kruiskopelingengen
-
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 30 mei 2006 21:06
- Locatie: Linne
- Contacteer:
-
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 30 mei 2006 21:06
- Locatie: Linne
- Contacteer:
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 16 jan 2005 21:26
- Locatie: nieuwegein
-
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 30 mei 2006 21:06
- Locatie: Linne
- Contacteer:
Okee, hier gaan we.
Dit verhaal geldt alleen als je je steekassen van de vooras eruit wilt halen.
Eerst moet je de grote moer van de voornaaf eraf draaien (eerst splitpen eruit). Dit gaat het makkelijkste als de Dodge nog op de wielen staat, want de moer zit meestal behoorlijk vast.
Hierna kun je de wielen eraf halen.
Nu eerst de remklauw losmaken (2 kleine boutjes met veerplaatjes boven en onder op de klauw) en de klauw opzij hangen. NIET aan de slang laten hangen, maar met ijzerdraad aan de schokdemper ofzoiets hangen.
Nu zie je in de wielnaaf een gaatje zitten tussen de wielbouten. Hier doorheen moet je met een kleine dop 3/8" met twaalfkant zes bouten van de lagerkap losdraaien.
Als deze los zijn, kun je de naaf met lagers uit het lagerhuis schuiven.
Hierna kun je de steekas er zo uittrekken.
Als de steekas zwaar beschadigd is, kost het wat meer moeite om hem eruit te krijgen.
Om dit te kunnen doen heb je twee bijzondere stukken gereedschap nodig: de dop voor de centrale moer (grote maat) en de kleine (3/8"aansluiting) 3/8" twaalfkantige dop.
Mocht het zo niet lukken, dan ga ik foto's sturen.
Dit verhaal geldt alleen als je je steekassen van de vooras eruit wilt halen.
Eerst moet je de grote moer van de voornaaf eraf draaien (eerst splitpen eruit). Dit gaat het makkelijkste als de Dodge nog op de wielen staat, want de moer zit meestal behoorlijk vast.
Hierna kun je de wielen eraf halen.
Nu eerst de remklauw losmaken (2 kleine boutjes met veerplaatjes boven en onder op de klauw) en de klauw opzij hangen. NIET aan de slang laten hangen, maar met ijzerdraad aan de schokdemper ofzoiets hangen.
Nu zie je in de wielnaaf een gaatje zitten tussen de wielbouten. Hier doorheen moet je met een kleine dop 3/8" met twaalfkant zes bouten van de lagerkap losdraaien.
Als deze los zijn, kun je de naaf met lagers uit het lagerhuis schuiven.
Hierna kun je de steekas er zo uittrekken.
Als de steekas zwaar beschadigd is, kost het wat meer moeite om hem eruit te krijgen.
Om dit te kunnen doen heb je twee bijzondere stukken gereedschap nodig: de dop voor de centrale moer (grote maat) en de kleine (3/8"aansluiting) 3/8" twaalfkantige dop.
Mocht het zo niet lukken, dan ga ik foto's sturen.
Gerhart
http://rienk.net/nl/mopar-318g.html
Is exact hetzelfde als wat Gerhart al zei, maar met een paar plaatjes
Is exact hetzelfde als wat Gerhart al zei, maar met een paar plaatjes
-
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 30 mei 2006 21:06
- Locatie: Linne
- Contacteer: