Heren,
Ik ben bezig de bedrading van mijn dodge weer goed en deugdelijk te maken en ben elke keer weer verheugd als er weer het iets doet en of het weer doet op de officieel manier!
Mijn insteek hier voor was buiten de kilometers onofficieele bedrading en kilo’s blauwe aftak blokjes die ik zag zitten, is dat hij af en toe niet start en hij af en toe uit slaat bij een rem actie.
Dingen waar ik mee aan de gang ga als de bron (lees de bedrading) weer goed is.
Ik loop nu tegen het volgende probleem.
In de zekering kast zitten twee rijtjes zekeringen de onderste altijd spanning en de bovenste spanning als het contact aan staat.
Daar zijn twee uitzonderingen op en dat is in beide gevallen de laatste zekering de onderste laatste zekering krijgt pas spanning bij licht op.
En de bovenste zekering krijgt pas spanning als??????
Hier zit ook het probleem van af en toe niet starten ik ben er achter dat als hij start ook het riem lampje gaat branden, dat de parkeerrem lampje zou kunnen branden als de parkeerrem er op staat en de richting aan wijzer het doen.
Echter als de dingen het niet doen start hij ook niet!!!!!
In het schema staat dat de bovenste laatste zekering spanning krijgt met de rest van de bovenste zekering maar dat is daadwerkelijk niet zo!
Hij heeft een aparte draad en wie weet waar die van dan komt???
Want daar ligt het euvel volgens mij van het af en toe niet willen starten.
Groet Arie
Zekeringen kast - Draad waar naar heen?
Heren,
Hij kan weer dicht ik ben er achter.
Als je op een schema kijkt van een latere uitvoering of met een bril en een vergrootglas kijkt naar het schema van de zwaardere dynamo is het wel te zien hoe het zit.
De draad die vanaf je contactslot naar de motor loopt(daarvoor zit onder het stuur een conector die de oorzaak was van het af en toe niet aanslaan, starten deed hij altijd wel)
en daar de diverse dingen voed (in hoofdzaak de ontsteking) op de tekening is dat een kruispunt van draden (waar ook een loze conector aan hangt die zo makkelijk is voor je gas relais)voor dat deze draad naar buiten gaat wordt hij afgetakt naar de bewuste zekering waar ik het over had.
Je moet het maar weten.
Groet Arie
Hij kan weer dicht ik ben er achter.
Als je op een schema kijkt van een latere uitvoering of met een bril en een vergrootglas kijkt naar het schema van de zwaardere dynamo is het wel te zien hoe het zit.
De draad die vanaf je contactslot naar de motor loopt(daarvoor zit onder het stuur een conector die de oorzaak was van het af en toe niet aanslaan, starten deed hij altijd wel)
en daar de diverse dingen voed (in hoofdzaak de ontsteking) op de tekening is dat een kruispunt van draden (waar ook een loze conector aan hangt die zo makkelijk is voor je gas relais)voor dat deze draad naar buiten gaat wordt hij afgetakt naar de bewuste zekering waar ik het over had.
Je moet het maar weten.
Groet Arie
die laatste zekering die enkel spanning krijgt met de lichten aan, is deze niet voor de dashboard verlichting? bij mij zat er een schakelaar die deze zekering spanning gaf door een verbinding te maken met een andere zekering.
bij mij is het ook zo een puzzel, alleen is meestel de originele bekabeling doorgeknipt of verwijderd :(
bij mij is het ook zo een puzzel, alleen is meestel de originele bekabeling doorgeknipt of verwijderd :(
bij mij niet meer.
de originele licht schakelaar werd verwijderd en vervangen door 1 schakelaar (dus gewoon licht aan of uit).
van de originele kabelboom werd spaghetti gemaakt, en toen ze beseften dat het dashboard niet meer werkte hebben ze het simpel opgelost. 1 draadje tussen die laatste zekering en de zekering ervoor en hup, verlichting ging weer
dus hebben ze tussen dat draadje nog een 2de schakelaar geplaatst met als gevolg dat je dus een schakelaar had voor u dashboard verlichting en een schakelaar voor de gewone buitenverlichting.
heb heel de zooi er gewoon uitgeknipt. ga de kabelboom niet meer origineel herstellen en gewoon alles met secundaire kabels erbij steken
de originele licht schakelaar werd verwijderd en vervangen door 1 schakelaar (dus gewoon licht aan of uit).
van de originele kabelboom werd spaghetti gemaakt, en toen ze beseften dat het dashboard niet meer werkte hebben ze het simpel opgelost. 1 draadje tussen die laatste zekering en de zekering ervoor en hup, verlichting ging weer
dus hebben ze tussen dat draadje nog een 2de schakelaar geplaatst met als gevolg dat je dus een schakelaar had voor u dashboard verlichting en een schakelaar voor de gewone buitenverlichting.
heb heel de zooi er gewoon uitgeknipt. ga de kabelboom niet meer origineel herstellen en gewoon alles met secundaire kabels erbij steken
hoi ben ook in het bezit van een w200 met 20 draden teveel,mijn vraag over de kachel,er zat een kapotte zekering in ik heb er een nieuwe ingezet hij heeft het 1 keer gedaan toen was het over.Ik heb alle draden nagelopen alles zit vast.Vraagje kan ik op de zwarte en groene draad stroom zetten om te kijken om mn motor stuk is?Ik weet dat eigenlijk geen voedingsdraad is[als t goed is]bedankt alvast
Killroy,
Ik zou even meten met een universeel meter in de conector van de schakelaar of je nog 12V hebt zo ja dit met een punttang doorverbinden een keer naar de enne en een keer naar de andere.
Zodoende weet je of hij het doet.
Ik zou niet zonder zekering werken weet jij wat er aan de hand is er kunnen gigantisch stromen gaan lopen binnen mum van tijd ben je verder van huis als nu!
Ik kan het niet zo gauw vinden, maar er staat hier op de site ook een schema van je auto.
En diverse mensen hebben op hun homepage zeer interessante stukjes geschreven over modificaties en werking Ampère meter, allemaal een aanrader om te lezen voor je begint met je bedrading type maar eens `W200 op google.
Groet Arie
Ik zou even meten met een universeel meter in de conector van de schakelaar of je nog 12V hebt zo ja dit met een punttang doorverbinden een keer naar de enne en een keer naar de andere.
Zodoende weet je of hij het doet.
Ik zou niet zonder zekering werken weet jij wat er aan de hand is er kunnen gigantisch stromen gaan lopen binnen mum van tijd ben je verder van huis als nu!
Ik kan het niet zo gauw vinden, maar er staat hier op de site ook een schema van je auto.
En diverse mensen hebben op hun homepage zeer interessante stukjes geschreven over modificaties en werking Ampère meter, allemaal een aanrader om te lezen voor je begint met je bedrading type maar eens `W200 op google.
Groet Arie