Geplaatst: 30 nov 2001 17:52
Jo Bro's,
Ik heb bij de automaterialenzaak 8 meter flexpijp (60 mm) gehaald. Bij een autoschacheraar headers gekocht, en bij don en don in spijkernisse 2 cherrybombs geregeld.
Voor dit hele zaakje was ik 600 pietemannen kwijt. Het hele zaakje gemonteerd m.b.v. pijpbeugels. Het brult nu erg lekker moet ik zeggen. Dat snerpende of tikkend geluid komt indedaad van een lekkage ergens in het uitlaatsysteem.
Een balanspijp heb ik er niet tussen gezet omdat ik niet voor de pk's ga. Het is wat frans al schreef, je kan wel een goede afvoer hebben maar dan moet er ook wel een goede toevoer zijn (dikke carburateur + filter). Mij ging het alleen voor het geluid en het zichtwerk. Er komen nu 2 dikke rvs eindstukken van 2.5 duim achter onder de laadbak uit wat er wel stoer uitziet. Het blok start en loopt nog even soepeltjes als voorheen dus ik heb er geen problemen mee dat er geen balanspijp tussen zit. Het is natuurlijk wel beter, maar ach, je mag ook niet schuin oversteken.
Mazzel Ed
Ik heb bij de automaterialenzaak 8 meter flexpijp (60 mm) gehaald. Bij een autoschacheraar headers gekocht, en bij don en don in spijkernisse 2 cherrybombs geregeld.
Voor dit hele zaakje was ik 600 pietemannen kwijt. Het hele zaakje gemonteerd m.b.v. pijpbeugels. Het brult nu erg lekker moet ik zeggen. Dat snerpende of tikkend geluid komt indedaad van een lekkage ergens in het uitlaatsysteem.
Een balanspijp heb ik er niet tussen gezet omdat ik niet voor de pk's ga. Het is wat frans al schreef, je kan wel een goede afvoer hebben maar dan moet er ook wel een goede toevoer zijn (dikke carburateur + filter). Mij ging het alleen voor het geluid en het zichtwerk. Er komen nu 2 dikke rvs eindstukken van 2.5 duim achter onder de laadbak uit wat er wel stoer uitziet. Het blok start en loopt nog even soepeltjes als voorheen dus ik heb er geen problemen mee dat er geen balanspijp tussen zit. Het is natuurlijk wel beter, maar ach, je mag ook niet schuin oversteken.
Mazzel Ed