Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

water in cabine als het regent - lekage bij regen

104-1126965195

Bericht door 104-1126965195 »

Beste dtb-genoten,

Ik heb wat problemen met de dodge.
Het heeft nu flink geregend en hij lekt binnen in de cabine.

Zover ik kan zien komt het van het gootje net onder de ruitenwisser bovenop de firewall maar ik weet nog niet hoe ik dat moet oplossen.

Het valt mij op als de auto naar links helt(schuin staat geparkeerd)
lekt hij links(Van binnenuit gezien tegen de firewall in de hoek) en bij rechts aan de rechterkant(idem).

Heeft hier iemand ervaring mee ?

oja opmerkingen als binnen/overdekt parkeren is leuk maar wacht ik niet op. lach013

groet haan101
country4all
Contacteer:

Bericht door country4all »

Hallo Kick.

Bij mijn eerste Dodge had ik ongeveer hetzelfde euvel zoals jij beschrijft, ik heb toen de zogenaamde goot schoongemaakt er zat genoeg oude kit op die hard was geworden en door de tand des tijds was gaan scheuren.
Daarna heb ik de goot goed in de primer gezet en weer afgekit met Rotabond ,hiermee plak je zelfs metaal mee aan elkaar en ik heb geen water meer in mijn cabine gehad.
Suc6 met de reparatie.
gr Jan.

http://www.lambertz-bau.de/shop/de/dept_3.html

Edited By country4all on 1129964082
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.

Buy a hybride....................... We need the gas
Afbeelding
107-1083694751

Bericht door 107-1083694751 »

ook ik raad aan om het op diezelfde manier als hierboven beschreven is te doen. alleen zou ik andere kit gebruiken.

kweet de naam niet meer van de kit maar je kan het kopen bij total yaught services. die kit is blijvend elastisch en hecht op bijna alles zelfs onderwater.

stuur ze anders een mail op info@yaughtservices.nl
104-1126965195

het vreemde is dat er nu via de uiteinde toch naar binnen komt.
ik ga door met zoeken, bedankt alvast voor de reakties en tips.
Gerhart

Bericht door Gerhart »

Bij mijn Dodge lekte het altijd langs de twee naden aan de onderkant van de voorruit (zie foto). Dit links en rechts.
Oplossing was in eerste instantie kitten en nu zijn ze helemaal dichtgelast (zie ook foto).
Hiervoor moet je het rooster (paravent)onder de vooruit weghalen en kun je de naden kitten.
Op dit punt willen de puntlassen ook nog al eens loskomen bij flink terreinrijden. Later heeft de fabriek hiervoor ook een reparatie bulletin uitgeschreven om deze naden te versterken met een extra lap plaatstaal. Deze werd dan vastgepopt op beide delen.

Edited By Gerhart on 1129994639
Bijlagen
naad.JPG
(0 Bytes) 723 keer gedownload
Gerhart
104-1126965195

Kijk, waar zouden wij zijn zonder gerhart.
Ik ga dit later controleren, ik zie je morgen wel gerhart en dan kunnen wij gelijk kennis maken.

bedankt iedereen

Edited By haan101 on 1130002575
Plaats reactie