Pagina 1 van 1
Geplaatst: 24 aug 2006 20:53
door dodge linne
wij weet hoe je de kruiskopelingen moet los maken vande voor wielen b.v.b dank dodge linne :O
Geplaatst: 24 aug 2006 23:06
door 78-1101662633
Als je ze gaat vervangen met een slijptol.
In een bankschroef klemmen, een helft doorslijpen en eruit slaan.
Maar ik denk eigenlijk ook niet dat ze er uit kunnen zonder dat ze beschadigen?
Geplaatst: 25 aug 2006 07:50
door Gerhart
Je kan ook gewoon de borgclipjes aan de binnenkant van de cups losmaken. Dat scheelt een hoop.
Hierna kun je ze er met de bankschroef zo uit (in)drukken.
Geplaatst: 25 aug 2006 16:43
door 78-1101662633
Gerhart schreef:Je kan ook gewoon de borgclipjes aan de binnenkant van de cups losmaken. Dat scheelt een hoop.
Hierna kun je ze er met de bankschroef zo uit (in)drukken.
O.k.
Ik dacht dat die naaldjes dan zo verschoven dat je toch moest vervangen.
Geplaatst: 25 aug 2006 18:16
door dodge linne
nee ik bedoel iegelijk hoe ik ze moet los maken moet bij de wielen :p
Geplaatst: 25 aug 2006 20:29
door dodgefanaat1985
dodge linne schreef:nee ik bedoel iegelijk hoe ik ze moet los maken moet bij de wielen :p
dan moet je je steekas eruit halen
dus in het diff je steekas losmaken en dan je steekas
eruit
want dat gaat niet lukken als de steekas erin zit
als het allemaal een beetje los wil is het niet al te veel werk
Geplaatst: 25 aug 2006 21:04
door Gerhart
Dat hangt af van hoe oud de Dodge is. Bij het '76/'77 type moet je eerst de wielnaven erafhalen. Hierna kun je de steekassen er zo uittrekken. Die zitten niet in het differentieel geborgd.
Geplaatst: 26 aug 2006 19:31
door dodge linne
hebben julij me schijn een foto of een tekening hoe iik het moet doen mijn dodge is van76 gr dodge linne :O
Geplaatst: 27 aug 2006 10:15
door Gerhart
Okee, hier gaan we.
Dit verhaal geldt alleen als je je steekassen van de vooras eruit wilt halen.
Eerst moet je de grote moer van de voornaaf eraf draaien (eerst splitpen eruit). Dit gaat het makkelijkste als de Dodge nog op de wielen staat, want de moer zit meestal behoorlijk vast.
Hierna kun je de wielen eraf halen.
Nu eerst de remklauw losmaken (2 kleine boutjes met veerplaatjes boven en onder op de klauw) en de klauw opzij hangen. NIET aan de slang laten hangen, maar met ijzerdraad aan de schokdemper ofzoiets hangen.
Nu zie je in de wielnaaf een gaatje zitten tussen de wielbouten. Hier doorheen moet je met een kleine dop 3/8" met twaalfkant zes bouten van de lagerkap losdraaien.
Als deze los zijn, kun je de naaf met lagers uit het lagerhuis schuiven.
Hierna kun je de steekas er zo uittrekken.
Als de steekas zwaar beschadigd is, kost het wat meer moeite om hem eruit te krijgen.
Om dit te kunnen doen heb je twee bijzondere stukken gereedschap nodig: de dop voor de centrale moer (grote maat) en de kleine (3/8"aansluiting) 3/8" twaalfkantige dop.
Mocht het zo niet lukken, dan ga ik foto's sturen.
Geplaatst: 27 aug 2006 12:13
door Rienk
http://rienk.net/nl/mopar-318g.html
Is exact hetzelfde als wat Gerhart al zei, maar met een paar plaatjes
Geplaatst: 27 aug 2006 15:36
door dodge linne
oke jongens bedankt voor de tips dan maaar aan de slag gr dodge linne
Geplaatst: 27 aug 2006 19:12
door Gerhart
Succes er mee!!!