Dexron 2 of 3? - verschil?
Hallo,
Maakt het iets uit of ik dexron 2 of 3 in de aut. gooi?
Ik heb gelezen dat dexron 2 werd aangeraden op chaosboys maar euh... is 3 ook goed of is 2 beter??
PS is er nog een handigheidje om te peilen?
Op handrem en in N en dan peilen??
Ik zie wel dat de peilstok nat van de olie wordt, is dat genoeg? of moet de motor uit?
Groetjes
Maakt het iets uit of ik dexron 2 of 3 in de aut. gooi?
Ik heb gelezen dat dexron 2 werd aangeraden op chaosboys maar euh... is 3 ook goed of is 2 beter??
PS is er nog een handigheidje om te peilen?
Op handrem en in N en dan peilen??
Ik zie wel dat de peilstok nat van de olie wordt, is dat genoeg? of moet de motor uit?
Groetjes
Dodge RamCharger.......
Oke Titus,
Ben wezen zoeken....
Dexron 2 of 3 maakt niet veel uit lees ik (ja ja wel met veel terrein werk)
Maar ik kan het peilen niet vinden.
Ik heb met m'n bakkie even rond gereden om hem warm te krijgen,
vervolgens op handrem gezet en op N
Met peilen was de meetstok wel wat nat, van olie, maar niet echt afleesbaar.
Moet ik hem anders bij de hoge en lage giering in zijn neutraal zetten,
En moet er echt een zichtbare scheiding zijn tussen wel.... en geen.. olie?
Ben benieuwd,
Polly
Ben wezen zoeken....
Dexron 2 of 3 maakt niet veel uit lees ik (ja ja wel met veel terrein werk)
Maar ik kan het peilen niet vinden.
Ik heb met m'n bakkie even rond gereden om hem warm te krijgen,
vervolgens op handrem gezet en op N
Met peilen was de meetstok wel wat nat, van olie, maar niet echt afleesbaar.
Moet ik hem anders bij de hoge en lage giering in zijn neutraal zetten,
En moet er echt een zichtbare scheiding zijn tussen wel.... en geen.. olie?
Ben benieuwd,
Polly
Dodge RamCharger.......
Hoge of lage gearing maakt niets uit omdat je dat met de wisselbak (Transfercase) bepaald en je nu de automatenbak wil peilen.
Laat de motor draaien met de versnelling in "N". Trek de peilstok en veeg hem met een schone doek even droog. Zet hem terug in de peilbuis en trek hem er opnieuw uit. Als je nu kijkt, zie je tot welk niveau er olie op zit. Er zal een duidelijke scheiding zijn tussen nat en droog. Het niveau moet tussen de strepen op de peilstok staan. Tussen de strepen is 1 quart - oftewel een kwart van een gallon. Een gallon is 3,78 liter dus tussen de strepen is omgerekend 0,95 liter.
Indien er olie bij moet, giet dit via de peilbuis in de bak. Laat de motor gewoon draaien en peil opnieuw om het niveau te controleren.
Laat de motor draaien met de versnelling in "N". Trek de peilstok en veeg hem met een schone doek even droog. Zet hem terug in de peilbuis en trek hem er opnieuw uit. Als je nu kijkt, zie je tot welk niveau er olie op zit. Er zal een duidelijke scheiding zijn tussen nat en droog. Het niveau moet tussen de strepen op de peilstok staan. Tussen de strepen is 1 quart - oftewel een kwart van een gallon. Een gallon is 3,78 liter dus tussen de strepen is omgerekend 0,95 liter.
Indien er olie bij moet, giet dit via de peilbuis in de bak. Laat de motor gewoon draaien en peil opnieuw om het niveau te controleren.
Later,
~Alain~
Lidnummer 326
----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
~Alain~
Lidnummer 326
----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
Kon niet wachten.. heb gepijld... was te weinig!
Ik heb er een liter bij gegooid...... schaam schaam
Ik wist het echt niet hoor...... anders vraag ik het niet op dit forum.........
Morgen even warm rijden en dan nog eens, want het is nog steeds te weinig.
Maar er is nu wel zichtbaar een scheiding van waar wel, en waar geen olie zit.
Hoe zit dat met het schakelen.....
van 1 naar 2 met eigen inzicht..... of bepaalde snelheid...
later...
Ik heb er een liter bij gegooid...... schaam schaam
Ik wist het echt niet hoor...... anders vraag ik het niet op dit forum.........
Morgen even warm rijden en dan nog eens, want het is nog steeds te weinig.
Maar er is nu wel zichtbaar een scheiding van waar wel, en waar geen olie zit.
Hoe zit dat met het schakelen.....
van 1 naar 2 met eigen inzicht..... of bepaalde snelheid...
later...
Dodge RamCharger.......
Bij zware belading of steile hellingen (omhoog en omlaag) is het 't beste om met de hand te schakelen.pollyxx schreef:Hoe zit dat met het schakelen.....
van 1 naar 2 met eigen inzicht..... of bepaalde snelheid...
later...
Gewoon op je gevoel; wegtrekken in z'n 1 en als 'ie lekker rolt, door naar z'n 2 en vervolgens weer in D.
Eigenlijk net als bij een handgeschakelde bak.
Gerhart
Dank je Gerhart.
Ik rij voor het eerst met een aut. vandaar.
Ik zal het binnekort eens uitproberen.
Ik begrijp dat ik tijdens het rijden kan hengellen van 1 naar 2...
Geinig. Dit lijkt me inderdaad beter, dat ik zelf ff de controle heb over het schakelen.
Nogmaals bedankt.
Later...
Harm
Ik rij voor het eerst met een aut. vandaar.
Ik zal het binnekort eens uitproberen.
Ik begrijp dat ik tijdens het rijden kan hengellen van 1 naar 2...
Geinig. Dit lijkt me inderdaad beter, dat ik zelf ff de controle heb over het schakelen.
Nogmaals bedankt.
Later...
Harm
Dodge RamCharger.......