Hè Hè, Ynduluk,
Kap deraf, verdeler uit het blok, en ín de bankschroef.

(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Met een klein poelie trekkertje het achtpuntige rotortje eraf trekken. Met wat beleid en twee schroevendraaiers zal dat ook wel lukken, zo vast zit ie niet.

(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Aan de buitenkant van de verdeler zitten 3 (of waren het nou 4) schroefjes waarmee je het verdeelgebeuren en de vacuumvervroeger losmaakt.

(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Beetje morrelen....

(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
.....en dan moet je de vacuumvervroeger er uit kunnen halen. die zit maar op één punt vast, en als de schroefjes los zijn, kan ie er met wat gemorrel zo uit (NIET forceren)

(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
We zijn er bijna.

(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Nu kijk je recht op het mechanische vervroegermechaniek. Als je alleen maar de veertjes wilt vervangen, zou je dat nu al kunnen doen, maar deze is nogal roestig, en om wat aan de sleuven te doen, moet ie er helemaal uit

(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Met een doorslagje het spanbusje uit het opspanbusje (gele plastieken geval) tikken.

(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
En je trekt de as met de mech. vervroeger er zo uit.

(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Op het T-stuk staat een nummer ingeslagen. Dat nummer vermenigvuldigen met 2 om de max. mech. vervroeging te bepalen. (In dit geval 2*15=30 graden). Als je dat te veel vind: sleufgatlengte MIN pendikte komt overeen met 30 graden mech. vervroeging. Door de sleufjes deels dicht te lassen kun je daar bijv. 25 of 20 graden van maken.

(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Inelkaar zetten van het geheel uiteraard in omgekeerde volgorde, en de afstand tussen de tandjes van het achtpuntige rotortje en de opnemer afstellen door een ansichtkaartje te gebruiken als voelermaat (paar tiende), en kijken of IEDERE punt vrij draait van de magnetische opnemer (hall effect sensor)
Edited By Rienk on 1060527962