn.
Sluit de ECU aan.
Laat een kabel van de plus van de bobine naar de overbruggingweerstand lopen.
Meet op de overbruggingsweerstand en de plus van de bobine of de kabel verbinding geeft.
Sluit op de andere pool van de overbruggingsweerstand een kabel aan die naar de plus van de akku gaat.
(de min van de akku is dan nog los!)
Met deze kabel op een juiste verbinding.
Sluit de plus van de startmotor aan op de akku.
Spuit ongeveer 2 á 3 seconden wat remmenreiniger of starthulp in het luchtfilterhuis of rechtstreeks in de carburateur.
Verbindt de min van de akku aan massa van je blok (niet aan het chassis) en laat de startmotor lopen door de kleine pool aan de dikke kort te sluiten mbv een schroevendraaier oid. (Of maak een aparte kabel die je zelf tegen de plus van de akku kunt aantikken)
Als de motor geen teken van leven geeft, vergeet dan niet om de akku weer van de massa af te halen, anders kookt je bobine stuk.
In principe zou je nu vonken uit je ontsteking moeten kunnen trekken.
Meet anders steeds elke stap weer draad voor draad na.
Heb je vonken, en staat de ontsteking op tijd (ook niet onbelangrijk), dan zou je blok moeten lopen.
De enige andere reden waarom hij dan niet zou lopen is het brandstof/luchtmengsel.
Loop op dezelfde manier alle electrische verbindingen van je gasinstallatie na.
Misschien is er iets met je verdamper.
Had je die pas geleden niet schoongemaakt?
Misschien is er iets van vocht oid achtergebleven?
Meestal als een blok van het ene moment op het andere niet wil lopen, is het iets onbenulligs, zoals een draadje dat ergens kortsluiting maakt.
Succes met het oplossen van de narigheid!
Robbedoes
V8 Power Enthousiast.
V8 Power Enthousiast.