Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

uiteindelijk dan toch die blauwe envelop in de bus

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
dodgew200v8

Re: uiteindelijk dan toch die blauwe envelop in de bus

Bericht door dodgew200v8 »

Zou automatish gaan die schorsing.
Andere kant denk ik dan ook wel, als je zou rijden en zou wat gebeuren kun je volgens altijd een gerecht aanspannen dat je niet wist dat de wagen stil moest staan in de wintermaanden.

Maar heb jij al de wegenbelasting betaald van 120,-. Of je moet het aankaarten kom je alsnog die 572,- min 120,- aan betalen dan kun je wel door rijden.
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers

Phil
bastian

Bericht door bastian »

die 120,-- heb ik betaald , daaar heb ik dit topic ook mee geopend , t was ook geen betalingsadvies maar een dreigbrief van de belastingdienst , voor 20 april betalen anders gaat u t volle tarief betalen ( 10 april voor t eerst in de bus) , trouwens goeie tip van jullie van dat verzekeringsadres bij TVM in Hoogeveen , daar ben ik nu verzekerd en dat scheelt me iets van 200€ met de vorige verzekeraar , kijk als die verzekering nu gewoon doorloopt in de wintermaanden durf ik t wel aan om in t buitenland te gaan rijden , desnoods zeg je dat je vrijstelling had om naar een evenment te gaan , als de verzekering niet doorloopt ga ik er ook niet mee rijden .
dodgew200v8

Dat had ik al gelezen dat je die 120,- al had betaald,.

Jij heb/heb jij......... Stond verkeerd om.

TVM is inderdaad een koopje, heb nog een oude kadett op me naam staan ( 86 ) en daar betaal ik 10,- minder voor op een jaar als de Dodge ( 65,- PJ ).

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Bodylift
Superswampers

Phil
dodgew200v8

Gisteren lag er bij mij de blauwe envelop op de mat.

143,- voor de afgelopen 3 maanden :roll: Terwijl ik nog een kadettje op me naam heb staan waar bij het wel automatisch ging 120,- voor 9 maand.

Alleen vraag ik me weer af of die ik die andere 3 maanden geschonken heb gekregen, in Mei heb ik hem omgkeurd naar vrachtwaggel en sinds die tijd is hij niet meer geschorst geweest.

Binnenkort maar eens een belletje doen naar de heren, uit voor zorg heb hem nu weer geschorst.
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Bodylift
Superswampers

Phil
bastian

Bericht door bastian »

Avond Phil dan is er kennelijk weer iets niet goed gegaan bij de belastingdienst , mogelijk dat jou dodge niet automatisch in de vrijstelling komt omdat je hem omgekeurd hebt na de belastingperikelen en dat je dus ff individueel voor deze auto de vrijstelling moet aanvragen , idd wel erg vervelend allemaal.
bastian

Bericht door bastian »

hallo heb vandaag op de valreep ff de oldtimerbelasting van €121 betaald voor mijn w300 , t zal mij benieuwen of en hoeveel ik volgend jaar moet betalen , dan wordt t beestje in mei nl 40 jaar , deelbetalingen en teruggaaf naar aanleiding van schorsing sloop verkoop of export doen ze niet aan mee ... en t tijdvan geld van 1 jan t/m 31 dec. alvast een prettige jaarwisseling .
Nawt

Bericht door Nawt »

bastian schreef:hallo heb vandaag op de valreep ff de oldtimerbelasting van €121 betaald ...
..
Hoi Bastian,

die €121 is dat een typo? Ik zou 'gewoon' maximaal 120 eur betalen. De belasingdienst / overheid heeft duidelijk staan een maximum van €120 eur per jaar. Dat zou dus èèn euro teveel zijn in jouw geval?!
Misschien kun je bezwaar aantekenen.

Ben geen miereneuker maar andersom weten ze je ook te vinden als je er minder dan €1 naast zit.

gr. Nawt.
bastian

Bericht door bastian »

Hallo Twan op beide facturen staat toch echt €121,00 ...... :|
Bijlagen
20141231_184518.jpg
(1.44 MiB) 2992 keer gedownload
dodgew200v8

Ik bel eind feb met de belastingdienst dat ik de mijne ook in laag tarief wil. Zoals ik al eerder zei had ik het bij me 3e auto wel automatichs laag tarief. Meende iets van in de 70,-.

