Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Trekhaak Trouble, Hoe zit het nu? - Duidelijkheid eens en voor altijd!

Kne
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 dec 2006 16:18
Locatie: Baarle-Nassau

Bericht door Kne »

Even een update, vandaag mijn papieren teruggekregen met een standaardbriefje dat ik de originele documentatie van de fabrikant moet opsturen. stelletje ezelneukers daar. :angry:
Hopenlijk ben ik deze week op tijd klaar en bel ik die persoon eens op.
Ik houd jullie op de hoogte
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

tja das een dik boek die service manual van dodge ,opsturen naar t rdw kost dan 2x 6.50 euro ,ik zie t rdw er niet voor aan dat ze de portokosten voor eigen rekening nemen. ???
Jon
Berichten: 66
Lid geworden op: 12 okt 2007 09:33
Locatie: Achterhøk
Contacteer:

Bericht door Jon »

Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
- ongeremd Klik hier voor informatie 750 kg
- geremd Klik hier voor informatie 0 kg
- oplegger geremd Klik hier voor informatie 0 kg
- autonoom geremd Klik hier voor informatie 2.000 kg
- middenas geremd Klik hier voor informatie 2.000 kg


Dit staat er bij mij op. Ik mag dus 2000kg trekken als ik het goed begrijp. Of mag ik ook slechts 750kg trekken?

Groet, Jon.




Edited By Jon on 1193866655
Gas d'r bi-j en deurdonderen...
Kne
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 dec 2006 16:18
Locatie: Baarle-Nassau

Bericht door Kne »

@ Jon, een gewone ongeremde aanhanger max 750kg, en een geremde aanhanger 2000 kg. deze laatste kun je herkennen doordat er bij de dissel een rubber "harmonica" profiel zit, een oplooprem
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

juist en autonoom betekent een schamel aanhanger die aldus vooraan een as heeft en achteraan een as (danwel tandemstel).
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

welke plaats woon je jon ?
Rob Rules
Berichten: 183
Lid geworden op: 22 mar 2007 23:19
Locatie: Oostelbeers

Bericht door Rob Rules »

Ik dacht dat autonoom iets was met luchtremmen..

Bij mijn vorige baas stond er 6.5 ton bij autonoom geremd. (toyota landcruiser)
Dat was trouwens wel op de vang muil, op de kogel was 3.5 ton.
Greetz, Rob..

Tuurlijk spoor ik niet!! Ben geen trein!!
Rock On!!

Daily: Opel Vectra Sport '01
Rest : Chevy Van Gladiator '81
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

tjee 6.5ton achter een toyota cruiser....... achter kogel nooit meer dan 3.5t.
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

conventionele aanhanger is aanhanger met dissel ofwel schamelaanhanger ofwel in rdw termen autonome aanhanger ,ik herinner me nog dat randstad uitzendbureau ooit steevast adverteerde in de krant : chauffeurs gezocht voor vrachtwagens met conffectionele aanhanger........
berry
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 jan 2002 20:15
Locatie: DEURNE   Nbr.

Bericht door berry »

autonoom betekent zelfstandig.
Dodge W200 318
Harley Davidson Nighttrain
Mercedes-benz Vito
Rob Rules
Berichten: 183
Lid geworden op: 22 mar 2007 23:19
Locatie: Oostelbeers

Bericht door Rob Rules »

bastian schreef:tjee 6.5ton achter een toyota cruiser....... achter kogel nooit meer dan 3.5t.
Dat was ook aan de vangmuil-koppeling, en met een luchtgeremde aanhanger.

Vanwege eerdere pc-problemen, helaas geen foto's beschikbaar..
Greetz, Rob..

Tuurlijk spoor ik niet!! Ben geen trein!!
Rock On!!

Daily: Opel Vectra Sport '01
Rest : Chevy Van Gladiator '81
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

correct berry
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

hoewel in deze autonoom = zelfbesturend .Maar om tot t onderwerp van gesprek terug te komen ben ik te weten gekomen dat voor de w200 ooit 2380 kg als max trekgewicht is vastgesteld door t rdw zoals Kurt hier eerder vermelde ,en Kne hoever ben je nu gekomen? nog altijd die aanhanger illegaal erachter?
Kne
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 dec 2006 16:18
Locatie: Baarle-Nassau

Bericht door Kne »

Ik heb documenten ontvangen van de chrysler historical foundation, hiermee ben ik naar het RDW gegaan.
Deze documenten waren nog niet goed omdat ze met het trekgewicht verwezen naar een bijlagen, terwijl het in de ondertekende brief zelf moet staan.
Indien ik dit document wel heb moet ik met mn dodge naar het RDW om te laten zien dat het eronder is gemaakt zoals origineel. (dit geld dus voor de pintle hook)
Het plaatsen van een gewone trekhaak mag zelfbouw zijn, echter moet er iemand een tekening maken waar het spul is doorgerekend (die dus de verantwoording neemt).
Nu is het dus mogelijk om met een goed document van chrysler en een originele haak naar het rdw te gaan en dat op kenteken zetten. het gewicht komt op de autopapieren te staan. als ik dan een zelfbouw trekhaak erbij plaats kan men bij een controle volgens mij niet herleiden dat die haak niet goedgekeurd is. (wel ergens een typeplaatje roven natuurlijk.

Wat ik nog ga doen is een goede brief zien te krijgen van chrysler en deze naar het rdw opsturen met mijn papieren, dat ze die in veendam bijschrijven op kenteken. als ik naar een keuringsstation moet rekenen ze geld voor het keuren en bijschrijven.
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

tja interesante info mar hoe kom je aan zon brief van chrysler? als je daimler crhysler vianen inschakelt wordt je steevast naar usa doorverwezen omdat hun niet die w200 hebben ingevoerd, en niemand niet omdat deze auto s praktisch allemaal later individueel zijn ingevoerd ,ikzelf heb een eigenbouw trekhaak en ben daar destijds ook mee bezig geweest ,ik kon toen bij esve een tekeni9ng laten maken maar hun vonden de trekhaak niet zwaar genoeg voor 3.5 ton , deze zou dan weer verzwaard moeten worden en bovendien stond er een belachelijk laag trekgewicht van de dodge van 900 kg in de computer waardoor ik van t voorziene theater heb afgezien.



Edited By bastian on 1198873744
Plaats reactie