Geplaatst: 18 dec 2007 20:16
Hoi,
Even over de problemen die jij beschrijft!
Ik heb net exact het zelfde gehad bij mij lag het verlichting probleem aan de zekering die heel leek maar het niet was!(vervangen)
En de te warme schakelaar was een geen goed contact probleem(kon je uitmeten met een voltmeter, alles inspuiten en her en der een trekbandje voor het goed aandrukken van de conectors)
Ik heb voor mijn speurtocht een verslag geschreven, zodat ik over een tijdje niet weer alles hoeft uit te zoeken, dat heb ik iets aan gevuld en er bij geplakt misschien heb je er wat aan?
Ik hoor graag over fouten en/of aanvulling.
Rem lichten hebben hier niks mee te maken die gaan via een zekering en je rempedaalschakelaar.(en via je stuur voor alarm en richting functies)
Achteruitrijd verlichting heeft hier ook niks mee te maken ook die gaat via een zekering en je automatische versnellingsbak schakelaar.
Ook je groot/dimlicht heeft hier niks mee te maken die gaat via je parkeer-groot/dimlicht schakelaar rechtstreeks naar je koplampen.
In die schakelaar zit een bimetaal voor eventuele overbelasting doormiddel van sluiting of iets dergelijks in je koplampen.
Dit zorgt er voor dat hij inderdaad iets warm wordt.
Tevens zorgt deze schakelaar via een zekering voor de massa schakeling van je binnen verlichting(om aan te zetten buiten de deuren om)
En via en andere zekering voor je instrument/dasbord verlicht.(om te dimmen)
Voorgaand verhaal staat duidelijk in de diverse boeken.
Dan je achter verlichting samen met je contourverlichting en parkeer verlichting, die heeft een combinatie van voorgaande systemen.
En dit staat niet duidelijk in de diverse boeken.
Volgens het schema gaat het ook via een zekering en dan via je licht schakelaar.
Dit is echter niet zo bij mij, ook niet bij jouw aan de foto’s te zien waar je extra componenten in je handen houd.
Hoe het wel zit heet “presence lamp relay” en is een optie alhoewel ik nog nooit een dodge zonder gezien heb.(staat gelukkig wel duidelijk beschreven in het officieel werkplaatshand boek)
En ik zou willen dat de rest ook zo standaard was uit gevoerd, maar helaas.
Die verlichting gaat via een zekering, dan via een bimetaal (het apparaatje wat tussen de richting en alarmverlichting relais zit, die ronde dingetjes) dan via een hoofdstroomrelais (dat ding wat onder je zekeringen kast zit!) dat relais komt op als je de verlichtingsschakelaar in stand één zet en blijft op in stand twee.
Op deze manier kun je chronologisch meten:
Staat er spanning op beide kanten van de zekering?zoniet zekering kapot?(hij kan nog heel lijken)
Staat er spanning op beide kanten van de circuit breaker (bimetaal)?zoniet circuit breaker kapot?
Staat er spanning op beide kanten van het hoofdstroomrelais, als de verlichtingsschakelaar op één of twee staat?zo niet relais kapot of wordt niet aangestuurd door je licht schakelaar?
Staat er spanning op je achterverlichting, contourverlichting, parkeerverlichting?
Als één van deze dingen het doen heb je waarschijnlijk een draad breuk of een massa probleem in de verlichting die het niet doen!
Contourverlichting = de knipperlampen voor (geel) die officieel als ze niet knipperen continu branden als de verlichtingsschakelaar op één of twee staat.
Parkeerverlichting = de knipperlampen voor (wit) die officieel als ze niet knipperen continu branden als de verlichtingsschakelaar op één of twee staat.(hier stads lichten genoemd)
Achterverlichting spreekt voor zich.
Ik hoop dat ik je zo wat kan helpen ik hoor graag waar je vast loop misschien kan ik je dan verder helpen.
Groet Arie
Even over de problemen die jij beschrijft!
Ik heb net exact het zelfde gehad bij mij lag het verlichting probleem aan de zekering die heel leek maar het niet was!(vervangen)
En de te warme schakelaar was een geen goed contact probleem(kon je uitmeten met een voltmeter, alles inspuiten en her en der een trekbandje voor het goed aandrukken van de conectors)
Ik heb voor mijn speurtocht een verslag geschreven, zodat ik over een tijdje niet weer alles hoeft uit te zoeken, dat heb ik iets aan gevuld en er bij geplakt misschien heb je er wat aan?
Ik hoor graag over fouten en/of aanvulling.
Rem lichten hebben hier niks mee te maken die gaan via een zekering en je rempedaalschakelaar.(en via je stuur voor alarm en richting functies)
Achteruitrijd verlichting heeft hier ook niks mee te maken ook die gaat via een zekering en je automatische versnellingsbak schakelaar.
Ook je groot/dimlicht heeft hier niks mee te maken die gaat via je parkeer-groot/dimlicht schakelaar rechtstreeks naar je koplampen.
In die schakelaar zit een bimetaal voor eventuele overbelasting doormiddel van sluiting of iets dergelijks in je koplampen.
Dit zorgt er voor dat hij inderdaad iets warm wordt.
Tevens zorgt deze schakelaar via een zekering voor de massa schakeling van je binnen verlichting(om aan te zetten buiten de deuren om)
En via en andere zekering voor je instrument/dasbord verlicht.(om te dimmen)
Voorgaand verhaal staat duidelijk in de diverse boeken.
Dan je achter verlichting samen met je contourverlichting en parkeer verlichting, die heeft een combinatie van voorgaande systemen.
En dit staat niet duidelijk in de diverse boeken.
Volgens het schema gaat het ook via een zekering en dan via je licht schakelaar.
Dit is echter niet zo bij mij, ook niet bij jouw aan de foto’s te zien waar je extra componenten in je handen houd.
Hoe het wel zit heet “presence lamp relay” en is een optie alhoewel ik nog nooit een dodge zonder gezien heb.(staat gelukkig wel duidelijk beschreven in het officieel werkplaatshand boek)
En ik zou willen dat de rest ook zo standaard was uit gevoerd, maar helaas.
Die verlichting gaat via een zekering, dan via een bimetaal (het apparaatje wat tussen de richting en alarmverlichting relais zit, die ronde dingetjes) dan via een hoofdstroomrelais (dat ding wat onder je zekeringen kast zit!) dat relais komt op als je de verlichtingsschakelaar in stand één zet en blijft op in stand twee.
Op deze manier kun je chronologisch meten:
Staat er spanning op beide kanten van de zekering?zoniet zekering kapot?(hij kan nog heel lijken)
Staat er spanning op beide kanten van de circuit breaker (bimetaal)?zoniet circuit breaker kapot?
Staat er spanning op beide kanten van het hoofdstroomrelais, als de verlichtingsschakelaar op één of twee staat?zo niet relais kapot of wordt niet aangestuurd door je licht schakelaar?
Staat er spanning op je achterverlichting, contourverlichting, parkeerverlichting?
Als één van deze dingen het doen heb je waarschijnlijk een draad breuk of een massa probleem in de verlichting die het niet doen!
Contourverlichting = de knipperlampen voor (geel) die officieel als ze niet knipperen continu branden als de verlichtingsschakelaar op één of twee staat.
Parkeerverlichting = de knipperlampen voor (wit) die officieel als ze niet knipperen continu branden als de verlichtingsschakelaar op één of twee staat.(hier stads lichten genoemd)
Achterverlichting spreekt voor zich.
Ik hoop dat ik je zo wat kan helpen ik hoor graag waar je vast loop misschien kan ik je dan verder helpen.
Groet Arie