Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

wil niet ontluchten - remtrubbels

72-1120582777

Bericht door 72-1120582777 »

Ik loop tegen een probleem bij het ontluchten van mijn achterremmen.

Rechtsachter gaat alles volgens het boekje maar linksachter wil hij niet ontluchten.

Als ik de nippel losdraai dan loopt er wel remvloeistof langs de nippel af maar er komt niks door de nippel zelf.

Nippeltje is niet verstopt (we hebben hem nog helemaal verwijderd) maar is zo niet te ontluchten.

Nu is het een nippeltje met een kogeltje erin en begrijp ik dat er standaard nippeltjes met een soort driehoekje in zitten.

is het mogelijk om alleen die nippel te vervangen? of zit hier echt verschil in?

Mijn remmen werken nu wel voor en achter maar achter remt het dermate sponzig dat ik me er niet lekker bij voel.

Iemand een tip?

Grt
Martijn,
Gerhart

Bericht door Gerhart »

Waarschijnlijk heb je daar een automatische ontluchtingsnippel zitten. Deze werkt als volgt:
- helemaal vastgedraaid -> nippel volledig dicht
- één slag losgedraaid -> nippel is klaar voor ontluchten
Het ontluchten kan nu net als normaal gedaan worden, echter het telkens los- en weer helemaal vastdraaien is niet nodig. Als je op het rempedaal drukt, wordt de lucht er langs de terugslagklep (kogeltje) uitgedrukt. Zodra je het pedaal weer terug laat komen, sluit de terugslagklep zich weer en kan er geen lucht terug in het systeem gezogen worden.
Hierna weer helemaal aandraaien.
Misschien werkt 'ie niet goed meer (kogeltje blijft hangen, veertje kapot); je kan zo'n nippel gewoon vervangen door een "normale".

Zo'n automatische kan handig zijn als je geen hulp hebt om te ontluchten.

Edited By Gerhart on 1132592954
Gerhart
iguana
Contacteer:

Bericht door iguana »

Hey martijn

als je wil heb ik nog een normale nippel liggen in knegsel als ik mij niet vergis ik zal morgen even kijken

gr robbert:rock:
Dodgeje - Dodge W200 Custom 'Mog - 1977
- Dodge W200 - 1976
72-1120582777

Bericht door 72-1120582777 »

Dat verklaart een hoop.

Ik verwacht dat het veertje pleite is dan, nippel kent nu 2 standen, Dicht of lekken.

We gaan weer lekker verder,
Bedankt Gerhart

Grt
Martijn
Plaats reactie