Jo Bro's,
Ik heb bij de automaterialenzaak 8 meter flexpijp (60 mm) gehaald. Bij een autoschacheraar headers gekocht, en bij don en don in spijkernisse 2 cherrybombs geregeld.
Voor dit hele zaakje was ik 600 pietemannen kwijt. Het hele zaakje gemonteerd m.b.v. pijpbeugels. Het brult nu erg lekker moet ik zeggen. Dat snerpende of tikkend geluid komt indedaad van een lekkage ergens in het uitlaatsysteem.
Een balanspijp heb ik er niet tussen gezet omdat ik niet voor de pk's ga. Het is wat frans al schreef, je kan wel een goede afvoer hebben maar dan moet er ook wel een goede toevoer zijn (dikke carburateur + filter). Mij ging het alleen voor het geluid en het zichtwerk. Er komen nu 2 dikke rvs eindstukken van 2.5 duim achter onder de laadbak uit wat er wel stoer uitziet. Het blok start en loopt nog even soepeltjes als voorheen dus ik heb er geen problemen mee dat er geen balanspijp tussen zit. Het is natuurlijk wel beter, maar ach, je mag ook niet schuin oversteken.
Mazzel Ed
Uitlaatsysteem - Vervolg en wat ik uiteindelijk gedaan heb
-
- Contacteer:
In mijn cylinderkoppen zitten onder de uitlaatpoorten kleine gaatjes die in het uitlaatkanaal uitkomen. In Amerika worden ze gebruikt om lucht in het uitlaatsysteem te injecteren voor naverbranding, maar hier in Europa worden ze niet gebruikt.
Nu dekken de originele uitlaatspruitstukken die gaatjes af, maar bij mijn headers zit er veel minder materiaal omheen. Ik heb die gaatjes dicht gesmeerd met uitlaatcement en daarna de pakking eroverheen gelegd, maar nu is er toch zo'n gaatje gaan lekken.
Nu weet ik dat de standaard remedie is om een schroefdraad te tappen in die gaatjes en er een stuk draadeind in te schroeven, maar de aanbevolen Amerikaanse maten heb ik niet.
Is er iemand die iets geschikts heeft gevonden? Een Europese maat? Of misschien wel wat Amerikaans passend spul heeft liggen? Of heeft iemand anders een andere oplossing gevonden?
Alvast bedankt voor tips!
Groeten,
Frans Veldman
Nu dekken de originele uitlaatspruitstukken die gaatjes af, maar bij mijn headers zit er veel minder materiaal omheen. Ik heb die gaatjes dicht gesmeerd met uitlaatcement en daarna de pakking eroverheen gelegd, maar nu is er toch zo'n gaatje gaan lekken.
Nu weet ik dat de standaard remedie is om een schroefdraad te tappen in die gaatjes en er een stuk draadeind in te schroeven, maar de aanbevolen Amerikaanse maten heb ik niet.
Is er iemand die iets geschikts heeft gevonden? Een Europese maat? Of misschien wel wat Amerikaans passend spul heeft liggen? Of heeft iemand anders een andere oplossing gevonden?
Alvast bedankt voor tips!
Groeten,
Frans Veldman
M6 ! Tap je er zo in, je hoeft niet eens voor te boren. Ik heb er bij de mijne kleine koploze inbus stelboutjes inzitten. Vantevoren de schroefdraad in een hoog temperatuur vloeibare pakking (Loctite silicone red of zo...) smeren, inschroeven, uitstekende delen afvijlen, klaar.
Kijk bij het tappen wel uit dat het door de tap gesneden gruis NIET in de cylinder kan komen..
Kijk bij het tappen wel uit dat het door de tap gesneden gruis NIET in de cylinder kan komen..
-
- Contacteer:
Onder mijn Clubcab (met 400 cui. blokje) zitten misschien wat flowmaster achtige dingen. Brult aardig, maar gelukkig lopen ze helemaal tot achteren door. In de Dodge merk je er weinig van.
De rooie heeft eigenbouw dempers. Stiller dan de meeste cherrybombs, maar een mooi donkerbruin geluid. Ik dacht dat ik een paar berichtjes hierboven al had uitgelegd hoe die zijn gemaakt. Simpel, onverwoesbaar en low-budget. Wel een beetje zwaar..
De rooie heeft eigenbouw dempers. Stiller dan de meeste cherrybombs, maar een mooi donkerbruin geluid. Ik dacht dat ik een paar berichtjes hierboven al had uitgelegd hoe die zijn gemaakt. Simpel, onverwoesbaar en low-budget. Wel een beetje zwaar..