Beste medeleden,
Ik ben Bartho Lhomme uit Itteren (dorpje bij Maastricht) en sinds een paar weken lid van de DTB. Dit bericht volgt eigenkijk op dat van de rode draad van countryforall(Jan). Jullie weten dat dit probleem is opgelost. Maar nu wordt mijn ballastweerstand nog loeiheet. Als de dodge wat gelopen heeft en hij is warm dan start hij ook wat lastiger. Ik vraag me af of het aan de weerstand ligt of dat het ergens anders aan kan liggen. Misschien weet iemand van jullie meer. Of kent dit probleem.
Binnenkort laat ik ook nog wat foto's van mijn dodge achter.
Groeten Bartho. :bier:
ballast weerstand - heel warm
-
87-1060637770
Mijn Dodge start ook lastiger als hij warm is. Wat mij ook opvalt is dat als ik bij een warme motor de sleutel omdraai dat de temp-meter naar het midden gaat (heeeel snel) terwijl als de motor loopt dat de meter zakt tot net bij het linkergedeelte van het balkje naast de C. Ik hoop dat dit duidelijk klinkt.
Waar moet ik voelen of er iets electrisch warmloopt dan?
Waar moet ik voelen of er iets electrisch warmloopt dan?
Hoi wilf,
De weerstand mag schijnbaar heet worden. Ik het gisteren de dynamo laten doormeten en de spanningsregelaar en de bobine. Deze waren in orde. En nu doet de wagen het op het moment goed ook als hij warm is. "Vreemd". Wel als hij pas loopt(en nog niet op temperatuur is) en ik gooi de motorkap dicht slaat hij af. Bij bedrijfstemperatuur het ik dit niet meer.
Ik vertrouw het niet helemaal. Ik zal eerst nog wel wat ritjes bij ons in de buurt blijven maken.
Groeten!!!!!!!!!!
De weerstand mag schijnbaar heet worden. Ik het gisteren de dynamo laten doormeten en de spanningsregelaar en de bobine. Deze waren in orde. En nu doet de wagen het op het moment goed ook als hij warm is. "Vreemd". Wel als hij pas loopt(en nog niet op temperatuur is) en ik gooi de motorkap dicht slaat hij af. Bij bedrijfstemperatuur het ik dit niet meer.
Ik vertrouw het niet helemaal. Ik zal eerst nog wel wat ritjes bij ons in de buurt blijven maken.
Groeten!!!!!!!!!!

-
87-1060637770