Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

regels buitenland

Hier vind je antwoorden op veel gestelde vragen, tips en wetenswaardigheden.
98-1128017612

Bericht door 98-1128017612 »

hallo allemaal

ik vraag me iets af :
in mijn w200 zitten geen gordels (grijs kenteken),is dit geen probleem in,pak em beet,duitsland ?
en aan m'n stuur zit zo'n stuurknop,en een duitse vrachtwagenchauffeur vertelde me dat dat bij hem niet mag.ook niet op buitenlandse auto's.
klopt dit ?

groeten
john
moparstefke
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 feb 2001 15:53
Locatie: belgium(limburg)
Contacteer:

Bericht door moparstefke »

benzo schreef:hallo allemaal

ik vraag me iets af :
in mijn w200 zitten geen gordels (grijs kenteken),is dit geen probleem in,pak em beet,duitsland ?
en aan m'n stuur zit zo'n stuurknop,en een duitse vrachtwagenchauffeur vertelde me dat dat bij hem niet mag.ook niet op buitenlandse auto's.
klopt dit ?

groeten
john
Hier in België zijn alle "lichte vracht"-voertuigen (grijs kenteken) die van voor 1987 in het verkeer gesteld zijn NIET verplicht van gordels te hebben, heb je ze wél,dan moet je ze dragen...Ik heb destijds in Duitsland ook een boete gekregen van 65 EURO voor het niet dragen van de gordel, heb ze er meteen uitgepleurd. Ze laten je niet gaan en voor dat geld start je geen diplomatieke rel. :joker:
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Over het algemeen is het zo dat als je auto volgens de regels in Nederland (RDW eisen en APK) is uitgevoerd, je in het buitenland ook geen problemen zult hebben.
Dus als je volgens de Nederlandse regels geen gordels hoeft te hebben, hoef je ze in Duitsland ook niet te hebben.
Let wel op: ook voor onze auto's is het niet verplicht om ze erin te hebben, maar als ze er inzitten, ben je wel verplicht om ze te dragen! Dus net als Moparstefke zegt.

En die stuurknop: volgens mij zijn die in Nederland ook niet toegestaan!
Gerhart
98-1128017612

Bericht door 98-1128017612 »

mensen,bedankt voor de reacties.
ik rij nm nogal eens naar polen heen en weer,vandaar.
over die stuurknop,was bij de apk geen probleem.en toevallig zag ik ze vandaag nog bij de halfords liggen. ???

groetjes

john
DR. BIBBER
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jul 2003 09:52
Locatie: Delft

Bericht door DR. BIBBER »

Hoi,

ik ben wel eens met mijn Dodge zonder gordels door Roemenie gereden, daar kreeg ik toch echt een boetje voor het niet hebben van gordels... maar goed, ik ben daar zeker tien keer aangehouden, iedere keer werd er ter plekke iets verzonnen waarvoor betaald moest worden (zelfs uitstappen op blote voeten werd beboet, net zoals het niet stoppen voor tramrails waar al jarenlang mossen overheen aan het groeien waren), in de regel koste het 10 dollar per agent, als je in discussie ging werd het duurder en konden ze opeens geen begrijpelijke taal meer. In totaal 300 dollar ongeveer, toen de dollars op waren ben ik het land uitgezet. Fijn land dus, helemaal niet corrupt.

Groet, Tobias
98-1128017612

Bericht door 98-1128017612 »

hm,dat soort verhalen geeft de mens vertrouwen. :(
niet zolang geleden was dat in polen bijna net zo,maar gelukkig is dat de laatste jaren zo goed als niet meer.
e.u. enzo tegenwoordig,hé.
maar ja,ik zie wel wat er gebeurt de volgende keer.

groetjes

john
Gesloten