Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

KM teller - Zwabbert

109-1091557690

Bericht door 109-1091557690 »

Ik heb last van een zwabberende km teller naald. lach014 Als ik optrek begint het en als ik 80 km/h rijd slaat hij telkens door naar het einde van de teller. :angry:

Iemand een idee wat het kan zijn ???

Gr Martijn
Ton
Contacteer:

Bericht door Ton »

Waarschijnlijk bijna het einde van je kabel...
Bassie
Contacteer:

Bericht door Bassie »

beetje kruipolie in de kabel en teller spuiten (niet te veel in de teller), bij mij werkte het prima ik had een nieuwe teller gemonteerd, en toen begon hij te zwabberen alles flink ingespoten, heeft hij het nog een paar keer gedaan maar nu geen last meer van, wonderlijk spul WD40
Alweer zo'n bumper kleever VOOR me!!!
109-1091557690

k ga t morgen ff proberen.

Alvast bedankt :joker:
78-1101662633

Bericht door 78-1101662633 »

Is dit gelukt? Ik heb nu hetzelfde probleem maar kan dat ook in de bak zitten?
Als ik hem start gaat de naald naar de 10, zwabbert dan heen en weer als ik rij, maar als ik in "r" schakel zakt ie weer naar nul.
Zelfde probleem?/zelfde remedie? Of kan er iets anders zijn, in de bak ofzo?
Gerhart

Bericht door Gerhart »

Ik zou ook eens kijken of de kabel nog goed in de snelheidsmeter vastzit. Bij mij was 'tie er toen (eerst half) uitgeschoten en gaf dus ook van die mooie speciale effecten.
Aan de snelheidsmeter zit 'ie geklikt en aan de tussenbak/versnellingsbak zit 'ie met een schroefring.

O ja, als je achteruit rijdt, zal 'tie op "0" blijven staan; dat wordt 'ie losgekoppeld. Is dus normaal.
Gerhart
109-1091557690

NascarTim schreef:Is dit gelukt? Ik heb nu hetzelfde probleem maar kan dat ook in de bak zitten?
Als ik hem start gaat de naald naar de 10, zwabbert dan heen en weer als ik rij, maar als ik in "r" schakel zakt ie weer naar nul.
Zelfde probleem?/zelfde remedie? Of kan er iets anders zijn, in de bak ofzo?
Bij mij is het opgelost.Het (ik noem het maar een) exentriekje dat in de teller zat liep soms aan.Ik heb hem wat uitgebogen maar dat was van tijdelijke aard.Nu heb ik het binnenwerk van de teller vervangen en werkt alles weer goed

Gr Martijn
78-1101662633

Bericht door 78-1101662633 »

Gerhart schreef:Ik zou ook eens kijken of de kabel nog goed in de snelheidsmeter vastzit. Bij mij was 'tie er toen (eerst half) uitgeschoten en gaf dus ook van die mooie speciale effecten.
Aan de snelheidsmeter zit 'ie geklikt en aan de tussenbak/versnellingsbak zit 'ie met een schroefring.

O ja, als je achteruit rijdt, zal 'tie op "0" blijven staan; dat wordt 'ie losgekoppeld. Is dus normaal.
oke, aan de meter had ik al verschillende standen geprobeerd, maar zal nou eens bij de bak gaan kijken.

Wist niet dat ie in achteruit op 0 moet staan, ik vreesde dat er iets serieuzers was. tnx.
Plaats reactie