bobine - weerstand
berry die rood roze draad kan ik zo niet vinden .waar komt die vandaan van mijn orginele blokje of van de onsteking unit ????????? als ik het aansluit zoals het zat dus als ik eigenlijk alleen de oude bobine vervang door de nieuwe accel en dan wel met het 4-polige blokje en ik zet hem op contact dan hoor ik de bobine vonken of heb ik nu de boel al verklooit
Deed ie het met de oude bobine wel, of is dit de reden dat je er een ander op zet? Ik heb zelf trouwens ook een gele accel, maar ik heb de meegeleverde weerstands blok eraf gehaald en gewoon aangesloten zoals de originele. De oude draaide op 9 Volt en dat moet de Accel ook (vandaar het weerstandsblokje). Met de originele weerstand (welke overbrugt wordt bij het starten) start hij beter dan met de meegeleverde weerstand. De reden is dat wanneer je de meegeleverde gebruikt, bij het starten deze niet overbrugt wordt waardoor je spanning op de bobine wegvalt tot ongeveer 6 Volt. Dit levert bijna geen vonk. Wanneer je de originele weerstand gebruikt, heb je bij het starten (door de overbrugging) toch gewoon +/- 9 Volt op de bobine. Bij het loslaten van de sleutel schakelt hij weer terug via de weerstand en heeft hij ook gewoon 9 Volt. Er is dan dus geen verschil tussen starten en draaien.
Ik heb een aantal jaar al zo gereden en de bobine is nog steeds goed.
Ik heb een aantal jaar al zo gereden en de bobine is nog steeds goed.
Later,
~Alain~
Lidnummer 326
----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
~Alain~
Lidnummer 326
----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
alain oude bobine gaf geen vonk dus heb ik de hele rataplan maar vervangen bobine onstekingsblokje en weerstand. ik heb nu wel vonk en hij stinkt naar benzine maar niet aanslaan ook niet op gas ik denk dat er meer aan de hand is mieschien distributie of onstekingstijd ik weet het niet meer. ik zit nu al 3 dagen onder de motorkap kheb bijna geen daglicht gezien ik begin al onvriendelijk te worden
als ie vonkt op de bougie en hij krijgt gas moet ie het doen, als je ontstekings volgorde goed is, als de ontsteking op tijd staat, als je distributie goed staat, als.......
het orginele blokje en het accel blokje zijn precies hetzelfde alleen het accel blokje is nieuw en het orginele blokje 27 jaar oud.
de overbrugging heeft niets te maken met een weerstand deze zit namelijk in het contactslot. daar zit namelijk een ignition starter en ignition run aansluiting op. kijk maar eens op een schema.
groet berry
het orginele blokje en het accel blokje zijn precies hetzelfde alleen het accel blokje is nieuw en het orginele blokje 27 jaar oud.
de overbrugging heeft niets te maken met een weerstand deze zit namelijk in het contactslot. daar zit namelijk een ignition starter en ignition run aansluiting op. kijk maar eens op een schema.
groet berry
Dodge W200 318
Harley Davidson Nighttrain
Mercedes-benz Vito
Harley Davidson Nighttrain
Mercedes-benz Vito
berry bij mijn dodge hebben ze een nieuw contact slot op gezet op het dashbord dus niet meer op het stuur . wat ik wel heb gezien is dat er een aarde draad los lag het kan zijn dat die nog op het contact slot moet. maar die kan er ook al wel 29 jaar liggen hoeveel aansluitingen heb jij aan je contactslot zitten weet iji dat zo gr roberto