bobine - weerstand

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
114-1138908621

Bericht door 114-1138908621 »

even een vraag als ik een nieuwe accel bobine(die gele) monteer welke weerstand moet ik dan gebruiken .diegene die meegeleverd wordt heeft maar twee polen en de orginele rechts op het scherm daar zitten vier aansluitingspolen op. wie kan mij hier even wat meer over vertellen alvast bedankt
berry
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 jan 2002 20:15
Locatie: DEURNE   Nbr.

Bericht door berry »

degene die meegeleverd wordt moet je monteren.
je moet de rood/roze dubbele kabel + degene die er tegenover zit aansluiten.
Dodge W200 318
Harley Davidson Nighttrain
Mercedes-benz Vito
318Rob
Berichten: 171
Lid geworden op: 05 jul 2004 00:20
Locatie: Weert

Bericht door 318Rob »

En de 'bobine-aansluitingen' van het originele '4 aansluitingen blokje' niet gebruiken...

322Rob
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
114-1138908621

Bericht door 114-1138908621 »

berry die rood roze draad kan ik zo niet vinden .waar komt die vandaan van mijn orginele blokje of van de onsteking unit ????????? als ik het aansluit zoals het zat dus als ik eigenlijk alleen de oude bobine vervang door de nieuwe accel en dan wel met het 4-polige blokje en ik zet hem op contact dan hoor ik de bobine vonken of heb ik nu de boel al verklooit
berry
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 jan 2002 20:15
Locatie: DEURNE   Nbr.

Bericht door berry »

die zit als het goed is op je orginele witte blokje.
op het witte blokje zitten 4 aan sluitingen, 1 daarvan zitten 2 draden bij mekaar.
bij mij zijn die rose of vaalrood gekleurd.
Dodge W200 318
Harley Davidson Nighttrain
Mercedes-benz Vito
114-1138908621

Bericht door 114-1138908621 »

berry ik heb de rooie draad gevonden ik meet nu op de bobine op de min 6volt en op de plus 12 volt ik heb een vonk en hij krijgt benzine maar hij slaat niet aan heb jij nog suggesties wat er eventueel mis kan zijn roberto
alain
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 mar 2004 15:12
Locatie: DTB member 326

Bericht door alain »

Deed ie het met de oude bobine wel, of is dit de reden dat je er een ander op zet? Ik heb zelf trouwens ook een gele accel, maar ik heb de meegeleverde weerstands blok eraf gehaald en gewoon aangesloten zoals de originele. De oude draaide op 9 Volt en dat moet de Accel ook (vandaar het weerstandsblokje). Met de originele weerstand (welke overbrugt wordt bij het starten) start hij beter dan met de meegeleverde weerstand. De reden is dat wanneer je de meegeleverde gebruikt, bij het starten deze niet overbrugt wordt waardoor je spanning op de bobine wegvalt tot ongeveer 6 Volt. Dit levert bijna geen vonk. Wanneer je de originele weerstand gebruikt, heb je bij het starten (door de overbrugging) toch gewoon +/- 9 Volt op de bobine. Bij het loslaten van de sleutel schakelt hij weer terug via de weerstand en heeft hij ook gewoon 9 Volt. Er is dan dus geen verschil tussen starten en draaien.

Ik heb een aantal jaar al zo gereden en de bobine is nog steeds goed.
Later,
~Alain~
Lidnummer 326

----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
114-1138908621

Bericht door 114-1138908621 »

alain oude bobine gaf geen vonk dus heb ik de hele rataplan maar vervangen bobine onstekingsblokje en weerstand. ik heb nu wel vonk en hij stinkt naar benzine maar niet aanslaan ook niet op gas ik denk dat er meer aan de hand is mieschien distributie of onstekingstijd ik weet het niet meer. ik zit nu al 3 dagen onder de motorkap kheb bijna geen daglicht gezien ik begin al onvriendelijk te worden :angry:
berry
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 jan 2002 20:15
Locatie: DEURNE   Nbr.

Bericht door berry »

als ie vonkt op de bougie en hij krijgt gas moet ie het doen, als je ontstekings volgorde goed is, als de ontsteking op tijd staat, als je distributie goed staat, als.......

het orginele blokje en het accel blokje zijn precies hetzelfde alleen het accel blokje is nieuw en het orginele blokje 27 jaar oud.

de overbrugging heeft niets te maken met een weerstand deze zit namelijk in het contactslot. daar zit namelijk een ignition starter en ignition run aansluiting op. kijk maar eens op een schema.

groet berry
Dodge W200 318
Harley Davidson Nighttrain
Mercedes-benz Vito
114-1138908621

Bericht door 114-1138908621 »

berry bij mijn dodge hebben ze een nieuw contact slot op gezet op het dashbord dus niet meer op het stuur . wat ik wel heb gezien is dat er een aarde draad los lag het kan zijn dat die nog op het contact slot moet. maar die kan er ook al wel 29 jaar liggen hoeveel aansluitingen heb jij aan je contactslot zitten weet iji dat zo gr roberto
114-1138908621

Bericht door 114-1138908621 »

mannen bedankt voor het meedenken probleem is opgelost its a live oorzaak was dat mijn kabelboom sluiting maakte :D
Plaats reactie