Maar die 121,- heb ik al vaker gelezen op het internet maar waarom die 1 euro erover geen idee.

De aankomende 2 maand kan ik goed gebruiken voor zijn 1ste vrachtwagen keuring.. Valt dit enigzins wel mee Bas ? Zijn laatste keuring was maar 2 punten remlicht en grootlichtlampje ontbrak in de tellerbak. Heeft nu 5000km erbij maar aan slijtage zoals wielagers en stuurkogels kan ik niks aan merken.
Als die goed gekeurd word eind feb is het tenminste geldig tot april 2016.

Beste wensen alle!

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Bodylift
Superswampers

Phil
bastian

Bericht door bastian »

Hallo Phil de vrachtwagenkeuring kent een hoger keurtarief van om en nabij de € 125,-- , bij de plaatselijke vrachtwagen dealers zijn over t algemeen Pietje precies bezig met keuren , ieder boutje moertje etc wordt nagekeken , ik ga liever naar t RDW keuringsstation , klinkt vreemd maar daar kom ik er makkelijker doorheen als bij de plaatselijk daf of iveco dealer .
Laatst gewijzigd door bastian op 31 dec 2014 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
dodgew200v8

Oke dank voor de tip ik laat me verrassen dan.

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Bodylift
Superswampers

Phil
bastian

Bericht door bastian »

t is ieder jaar weer een verassing Phil :mrgreen:
bastian

Bericht door bastian »

ff een update : je dodge van + 3,5ton laten keuren bij de RDW is niet meer interessant daar de RDW niet meer aan herkeuringen doet , dus 1 afkeurpuntje en t is de volgende x weer de volle mep betalen; dan weer terug naar t thema van dit topic : de MRB belasting , de tijd gaaat snel want volgend jaar mei wordt mn Dodge de respectabele 40 jaar , is iemand op de hoogte met de vrijstellingsregels ? moet ik in mei 2016 opnieuw vrijstelling aanvragen ? en voor de belasting van €121 wordt ik even goed een heel jaar aangeslagen in 2016 ? of moet ik nu al vrijstelling gaan aanvragen ? wie t weet mag te zeggen
dodgew200v8

Hoi Bas,

De mijne is in juli 40 jaar. Als goed is word dan automatisch niks meer afgeschreven.
Ik heb mijn Dodge nu in volle tarief, 144,- kwartaal, Aangezien ik deze wintermaanden gewoon door wil rijden, Lijkt me dat toch net het leukste wat is, en het punt dat hij toch belastingvrij word in juli.
Of je die laag tarief van 121,- moet aan vragen weet ik zo effen niet, volgens mij ging dit ook gewoon automatisch. Ik heb het wel aan gegeven afgelopen voorjaar dat ik gewoon deelneem aan normaal tarief van 144,- per kwartaal.
Maar als het is krijg je centen gewoon terug als hij 40 jaar is. Natuurlijk kunnen ze zich weer vergissen daar in Denhaag maar dan gewoon een belletje doen.

Tja ik had toen al vrees als ik na de RDW toe moest gaan voor de apk keuring, RDW keuring die draaien je de hele auto onderste boven.a
Ik moet in april weer gaan voor de apk keuring, dan is het jaartje weer om. Ik ga weer netjes terug waar ik toen ben geweest bij de Iveco garage.
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Bodylift
Superswampers

Phil
bastian

Bericht door bastian »

Hallo Phil als je t normale wegentarief betaald zoals jij doet kun je t teveel betaalde terugkrijgen , maar t speciale kwarttarief van 121,-- waar ik nu in zit kent geen teruggaaf o.id. zoals ik gelezen heb , vraag mij af wat de belasting nu doet : in december nog een aanslag sturen voor t jaar 2016 of niet , omdat mijn auto volgend jaar 40 jaar is .
Plaats reactie