Hallo,
Ik wil 2 breed en 2 verstralers op mijn rollbar zetten.
Waar kan ik het beste de stroom vandaan halen?
Op dit moment werkt mijn amperemeter perfekt en dit wil ik graag zo houden, dus is het dan verstandig om de stroom vanachter de meter te halen of kan ik beter vanaf de dynamo een draad trekken?
Ton
Edited By Tonny on Juli 23 2002 at 23:11
Extra lampen - 4 lampen erbij
hey Tonny
misschien heb je aan deze website iets meer
alles over de ampere meter en extra verbruikers staat hier perfect beschreven (compliment aan de maker van de site)
http://utopia.ision.nl/users/veldman/fr ... 200amp.htm
mvg rudodge
misschien heb je aan deze website iets meer
alles over de ampere meter en extra verbruikers staat hier perfect beschreven (compliment aan de maker van de site)
http://utopia.ision.nl/users/veldman/fr ... 200amp.htm
mvg rudodge
Wat ik uit het verhaal van Frans begrijp is dat de rode draad voor de veldwikkeling zorgt en zijn stroom krijgt via het contact. 11 volt? (volgens Frans)
En de dikke zwarte gaat via de amperemeter naar de accu?
Dus sluit ik mijn lampen aan op de zwarte draad?
Ton
Edited By Tonny on Juli 25 2002 at 12:28
En de dikke zwarte gaat via de amperemeter naar de accu?
Dus sluit ik mijn lampen aan op de zwarte draad?
Ton
Edited By Tonny on Juli 25 2002 at 12:28
-
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 23 feb 2001 10:07
- Contacteer:
Je kan inderdaad de lampen aansluiten op de dikke zwarte draad.
Let wel op, als de motor niet loopt en je doet de lampen aan, dan gaat de stroom alsnog via de amperemeter.
Inmiddels heb ik enkele drastische wijzigingen in de electrische installatie van de Dodge aangebracht, waarbij het vermogen van de dynamo 20% is toegenomen en ook stationair gewoon blijft werken, de amperemeter nog steeds werkt, etc. Ik heb 700 Watt aan verlichting op de Dodge zitten en de dynamo kan dat nu prima aan. Als het weer eens slecht weer wordt dan zal ik het verhaal maar eens opschrijven.
Groeten,
Frans
Let wel op, als de motor niet loopt en je doet de lampen aan, dan gaat de stroom alsnog via de amperemeter.
Inmiddels heb ik enkele drastische wijzigingen in de electrische installatie van de Dodge aangebracht, waarbij het vermogen van de dynamo 20% is toegenomen en ook stationair gewoon blijft werken, de amperemeter nog steeds werkt, etc. Ik heb 700 Watt aan verlichting op de Dodge zitten en de dynamo kan dat nu prima aan. Als het weer eens slecht weer wordt dan zal ik het verhaal maar eens opschrijven.
Groeten,
Frans