Pagina 1 van 1

Geplaatst: 25 aug 2009 20:28
door skiere
mijn start motor is stilletjes aan vervanging toe.
nu dacht ik om zo'n mini starter te steken.nu ik geen
originele uitlaten heb maar van die headers,vraag ik me af of deze niet in de weg gaan zitten voor die nieuwe mini starter?
wie heeft er al zo'n starter,en met headers?
wat zijn de algemene ervaringen met die starters?

grtn skiere

Geplaatst: 25 aug 2009 21:18
door 76 w200
he nico

dat past allemaal
en ik vind ze top :D

gr ed

Geplaatst: 25 aug 2009 22:46
door Ton
Ze zijn juist super bij headers.
Een goede hi torque starter is een aanrader.

Let wel op dat er verschillende sterktes te koop zijn.

Geplaatst: 26 aug 2009 00:41
door Sander-1987
Het lijkt mij als jou originele startmotor past bij headers, dan moet een hi torq startmotor zeker wel passen aangezien die dingen kleiner zijn

Geplaatst: 26 aug 2009 08:45
door JJF Naus
Hi torq gaat zeker passen! Voordeel is ook nog eens dat ze wat minder zwaar zijn (dus je ligt iets minder ongelukkig onder je Dodge te prutsen) :D

Doen dus!

Jax.

Geplaatst: 26 aug 2009 17:11
door Henk_W200
Hoi Skiere,

https://www.wee200.nl/w200_tips/startmo ... tmotor.htm

Ben errug tevreden over de startmotor, 1½ jaar terug gekocht voor 125 euries

Geplaatst: 14 sep 2009 06:52
door skiere
zo de klus is geklaard!er zit een nieuwe mini starter onder de dodge.ik heb een exemplaar laten overkomen van sixpack speedshop overpeld belgie.dit koste me 143€ verzending in.
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
duidelijk verschil tussen de oude en de nieuwe.
de klus begind met het lossen van de headers links.
dit ging vrij makkelijk,ik was een beetje bang dat de moeren vast zouden zitten met gevaar van afbreken.maar dit was onterecht.
terwijl de header los zat heb ik de dichtingen(die wat aan de versleten kant waren )vervangen door koperen.deze zijn zelf gemaakt uit koper van een dak goot.
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
als de headers los zijn kan je redelijk makkelijk de oude starter lossen,alleen de bovenste moer van de twee is wat wring werk.
de oude eruit de nieuwe er in,en dit ging zeer makkelijk.
doordat de mini kleiner is dan de oude.terwijl we bezig zijn ook met een de bedrading naar de starter vernieuwd.dit kan nooit kwaad.zo het eind resultaat.
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
ik moet zeggen de dodge start nu als een zonnetje.
de oude was niet helemaal stuk,maar wilde met momenten niet meer rond draaien.volledige stilte,maar na een hamerslag deed die het weer.nu ga ik de oude eens op de operatie tafel leggen en de boel eens bekijken.later meer daar over.