Hoi
als ik ga rijden en ik zet mijn koplampen aan. (niet bij stadslicht maar de buitenste koplampen) dan brand de zekering door en valt de hele auto uit.
zou het kunnen dat 1 van de lichtschakelaars kapot is of moet ik echt de bedrading afzoeken naar een eventueel ander defect?
Iemand al iets dergelijks aan de hand gehad?
kortsluiting als ik het licht opzet. - zekering brand door bij opzetten lichten
-
- Contacteer:
Ja bij mijn eerste Dodge was er water in de schakelaar gekomen via de parafaan aan de voorkant, nooit opgevallen maar na verloop van tijd kortsluiting en schakelaar naar de mallemoer.
Nieuwe erop gezet en alles werkte weer als nieuw :D .
gr Jan.
Nieuwe erop gezet en alles werkte weer als nieuw :D .
gr Jan.
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.
Buy a hybride....................... We need the gas

Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.
Buy a hybride....................... We need the gas

ik ben juist nog s gaan zoeken wat het is. Ben ik erachter gekomen dat als ik mijn lichten opzet en de fan (blazer van de verwarming) dat dan pas mijn zekering doorbrandt. Ik denk nu dat ik niet echt kortsluiting heb maar dat ik gewoon een te lichte zekering gebruik, want als ik alles apart laat branden blijft de zekering gewoon goed. Iemand misschien enig id welke zekering ik zou gebruiken?
Ik heb de ammeter overbrugd zoals bij chaosboys beschreven staat. Dus gaat de dikke zwarte draad van de dynamo naar het startrelais deze dikke zwarte heb ik gezekerd met een 50 amperezekering. (omdat ik geen fusible links vond) De andere draad die dan overblijft wat naar binnen gaat(de dikke rode met de dikke zwarte samen) heb ik gezekerd met een zekering van 20 ampere. EN DEZE ZEKERING BRAND ME IEDERE KEER DOOR.
als ik het een beetje snap dan is deze zekering gewoon te licht of niet?
Ik heb de ammeter overbrugd zoals bij chaosboys beschreven staat. Dus gaat de dikke zwarte draad van de dynamo naar het startrelais deze dikke zwarte heb ik gezekerd met een 50 amperezekering. (omdat ik geen fusible links vond) De andere draad die dan overblijft wat naar binnen gaat(de dikke rode met de dikke zwarte samen) heb ik gezekerd met een zekering van 20 ampere. EN DEZE ZEKERING BRAND ME IEDERE KEER DOOR.
als ik het een beetje snap dan is deze zekering gewoon te licht of niet?