Pagina 2 van 2
Geplaatst: 06 sep 2010 20:02
door Theft_eXP
gaat de oliedruk meter normaal gesproken ook naar 0 toe als je de auto op contact zet? mijne blijft uiterst links hangen tot ik de motor start.
Geplaatst: 06 sep 2010 21:48
door nelis w200
kan je die spannings regelaars los krijgen nieuw ? mijn meters slaan ook helemaal uit.
gr. niels
Geplaatst: 30 sep 2010 22:37
door dodge linne
die van mij ook niet komt veel voor ge loof ik
Geplaatst: 01 okt 2010 09:08
door Robbedoes
nelis w200 schreef:kan je die spannings regelaars los krijgen nieuw ? mijn meters slaan ook helemaal uit.
gr. niels
ja die spanningsregelaars van je dashbord kun je ook nieuw krijgen. zijn echter behoorlijk prijzig.
Spanningsregelaar
Geplaatst: 01 okt 2010 22:26
door dodge linne
zit bij mij al een neuiwe in maar eeven goed werkt het niet en heb ook al een nieuwe tempratuursenser in de moeter ge plaats maar heelaas
Geplaatst: 02 okt 2010 08:12
door Robbedoes
dodge linne schreef:zit bij mij al een neuiwe in maar eeven goed werkt het niet en heb ook al een nieuwe tempratuursenser in de moeter ge plaats maar heelaas
Als de regelaar nieuw is en de temp-sensor ook, dan blijft er niet veel anders over dan kabeltjes doormeten of de meter zelf nog eens vervangen. Vroeg of laat zal de boosdoener zich melden.
:(
Geplaatst: 14 jan 2011 19:27
door smoky joe
Hallo
Heb nog een teller unit liggen en die ziet er goed uit alle koperbanen enzo.
Kan ik ook wat meten aan zo een spannings regelaar?
Klaas
Geplaatst: 16 jan 2011 09:18
door Henk_W200
Had al met Smokey Joe gemaild
Dacht zet het hier ook even heen
zie ook
https://www.wee200.nl/w200_tips/meters/meters.htm
De spanningsregelaar is volgens mij een serieweerstand.
Een weerstanddraad gewikkeld om een bi-metaal.
Word die te heet dan schakelt hij de 5V af.
Tenminste zo lijkt het, zie pijl dat is het contactpunt voor de 5V
Geplaatst: 17 jan 2011 19:20
door Dikkiedik
Als je van een beetje knutselen houdt kun je de oude weerstand ook opwaarderen naar wat nieuwere electronica: linkje