Koplamp werkt niet - De ene keer wel , andere keer niet
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
Beste Dodge Fanaten,
Ik heb een elektronische storing in mijn W200 zitten,
Mijn rechterkoplamp werkt niet (of niet goed)
Als eerste heb ik natuurlijk de lamp vervangen (H4)
en toen deed deze het weer. Nu was deze lamp na
ca 1 week ook al weer stuk. Vond het erg snel dat die ook al kapot was, en heb uit luiigheid het lampje laten zitten.
Een dag later deed de lamp het opeens weer (geen enkel probleem).
Toen opnieuw doorgereden.
Een paar dagen later, opnieuw stuk.
""Hij is niet helemaal stuk, er komt een klein beetje licht uit (zeg maar stadslicht), maar klein licht + groot licht werken dan weer niet.
Dit is alleen bij de rechter lamp, de linker werkt zonder problemen!""
Toen ben ik aan het meten gegaan, en meet op de drie pinnetjes, ca 11 volt. op de lamp, met de moter uit! (moet genoeg zijn lijkt me).
Ik zat zelf te denken aan een slechte massa. dus heb ik met een draadje extra massa proberen te maken, maar geen verbetering.
Heeft iemand dit al eerder meegemaakt, of weet wat het zou kunnen zijn? En als het massa is, waar kan je die bij de lamp het beste aan verbinden
Edited By Laurens on 1288075808
Ik heb een elektronische storing in mijn W200 zitten,
Mijn rechterkoplamp werkt niet (of niet goed)
Als eerste heb ik natuurlijk de lamp vervangen (H4)
en toen deed deze het weer. Nu was deze lamp na
ca 1 week ook al weer stuk. Vond het erg snel dat die ook al kapot was, en heb uit luiigheid het lampje laten zitten.
Een dag later deed de lamp het opeens weer (geen enkel probleem).
Toen opnieuw doorgereden.
Een paar dagen later, opnieuw stuk.
""Hij is niet helemaal stuk, er komt een klein beetje licht uit (zeg maar stadslicht), maar klein licht + groot licht werken dan weer niet.
Dit is alleen bij de rechter lamp, de linker werkt zonder problemen!""
Toen ben ik aan het meten gegaan, en meet op de drie pinnetjes, ca 11 volt. op de lamp, met de moter uit! (moet genoeg zijn lijkt me).
Ik zat zelf te denken aan een slechte massa. dus heb ik met een draadje extra massa proberen te maken, maar geen verbetering.
Heeft iemand dit al eerder meegemaakt, of weet wat het zou kunnen zijn? En als het massa is, waar kan je die bij de lamp het beste aan verbinden
Edited By Laurens on 1288075808
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
De stekker heb ik al even behandeld met WD-40 om eventueele roest op te lossen.
De linkerkant doet het wel goed, dus ik ga ervanuit dat de zekeringscontacten goed zijn,
Als je een extra massa wil leggen naar de lamp, waar zou je die dan het beste op kunnen bevestigen
Verder merkte ik ook dat, wanneer ik de lampen aan doe en weg wil rijden, de auto vaak afslaat, laat ik de lampen uit, en doe ze daarna (al rijdend) aan, gaat het een stuk beter, kan dit aan elkaar gerelateerd zijn?
Edited By Laurens on 1288092376
De linkerkant doet het wel goed, dus ik ga ervanuit dat de zekeringscontacten goed zijn,
Als je een extra massa wil leggen naar de lamp, waar zou je die dan het beste op kunnen bevestigen
Verder merkte ik ook dat, wanneer ik de lampen aan doe en weg wil rijden, de auto vaak afslaat, laat ik de lampen uit, en doe ze daarna (al rijdend) aan, gaat het een stuk beter, kan dit aan elkaar gerelateerd zijn?
Edited By Laurens on 1288092376
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Misschien een idee om je lampen te gaan schakelen via een (of 2) relais?
Dan komen de plusdraden via het relais aan de lamp.
Dat belast de lichtschakelaar een stuk minder en je hebt een betere spanning op je lampen.
ruw schema:
A= plus accu
B= dimlicht
C= grootlicht
D= massa
(dus B en C zijn de oude draden die naar je lamp gingen en die schakelen nu het relais)
Dan komen de plusdraden via het relais aan de lamp.
Dat belast de lichtschakelaar een stuk minder en je hebt een betere spanning op je lampen.
ruw schema:
A= plus accu
B= dimlicht
C= grootlicht
D= massa
(dus B en C zijn de oude draden die naar je lamp gingen en die schakelen nu het relais)
Robbedoes
V8 Power Enthousiast.
V8 Power Enthousiast.
mogelijk maakt jou draad van de koplampen kortsluiting met andere draad bijv draad van de ontsteking , ook kan het een massa probleem zijn ,in dat geval zou ik de draad van de carrosserie naar het motorblok ook eens controleren ,de minpool van de accu zit namelijk met een kabel op het motorblok,en moet hier massa maken via die kabel omdat de cabine zelf op rubberblokken staat
btw. als een lamp niet voldoende licht geeft, maar een beetje, dan is het altijd de massa.
een normale koplamp zoals de dodge zal ook een beetje licht geven als hij geen massa heeft. de stroom lekt van via het groot licht van de lamp die niet goed werkt, naar het groot licht van de andere kant, en daarlangs naar de massa. dit geeft natuurlijk een hoop weerstand en dan heb je maar weinig licht
een normale koplamp zoals de dodge zal ook een beetje licht geven als hij geen massa heeft. de stroom lekt van via het groot licht van de lamp die niet goed werkt, naar het groot licht van de andere kant, en daarlangs naar de massa. dit geeft natuurlijk een hoop weerstand en dan heb je maar weinig licht
Dat geldt inderdaad voor het geschakelde gedeelte.JAN/DODGE schreef:Hij loopt via de lichtschakelaar,dus is hij gezekerd.
De draad van het relais die rechtstreeks naar de plus van de accu gaat zou inderdaad nog eens extra gezekerd moeten worden.
Dat was ik idd vergeten erbij te zetten.
Robbedoes
V8 Power Enthousiast.
V8 Power Enthousiast.