Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

hoeveel volt

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
101-1005169077

hoeveel volt

Bericht door 101-1005169077 »

Net een nieuwe dynamo en spanningsregelaar gemonteerd.
Als de motor loopt heb ik 14.6 volt op de accu staan.
Volgens de electriek meneer is dit normaal bij crysler regelaars. Ik vind het een beetje veel.
Klop dit???
Mazzel ed
Dikkiedik
Berichten: 355
Lid geworden op: 06 feb 2004 16:49
Locatie: Obdam

Bericht door Dikkiedik »

Hoi Ed,

Ik heb het even opgezocht, en bij een draaiende motor moet er tussen de 14 en 15 volt op de accu komen te staan. De 14,6 die jij meet zijn dus inderdaad heel normaal en niets om je zorgen over te maken.

Gr. Dick
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
101-1005169077

Bericht door 101-1005169077 »

Ok da's mooi.
Maar. Hoe kan het nou dat bij een stilstaande motor (12.8 volt op de accu) de lpg meter juist aangeeft en als de motor loopt (14.6 volt op de accu) er 2 lampjes meer aangaan.
?????
Dikkiedik
Berichten: 355
Lid geworden op: 06 feb 2004 16:49
Locatie: Obdam

Bericht door Dikkiedik »

Hoi Ed,

Hoogstwaarschijnlijk komt dit doordat bij een draaiende motor de spanning in het electrische systeem hoger is dan bij een stilstaande motor. De 14 volt die nodig is om er voor te zorgen dat je accu kan opladen zorgt ook voor een hogere spanning in de rest van het geweldige electrische systeem van onze dodges. En spanningsverschillen zorgen er dus ook weer voor dat de meters andere waarden gaan aangeven, precies zoals jij omschrijft. Moet je mee leren leven denk ik :D

Gr. Dick
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
101-1005169077

Bericht door 101-1005169077 »

heb ik weer. bij iedereen werkt het. Bij mij dus niet en dat vind ik niet tof. Ik denk dat ik er een weerstand of zoiets tussen ga zetten. Mede omdat ik bezig ben met een bedcover en dus straks de meter op de tank niet meer kan zien.
Iemand iedeen.
Mazzel Ed
114-1054833584

Bericht door 114-1054833584 »

Dag Ed,

Zou het kunnen dat jij je stroom afneemt tussen de alternator en de batterij(14.6 volt)
Als je eens probeert met stroom te nemen op je batterjj (12volt) dan is je probleem mischien opgelost.
Er zit dan wel wat minder gas in je tank :D :D

groeten luc:cool:
101-1005169077

Bericht door 101-1005169077 »

de spanning op het hele systeem is 14.6 volt met een draaiende motor. Dus het maakt in feite weinig uit waarvandaan de voeding ''gepakt'' is.
Ed
mdonders
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 apr 2001 20:36
Locatie: Brabant

Bericht door mdonders »

Er zijn ook hele simpele spanningsregelaars in de handel die van je 14.6 volt (of 12.8 volt) altijd een uitgangspanning van 12.0 volt afgeven.
Als je deze voor de voedingsspanning van de LPG-meter zet, blijft je aanduiding mooi stabiel (net als bij de verlichting van je autoradio)

Je lokale electronica-boer kan je alles over dit component (de z.g. "7812") vertellen.

Grtz Mark
101-1005169077

Bericht door 101-1005169077 »

Mark.
Thanx bro...
Ik gaat effe bij conrad snuffelen voor zo'n regelaar.
mzzl Ed
Plaats reactie