mijn start motor is stilletjes aan vervanging toe.
nu dacht ik om zo'n mini starter te steken.nu ik geen
originele uitlaten heb maar van die headers,vraag ik me af of deze niet in de weg gaan zitten voor die nieuwe mini starter?
wie heeft er al zo'n starter,en met headers?
wat zijn de algemene ervaringen met die starters?
grtn skiere
startmotor - mini starter
-
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 06 okt 2005 21:28
- Locatie: Lommel
- Contacteer:
Hi torq gaat zeker passen! Voordeel is ook nog eens dat ze wat minder zwaar zijn (dus je ligt iets minder ongelukkig onder je Dodge te prutsen) :D
Doen dus!
Jax.
Doen dus!
Jax.
Get a life... Get a Dodge...
* 1976 Dodge W200, 318 ci (semi-daily)
* 1977 Ford Ranchero GT 500, 351 ci (semi-daily)
* 2010 John Deere X110, 18.5 hp (lawn-weekly)
* 1976 Dodge W200, 318 ci (semi-daily)
* 1977 Ford Ranchero GT 500, 351 ci (semi-daily)
* 2010 John Deere X110, 18.5 hp (lawn-weekly)
Hoi Skiere,
https://www.wee200.nl/w200_tips/startmo ... tmotor.htm
Ben errug tevreden over de startmotor, 1½ jaar terug gekocht voor 125 euries
https://www.wee200.nl/w200_tips/startmo ... tmotor.htm
Ben errug tevreden over de startmotor, 1½ jaar terug gekocht voor 125 euries
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
zo de klus is geklaard!er zit een nieuwe mini starter onder de dodge.ik heb een exemplaar laten overkomen van sixpack speedshop overpeld belgie.dit koste me 143€ verzending in.
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
duidelijk verschil tussen de oude en de nieuwe.
de klus begind met het lossen van de headers links.
dit ging vrij makkelijk,ik was een beetje bang dat de moeren vast zouden zitten met gevaar van afbreken.maar dit was onterecht.
terwijl de header los zat heb ik de dichtingen(die wat aan de versleten kant waren )vervangen door koperen.deze zijn zelf gemaakt uit koper van een dak goot.
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
als de headers los zijn kan je redelijk makkelijk de oude starter lossen,alleen de bovenste moer van de twee is wat wring werk.
de oude eruit de nieuwe er in,en dit ging zeer makkelijk.
doordat de mini kleiner is dan de oude.terwijl we bezig zijn ook met een de bedrading naar de starter vernieuwd.dit kan nooit kwaad.zo het eind resultaat.
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
ik moet zeggen de dodge start nu als een zonnetje.
de oude was niet helemaal stuk,maar wilde met momenten niet meer rond draaien.volledige stilte,maar na een hamerslag deed die het weer.nu ga ik de oude eens op de operatie tafel leggen en de boel eens bekijken.later meer daar over.
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
duidelijk verschil tussen de oude en de nieuwe.
de klus begind met het lossen van de headers links.
dit ging vrij makkelijk,ik was een beetje bang dat de moeren vast zouden zitten met gevaar van afbreken.maar dit was onterecht.
terwijl de header los zat heb ik de dichtingen(die wat aan de versleten kant waren )vervangen door koperen.deze zijn zelf gemaakt uit koper van een dak goot.
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
als de headers los zijn kan je redelijk makkelijk de oude starter lossen,alleen de bovenste moer van de twee is wat wring werk.
de oude eruit de nieuwe er in,en dit ging zeer makkelijk.
doordat de mini kleiner is dan de oude.terwijl we bezig zijn ook met een de bedrading naar de starter vernieuwd.dit kan nooit kwaad.zo het eind resultaat.
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
ik moet zeggen de dodge start nu als een zonnetje.
de oude was niet helemaal stuk,maar wilde met momenten niet meer rond draaien.volledige stilte,maar na een hamerslag deed die het weer.nu ga ik de oude eens op de operatie tafel leggen en de boel eens bekijken.later meer daar over.