Pagina 2 van 2
Geplaatst: 04 nov 2007 19:25
door Gerhart
Klaas, verhogen kun je door andere veerpakketten te monteren; die zijn dan sterker gebogen (naar beneden toe).
Die pitman arm vervangen door een goede zal wat moeilijker worden; dan zou je eerst moeten weten wat voor stuurhuis er opzit (van welk merk en type auto).
Als ik het zo zie, denk ik Chevrolet van ongeveer hetzelfde jaar als de Dodge (1976 of 1977).
Om wat meer te weten, kun je eens kijken of er ergens op het stuurhuis wat staat (type of jaartal).
Ook kun je de uitgaande as eens meten (net tussen stuurhuis en pitmanarm en helemaal aan de onderkant; die is waarschijnlijk conisch) en het aantal splines die op de as zitten. Die kun je waarschijnlijk zo zien van de onderkant vandaan.
Een nieuwe pitmanarm voor een verhoogde auto kun je waarschijnlijk zo bestellen van bijvoorbeeld www.skyjacker.com of www.superlift.com
Geplaatst: 01 dec 2007 22:38
door bastian
meende zelf trouwens dat een w200 4(vier) bladveren heeft en zelfs dan ziet t er nogal eens oververmoeid uit , mijn w300 had zeven bladveren en heb er 2 tussen uitgehaald en draagt nu dus stevig op 5 ,als je wil kun je die van mij voor weing overnemen gezien t geringe succes van de rubbers. en idd fcapri dit topic komt mij ook bekend voor zonder dat ik mijn eigen antwoorden weerzie ,staat dus kennelijk ergens anders ook.
Geplaatst: 01 dec 2007 22:41
door bastian
eh dat tillen van dat stuur >> kijk eens naar de ophangbouten aan het voorste punt van de bladveren.
Geplaatst: 02 dec 2007 10:00
door riemers
hallo,
Wat ik dus ook uit dit hele verhaal begrijp is dat het dus een stuurhuis van een k30 of blazer betreft.
Die op zijn kant gemonteerd is,met wat kleine aanpasingen.
Iemand nog ervaring met monteren en of tips?
ik ben namelijk opzoek naar een iets goedkoper alternatief voor mijn w200
bedankt,
Ivo,
Geplaatst: 03 dec 2007 18:51
door 318Rob
Goed gezien Bastian!
Het lijkt er op dat de pitman-arm tegen de bladveren aankomt bij het naar rechts sturen. Na wat aandringen zal de pitman-arm over de bladveren schuiven en de linkerkant van de auto optillen door de bladveer naar onder te duwen.
Dat kan -Joe kontroleren door eens uit te stappen bij een volledige uitsturing naar rechts.
Een vergelijkbaar Dodge stuurhuis (AGR-204317) bestel je bij Summit voor iets van 370 dollar, en een pitmanarm is tientjeswerk.
En ophogen doe je inderdaad met bollere bladveren, en eventueel 'shackles' (vergelijkbaar met een schakel van een fietsketting) tussen het achterste bevestigingspunt van bladveer en chassis.
322Rob
Geplaatst: 04 dec 2007 14:09
door country4all
Stuurhuis zit niet met de orginele chasis plaat op het frame gemonteerd. :(
Deze zitten normaal wel een cm of 4 van de balk af.
gr Jan.
Geplaatst: 04 dec 2007 19:04
door dodgefanaat1985
country4all schreef:Stuurhuis zit niet met de orginele chasis plaat op het frame gemonteerd. :(
Deze zitten normaal wel een cm of 4 van de balk af.
gr Jan.
nee dat klopt. het is ook niet orgineel. maar die plaat geeft wel veel mee, waardoor je van die zwabberwielen krijgt in het terrein
het betreft indd een chevy ombouwing
opzich goed te doen!!!!!!!
wel helemaal compleet doen dmv
stuurhuis, pitmanarm, draglink en die banaan op het fusee
slangaansluitingen hebben ook 2 types
bij een verhoogde dots is het wel aan te raden een
verhoogde "banaan" te gebruiken anders gaat hij de wagen optillen bij ver insturen, stangen raken elkaar dan.
verhogen doen we niet met blokken he!!!!!
gewoon een paar bolle bladveren van een achterpakket eronder
schuiven he niet meer dan 5 bladveren gebruiken anders stuiter je de weg uit
verhogen verreist wel langere schokdempers
en evt langere veerstroppen
succes