Hallo,
Mijn motor haperde soms een heel klein beetje en vol gas geven vond hij ook niet zo fijn. (ging die haperen). Nu heb ik een nieuwe verdeelkap + rotor gemonteerd en is het probleem weg. gelukkig!! hij is nu ook veel "aggresiever" / pakt hem sneller op.
Maarrrrr (jaja daar komt ie ) de nieuwe verdeelkap maakt een tikkend geluid en je ziet hem een heel klein beetje heen en weer bewegen. Lijkt erg op dat de rotor ertegen aan komt. Is dit normaal? Ik heb hem nog eens gecontroleerd maar rotor kan maar op 1 manier erin.
De oude (blauwe) verdeelkap die had een inkeping links en zo voelde je op een gegeven moment dat die "gelocked" zat. bij de nieuwe voelde ik dat niet ( wel zat alleen links een inkeping)
Weet iemand wat dit kan zijn?
3.18 motor '78
nr v/d nieuwe verdeelkap : "CH-400"
nr v/d nieuwe rotor: "CH-303 "
thx!
Edited By joyrider on 1229536344
verdeelkap vervangen - verdeelkap
als de inkeping op z`n plaatst zit en de klemmetjes goed vasthaken kan er weinig mis gaan,als ie dan ook nog goed loopt.................
contactjes in de kap zullen wel in moeten slijten denk ik,gaat vanzelf over
greetzzzzzz
contactjes in de kap zullen wel in moeten slijten denk ik,gaat vanzelf over
greetzzzzzz
LIEVER HOOG WATER DAN HOGE BLOEDDRUK
1977 DODGE W200 318 cui edelbr.streetmaster 2,holley 650,purple cam,flowtech headers.
1968 DODGE CHARGER 451 cui stroker,edelbr.torker2 ,holley 750,purple cam
1977 DODGE W200 318 cui edelbr.streetmaster 2,holley 650,purple cam,flowtech headers.
1968 DODGE CHARGER 451 cui stroker,edelbr.torker2 ,holley 750,purple cam
Als je de kap nog kunt ronddraaien, is het zeker niet goed. Dat wil dan zeggen dat je ontstekingstijdstip ook meedraait als je de kap draait. De nok zit erin om de kap vast te laten staan en ervoor te zorgen dat je ontstekingstijdstip niet verloopt.
Ook mag de rotor de kap niet raken. Is misschien de rotor niet de juiste voor deze kap? Als je de goeie rotor hebt, kan die de kap alleen maar raken als je as slingert of kan bewegen.
Ik zou eens vragen bij degene waar je 'm gekocht hebt.
Ook mag de rotor de kap niet raken. Is misschien de rotor niet de juiste voor deze kap? Als je de goeie rotor hebt, kan die de kap alleen maar raken als je as slingert of kan bewegen.
Ik zou eens vragen bij degene waar je 'm gekocht hebt.
Gerhart