Startrelais Kapot ? - Niet via het contact schakelen :(

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
Vaporized
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 jun 2005 03:45
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Vaporized »

Mensen, wederom even jullie hulp nodig want ik kom er echt even niet meer uit..

Ik heb alle electra aangesloten zoals het vermoedelijk hoort ( alles volgens de schema's iig )

Zal even het probleem uitleggen, als ik alles netjes aansluit zoals ik denk dat het hoort dan kan ik de dodge niet starten via het contact, wel rechtstreeks op de + van het startrelais ( het onderste contact )

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

nu ben ik benieuwd welke aansluitingen ik allemaal op de startmotor moet hebben want daar snap ik de tekeningen ook niet van..

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
zijn dit enige aansluitingen op de startmotor ?

Die dikke is rechtstreekse plus van de accu ? of vanaf het startrelais ? die dunnere draad is welke op startrelais ?

Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb gemaakt.. ik kan dus wel starten zonder het contact te gebruiken maar niet via het contact en ik kan niet uit de verbindingen tussen het SR en de StartMotor uitkomen..

Hellup !!
Proud Dodge W200 Owner
Jouri Vorgers
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 mar 2005 23:38
Locatie: Losser

Bericht door Jouri Vorgers »

Beide draden komen vanaf het startrelai en gaan naar de startmotor. Heb je ook onder het dashbord kekeken. Daar loopt een draad vanaf het kontact naar een stekker hier zitten 2 dikke draden in een blauwe en een zwarte, is deze vrij van oxidatie?
Velen hebben mond genoeg om andermans werk te kraken, zelden hand genoeg dat beter te maken.
Dikkiedik
Berichten: 355
Lid geworden op: 06 feb 2004 16:49
Locatie: Obdam

Bericht door Dikkiedik »

Werkt de "neutral safety switch" op de bak nog wel?
Zit vlakbij het stangenstelsel op de bak, en als ie stuk is of geen goed contact maakt wil ie ook niet starten.

Suc6,
Dick
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
Vaporized
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 jun 2005 03:45
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Vaporized »

Het probleem is inmiddels opgelost.. het was het startrelais :).... nieuw relaitje gefixt en klaar is kees... morgen ff foto's posten van de ge-update elektriek :D
Proud Dodge W200 Owner
Plaats reactie