stuurpijp ?? - keniknie
hallo allemaal.
ik ben nieuw op dit forum,en heb me zojuist ook voorgesteld op de non-members afdeling.(heb me al wel aangemeld als lid...).
mijn vraag is de volgende :bij de apk-afkeurlijst stond o.a. dat de stuurpijp te veel ruimte heeft.nu zegt dit woord mij helemaal niets !dat zegt wel niet zoveel,maar toch.
is dit die pijp waar de stang uit komt ?
en wat kan ik hier dan eventueel aan doen ?
verder heeft het voorwiellager ruimte.ik heb ondertussen al ontdekt dat ik dat absoluut niet zelf kan vervangen,dus weet iemand wat dit ongeveer in de garage kan kosten ?
en er staat buitenste stuurkogels.zijn er ook binnenste ??
ik hoop dat iemand hier iets over kan zeggen.
in ieder geval alvast bedankt !
groeten,
john
ik ben nieuw op dit forum,en heb me zojuist ook voorgesteld op de non-members afdeling.(heb me al wel aangemeld als lid...).
mijn vraag is de volgende :bij de apk-afkeurlijst stond o.a. dat de stuurpijp te veel ruimte heeft.nu zegt dit woord mij helemaal niets !dat zegt wel niet zoveel,maar toch.
is dit die pijp waar de stang uit komt ?
en wat kan ik hier dan eventueel aan doen ?
verder heeft het voorwiellager ruimte.ik heb ondertussen al ontdekt dat ik dat absoluut niet zelf kan vervangen,dus weet iemand wat dit ongeveer in de garage kan kosten ?
en er staat buitenste stuurkogels.zijn er ook binnenste ??
ik hoop dat iemand hier iets over kan zeggen.
in ieder geval alvast bedankt !
groeten,
john
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 05 mar 2005 23:38
- Locatie: Losser
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 05 mar 2005 23:38
- Locatie: Losser
Het meest makkelijke is de grote moer aan te draaien met een dopsleutel. Als de speling er dan nog niet uit is, zul je die grote moer eraf moeten draaien en de naaf eraf moeten halen.(poelietrekker kan handig zijn en haal de remklauw eraf) Dan krijg je een afdichtingskapje hier zit ook je vetnippel op, dit kapje moet eraf en dan zie de rest van het lager. Nu kunnen de stelplaatjes cq ringen erop. Draai alles weer dicht, doe er ook even een pakking tussen vloeibaar of papier. Met de grote moer kun je de speling er nu weer uit halen, draai de moer niet te strak want dat kost je als nog een lager.
suc6
suc6
Velen hebben mond genoeg om andermans werk te kraken, zelden hand genoeg dat beter te maken.
John ik weet niet of je een w of een d hebt, maar de moer iets aandraaien heeft volgen mij alleen zin bij een d (2wheel drive) bij de w zou het nog kunnen schelen wanneer je m lekker even smeert? De w kun je niet stellen, tenzij je een vooras hebt met vrijloopnaven.benzo schreef:hallo allemaal.
ik ben nieuw op dit forum,en heb me zojuist ook voorgesteld op de non-members afdeling.(heb me al wel aangemeld als lid...).
mijn vraag is de volgende :bij de apk-afkeurlijst stond o.a. dat de stuurpijp te veel ruimte heeft.nu zegt dit woord mij helemaal niets !dat zegt wel niet zoveel,maar toch.
is dit die pijp waar de stang uit komt ?
en wat kan ik hier dan eventueel aan doen ?
verder heeft het voorwiellager ruimte.ik heb ondertussen al ontdekt dat ik dat absoluut niet zelf kan vervangen,dus weet iemand wat dit ongeveer in de garage kan kosten ?
en er staat buitenste stuurkogels.zijn er ook binnenste ??
ik hoop dat iemand hier iets over kan zeggen.
in ieder geval alvast bedankt !
groeten,
john
Mocht dat niets uitmaken zou je i.d een andere tussenring tussen de lagers kunnen monteren, om de speling op te vullen.
Staat genoeg hierover op dit forum.
groet Maui
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 05 mar 2005 23:38
- Locatie: Losser
Heeft mijn W200 dan een speciaale vooras?(Mijn auto heet geen vrijloopnafen) Het voorwiellager is bij mij conisch. Hij bestaad wel geteld uit 5 delen. 2 rolconische lagers 2 conische lagerringen en 1 vulring
Velen hebben mond genoeg om andermans werk te kraken, zelden hand genoeg dat beter te maken.
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 05 mar 2005 23:38
- Locatie: Losser
-
- Site Admin
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
- Locatie: Daarlerveen (Ov)
- Contacteer:
Ik heb ook geen idee wat ze bedoelen, ik zou eens naar dat keurstation toegaan en vragen wat ze nu precies bedoelen, laat ze desnoods aanwijzen en uitleggen wat het probleem is.
Wellicht kun je ons dan ook duidelijk maken wat er precies bedoeld wordt.
Wellicht kun je ons dan ook duidelijk maken wat er precies bedoeld wordt.
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet