ROOK...
Beste mede-Dodge-ers...
Mijn dashboard verlichting doet het niet dus heb ik even een kijkje er achter genomen. Die koper strip is kapot dus helaas...
Maar dat is niet het grootste probleem...
Nadat ik alles weer aangesloten heb begint het te roken en worden die rode en zwarte draad super heet!!
De ALT meter slaat helemaal naar rechts uit...
Ik dacht dat ik rood en zwart misschien niet goed om eraan gezet had dus heb ik deze even andersom erop gezet... dan begint het ook te roken en de ALT meter slaat helemaal naar links uit...
Wat doe ik fout??
Ja, ik ben een beginner... :(
Gr.
Thomas
Edited By vlotter on 1200333614
Mijn dashboard verlichting doet het niet dus heb ik even een kijkje er achter genomen. Die koper strip is kapot dus helaas...
Maar dat is niet het grootste probleem...
Nadat ik alles weer aangesloten heb begint het te roken en worden die rode en zwarte draad super heet!!
De ALT meter slaat helemaal naar rechts uit...
Ik dacht dat ik rood en zwart misschien niet goed om eraan gezet had dus heb ik deze even andersom erop gezet... dan begint het ook te roken en de ALT meter slaat helemaal naar links uit...
Wat doe ik fout??
Ja, ik ben een beginner... :(
Gr.
Thomas
Edited By vlotter on 1200333614
Je hebt ergens kortsluiting, en niet zo'n beetje ook zo te lezen. Als het je dashboard is dan eventjes die ronde stekker loshalen en kijken wat er gebeurt. Anders een
multimetertje pakken en op je gemak een alle draden nameten die na je amperemeter zitten aangesloten. Blijft de kortsluiting bijv bestaan met contact aan/uit?
Suc6,
Dick
Edited By Dikkiedik on 1200334569
multimetertje pakken en op je gemak een alle draden nameten die na je amperemeter zitten aangesloten. Blijft de kortsluiting bijv bestaan met contact aan/uit?
Suc6,
Dick
Edited By Dikkiedik on 1200334569
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
Ik heb er het dashbord ooit uitgehad, om door te meten..
Toen moest ik mijn auto (noodgedwongen) even verzetten.
Ik heb alleen die 2 draden aan elkaar gemaakt, kon ik starten en rijden.
Toen moest ik mijn auto (noodgedwongen) even verzetten.
Ik heb alleen die 2 draden aan elkaar gemaakt, kon ik starten en rijden.
Greetz, Rob..
Tuurlijk spoor ik niet!! Ben geen trein!!
Rock On!!
Daily: Opel Vectra Sport '01
Rest : Chevy Van Gladiator '81
Tuurlijk spoor ik niet!! Ben geen trein!!
Rock On!!
Daily: Opel Vectra Sport '01
Rest : Chevy Van Gladiator '81
Bedankt voor de reacties!
@Bastian
Ik heb de stekkertjes allemaal even nagekeken en aangedrukt en hij slaat weer aan!! :)
Maar... :( (natuurlijk is er een maar)
Tijdens het rijden...
-Slaat de amperemeter af en toe helemaal naar rechts uit...
-Bewegen de ruitenwissers soms snel en soms heeeel langzaam...
-Geven de koplampen soms veel en soms weinig licht...
Spanningsregelaar stuk?
Gr.
Thomas
Edited By vlotter on 1200359344
@Bastian
Ik heb de stekkertjes allemaal even nagekeken en aangedrukt en hij slaat weer aan!! :)
Maar... :( (natuurlijk is er een maar)
Tijdens het rijden...
-Slaat de amperemeter af en toe helemaal naar rechts uit...
-Bewegen de ruitenwissers soms snel en soms heeeel langzaam...
-Geven de koplampen soms veel en soms weinig licht...
Spanningsregelaar stuk?
Gr.
Thomas
Edited By vlotter on 1200359344
Zo...
Wat een kl*te weer om te knutselen zeg...
Ik ben even onder de motorkap gaan zitten om te schuilen voor de regen.
Daar kwam ik eracher dat het stekkertje van de spanningsverdeler half los zat, dus dat was met een duwtje opgelost.
Met JAN/DODGE z'n verhaal in m'n achterhoofd ook nog maar naar de dynamo gekeken en daarvan was één dradje wel heel erg rot...
Hij start, loopt en laadt nu weer zonder een uitslaande amperemeter, zonder knipperende lichten en met een normaal bewegende ruitenwisser...
Misschien dat ooit een andere beginner hier wat aan heeft... :;):
Gr.
Thomas
P.s: Mijn amperemeter staat ongeveer op het streepje tussen het midden en helemaal rechts (het 2e streepje van rechts/het middelste streepje aan de rechter kant... of hoe je het wil noemen) is dit waar hij ongeveer moet staan als je rijdt?
Dank u :D
Wat een kl*te weer om te knutselen zeg...
Ik ben even onder de motorkap gaan zitten om te schuilen voor de regen.
Daar kwam ik eracher dat het stekkertje van de spanningsverdeler half los zat, dus dat was met een duwtje opgelost.
Met JAN/DODGE z'n verhaal in m'n achterhoofd ook nog maar naar de dynamo gekeken en daarvan was één dradje wel heel erg rot...
Hij start, loopt en laadt nu weer zonder een uitslaande amperemeter, zonder knipperende lichten en met een normaal bewegende ruitenwisser...
Misschien dat ooit een andere beginner hier wat aan heeft... :;):
Gr.
Thomas
P.s: Mijn amperemeter staat ongeveer op het streepje tussen het midden en helemaal rechts (het 2e streepje van rechts/het middelste streepje aan de rechter kant... of hoe je het wil noemen) is dit waar hij ongeveer moet staan als je rijdt?
Dank u :D
De naald hoort in het midden te staan(teken dat de akku vol is) .
zet je nu een zware verbruiker aan dan kan de naald naar rechts uitslaan en laadt de dynamo de akku weer bij(naar een tijd staat de naald weer in het midden).
staat of gaat hij naar links dan wordt er alleen verbruikt en niet bijgeladen
gr Jan
Edited By JAN/DODGE on 1200418770
zet je nu een zware verbruiker aan dan kan de naald naar rechts uitslaan en laadt de dynamo de akku weer bij(naar een tijd staat de naald weer in het midden).
staat of gaat hij naar links dan wordt er alleen verbruikt en niet bijgeladen
gr Jan
Edited By JAN/DODGE on 1200418770
gr Jan
Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
Mooi dat je het gevonden hebt.
Als hij vanuit het midden iets naar de charge wijst dan laad de accu bij dus dat lijkt me goed.
Maar vergeet niet dat de amperemeter een zwakke plek is in de stroomvoorziening van je dodge. Menig amperemeters zijn al uitgefikt/verbrand.
Ik heb hem doorverbonden zodat ik daar niet voor verrassingen kom te staan.
Lees anders even onderstaande link.
http://www.xs4all.nl/~harisha/frans/dutch/w200mod.htm
Succes.
Edited By Brutus on 1200424247
Als hij vanuit het midden iets naar de charge wijst dan laad de accu bij dus dat lijkt me goed.
Maar vergeet niet dat de amperemeter een zwakke plek is in de stroomvoorziening van je dodge. Menig amperemeters zijn al uitgefikt/verbrand.
Ik heb hem doorverbonden zodat ik daar niet voor verrassingen kom te staan.
Lees anders even onderstaande link.
http://www.xs4all.nl/~harisha/frans/dutch/w200mod.htm
Succes.
Edited By Brutus on 1200424247