Trekhaak Trouble, Hoe zit het nu? - Duidelijkheid eens en voor altijd!
Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
- ongeremd Klik hier voor informatie 750 kg
- geremd Klik hier voor informatie 0 kg
- oplegger geremd Klik hier voor informatie 0 kg
- autonoom geremd Klik hier voor informatie 2.000 kg
- middenas geremd Klik hier voor informatie 2.000 kg
Dit staat er bij mij op. Ik mag dus 2000kg trekken als ik het goed begrijp. Of mag ik ook slechts 750kg trekken?
Groet, Jon.
Edited By Jon on 1193866655
Gas d'r bi-j en deurdonderen...
Ik dacht dat autonoom iets was met luchtremmen..
Bij mijn vorige baas stond er 6.5 ton bij autonoom geremd. (toyota landcruiser)
Dat was trouwens wel op de vang muil, op de kogel was 3.5 ton.
Bij mijn vorige baas stond er 6.5 ton bij autonoom geremd. (toyota landcruiser)
Dat was trouwens wel op de vang muil, op de kogel was 3.5 ton.
Greetz, Rob..
Tuurlijk spoor ik niet!! Ben geen trein!!
Rock On!!
Daily: Opel Vectra Sport '01
Rest : Chevy Van Gladiator '81
Tuurlijk spoor ik niet!! Ben geen trein!!
Rock On!!
Daily: Opel Vectra Sport '01
Rest : Chevy Van Gladiator '81
Dat was ook aan de vangmuil-koppeling, en met een luchtgeremde aanhanger.bastian schreef:tjee 6.5ton achter een toyota cruiser....... achter kogel nooit meer dan 3.5t.
Vanwege eerdere pc-problemen, helaas geen foto's beschikbaar..
Greetz, Rob..
Tuurlijk spoor ik niet!! Ben geen trein!!
Rock On!!
Daily: Opel Vectra Sport '01
Rest : Chevy Van Gladiator '81
Tuurlijk spoor ik niet!! Ben geen trein!!
Rock On!!
Daily: Opel Vectra Sport '01
Rest : Chevy Van Gladiator '81
hoewel in deze autonoom = zelfbesturend .Maar om tot t onderwerp van gesprek terug te komen ben ik te weten gekomen dat voor de w200 ooit 2380 kg als max trekgewicht is vastgesteld door t rdw zoals Kurt hier eerder vermelde ,en Kne hoever ben je nu gekomen? nog altijd die aanhanger illegaal erachter?
Ik heb documenten ontvangen van de chrysler historical foundation, hiermee ben ik naar het RDW gegaan.
Deze documenten waren nog niet goed omdat ze met het trekgewicht verwezen naar een bijlagen, terwijl het in de ondertekende brief zelf moet staan.
Indien ik dit document wel heb moet ik met mn dodge naar het RDW om te laten zien dat het eronder is gemaakt zoals origineel. (dit geld dus voor de pintle hook)
Het plaatsen van een gewone trekhaak mag zelfbouw zijn, echter moet er iemand een tekening maken waar het spul is doorgerekend (die dus de verantwoording neemt).
Nu is het dus mogelijk om met een goed document van chrysler en een originele haak naar het rdw te gaan en dat op kenteken zetten. het gewicht komt op de autopapieren te staan. als ik dan een zelfbouw trekhaak erbij plaats kan men bij een controle volgens mij niet herleiden dat die haak niet goedgekeurd is. (wel ergens een typeplaatje roven natuurlijk.
Wat ik nog ga doen is een goede brief zien te krijgen van chrysler en deze naar het rdw opsturen met mijn papieren, dat ze die in veendam bijschrijven op kenteken. als ik naar een keuringsstation moet rekenen ze geld voor het keuren en bijschrijven.
Deze documenten waren nog niet goed omdat ze met het trekgewicht verwezen naar een bijlagen, terwijl het in de ondertekende brief zelf moet staan.
Indien ik dit document wel heb moet ik met mn dodge naar het RDW om te laten zien dat het eronder is gemaakt zoals origineel. (dit geld dus voor de pintle hook)
Het plaatsen van een gewone trekhaak mag zelfbouw zijn, echter moet er iemand een tekening maken waar het spul is doorgerekend (die dus de verantwoording neemt).
Nu is het dus mogelijk om met een goed document van chrysler en een originele haak naar het rdw te gaan en dat op kenteken zetten. het gewicht komt op de autopapieren te staan. als ik dan een zelfbouw trekhaak erbij plaats kan men bij een controle volgens mij niet herleiden dat die haak niet goedgekeurd is. (wel ergens een typeplaatje roven natuurlijk.
Wat ik nog ga doen is een goede brief zien te krijgen van chrysler en deze naar het rdw opsturen met mijn papieren, dat ze die in veendam bijschrijven op kenteken. als ik naar een keuringsstation moet rekenen ze geld voor het keuren en bijschrijven.
tja interesante info mar hoe kom je aan zon brief van chrysler? als je daimler crhysler vianen inschakelt wordt je steevast naar usa doorverwezen omdat hun niet die w200 hebben ingevoerd, en niemand niet omdat deze auto s praktisch allemaal later individueel zijn ingevoerd ,ikzelf heb een eigenbouw trekhaak en ben daar destijds ook mee bezig geweest ,ik kon toen bij esve een tekeni9ng laten maken maar hun vonden de trekhaak niet zwaar genoeg voor 3.5 ton , deze zou dan weer verzwaard moeten worden en bovendien stond er een belachelijk laag trekgewicht van de dodge van 900 kg in de computer waardoor ik van t voorziene theater heb afgezien.
Edited By bastian on 1198873744
Edited By bastian on 1198873744