Pagina 2 van 2
Geplaatst: 08 aug 2007 14:56
door fcapri
ca0n6dj schreef:Hey jonges,
Hier ben ik terug.
Kan mij iemand zeggen hoe ik het contaktslot kan overbruggen? Gewoon om te kijken of het probleem hier ligt.
Ik heb dinamite besteld!!! Het gaat niet land meer duren of blaas dat pokkeding gewoon op!!!!!!!!!!
Dennis
wel dynamite gebruiken met een lont, want die elektrische ontstekers kunnen nogal eens wat problemen geven om een goeie vonk te genereren :D :D :D .
ff serieus. hier op het forum kan je het elektrisch schema downloaden van de dodge. druk dat schema eens af over 4 A4 bladen en plak deze eens aan elkaar. dan kan je schoon volgen wat er allemaal tussen de ontsteking zit.
zo ff snel gerekent zou je de bobine rechtstreeks op +kunnen hangen. als je contacten/transistor het nog doen zou de bobine vonk moeten geven.. probeer met 1 bougiekabel rechtstreekt op de bobine. steek op die kabel een bougie, en ik gebruik een startkabel om die aan massa te leggen. zo kan je de bougie overal leggen en toch kijken of je vonk hebt.
heb je daar niks, dan moet je de massa van de bobine eens afkoppelen, hang er een draad aan en tik eens een paar keer tegen massa. elke keer je loslaat zou je een vonk moeten hebben. werkt dit niet, dan is bobine kapot. de massa kabel van de bobine is niet continie verbonden maar pulserend (als de motor ronddraait)
laat maar eens weten wat je hebt
Geplaatst: 01 sep 2007 21:12
door lucadee
Yes problem solved !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D
wat zijn `t toch schatjes van auto`s
zoeken zoeken en nog `s zoeken,en dan een lullig draadje!!!!!!!!!!
mooi he :D
the groeten
luc
Edited By lucadee on 1188674010
Geplaatst: 02 sep 2007 13:25
door 318Rob
I rest my case.
322Rob
Geplaatst: 02 sep 2007 17:04
door lucadee
welke case Rob??? :D
the groeten
Luc
Geplaatst: 03 sep 2007 18:48
door 318Rob
De kabel-case. Ga pas componenten vervangen als je zeker weet dat de kabels kloppen. Dat opperde ik al vrij vooraan in deze thread.
Zelfs al zijn er componenten echt stuk, dan nog is dat vaak terug te voeren op belabberde bekabeling. In dat geval blijf je componenten vervangen.
322Rob
Geplaatst: 03 sep 2007 21:54
door lucadee
Hee Rob,
helemaal mee eens,alleen deze bewuste kabel (toevoer + naar ECU) had tijdens doormeten met de stekker eraf gewoon 12V en met de stekker erop was het contact dusdanig slecht dat ie niet liep.
dan kun je dus blijven meten.
en als je dan de bekende bobine test doet ,en hij doet t dan wel en dan niet,wordt je ook niet echt vrolijk van.
de weg ernaar toe was mischien niet de juiste maar resultaat telt, hij loopt en da`s het voornaamste.
Dennis is geholpen en ik een fijne knutseldag.
.
the groeten
Luc
Geplaatst: 04 sep 2007 16:38
door 318Rob
Been there, done that!
Goed bezig!
Rob
Geplaatst: 07 sep 2007 12:52
door ca0n6dj
Jonges,
Hier ben ik weer. Na twee maanden te meten varvangen en zo... ben ik net niet in het zottengesticht terecht gekomen. Dit dank zij ene Luc & Jaak. Zij hebben een zaterdag middag opgeofferd en mij lieveling draait. Wat was dat nu?????????????,
Wel zoals ik hieboven lees, inderdaad De rode draad v.d. ECU Slecht kontakt.
Nu ondertussen een ander probleem.
Hij Start perfect maar. maar. maar ik kan de zooi niet meer stilzetten. Dus laten draaien tot de tank leeg is...
Nee Nee, stil gezet met het gasschakelaar.
Wie Weet Zo beginnen ze stilaan aan een eigenleven.(zie de film Crystine)
Suggesties zij altijd welkom.
Groetjes Dennis
Geplaatst: 07 sep 2007 17:06
door country4all
Luc uit Geulle?
Een betere vindt je niet in de buurt(als er maar Juup is) :D
Geplaatst: 07 sep 2007 17:25
door lucadee
Hee Jan,
helaas niks te Jupilére,waor met d`n oto.
enne..... bedaank veur ut complimint :;):
tot Juup