gesmolten schuifje - startrelais

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
78-1101662633

Bericht door 78-1101662633 »

Dodge weigerde gisterenmorgen dienst, en viel na moeizaam starten na ong. 200 mtr. uit.
Met een hoop gedoe weer terug op z'n plek gekregen, nou ben ik de stekkertjes aan het nalopen op een rot contact, vind ik dit bij het startrelais:

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Die hoort op de ontbrekende plek hier:

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>


De gesmolten kant zit tegen het moertje aan, de vraag is dan ook of dit relais niet ook vervangen had moeten worden toen ze de voeding van de bobine van 9v naar 12 v brachten?
Iemand die raad weet?
berry
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 jan 2002 20:15
Locatie: DEURNE   Nbr.

Bericht door berry »

het startrelais heeft niks met de bobine te maken.
Dodge W200 318
Harley Davidson Nighttrain
Mercedes-benz Vito
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Slecht contact = warmte = gesmolten plastic.
Misschien eens al je contacten schoonmaken (borstelen/schuren) en lekker in de vaseline zetten.
Relais heeft twee mogelijkheden: doet 't wel of doet 't niet. Doet 'ie het niet -> vervangen.
Gerhart
78-1101662633

Bericht door 78-1101662633 »

Oke. thanks.
Ik had ondertussen de boel al schoongemaakt en schuifjes vervangen door amptjes, dus dat zou geen probleem meer moeten zijn.
Vaporized
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 jun 2005 03:45
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Vaporized »

en vergeet vooral niet het invettten tegen roesten en vocht :)
Proud Dodge W200 Owner
Plaats reactie