kheb ff een vraagje hoop dat iemand hem kan beantwoorden :)
ik heb alle remolie uit m,n systeem getapt en nieuwe remcilinders voor en achter geplaatst
maar nu is mijn vraag wat voor remolie moet er in ?
de ene zegt dot5 op het kapje van je hoofdremcilinder staat dot3 en weer een ander zegt gewoon dot4 erin gaat ook goed
maar dan schijnen je rubbere cupjes en afdichtingen niet tegen te kunnen
dus wie kan mij nu vertellen wat erin moet :)
mvg rudodge
remolie ??
Is afhankelijk van wat er in gezeten heeft. Als je het systeem niet gespoeld hebt, moet er hetzelfde in. Ik bedoel hiermee de in het leger gebruikte siliconen remolie. Dit is een paarse of felgele vloeistof. Als deze erin gezeten heeft en je hebt het systeem niet helemaal doorgespoeld moet deze er ook weer in. Als je systeem goed gespoeld is, kan er elke standaard remolie in, minimaal DOT 3; 4 of 5 is gewoon een stukje beter.
Spoelen: hoofdremcilinder vullen met spiritus en alle remcilinders één voor één doorpompen. Hierna de spiritus aftappen en nieuwe remolie monteren.
Je kunt het beste spiritus gebruiken omdat dit volledig uit de olie kan verdampen zonder resten achter te laten.
Spoelen: hoofdremcilinder vullen met spiritus en alle remcilinders één voor één doorpompen. Hierna de spiritus aftappen en nieuwe remolie monteren.
Je kunt het beste spiritus gebruiken omdat dit volledig uit de olie kan verdampen zonder resten achter te laten.
Gerhart
-