Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

stuurpijp ?? - keniknie

Common Suspension & Steering Questions & Answers
Algemene vragen over Ophanging & Stuursysteem
98-1128017612

Bericht door 98-1128017612 »

hallo allemaal.
ik ben nieuw op dit forum,en heb me zojuist ook voorgesteld op de non-members afdeling.(heb me al wel aangemeld als lid...).

mijn vraag is de volgende :bij de apk-afkeurlijst stond o.a. dat de stuurpijp te veel ruimte heeft.nu zegt dit woord mij helemaal niets !dat zegt wel niet zoveel,maar toch.
is dit die pijp waar de stang uit komt ?
en wat kan ik hier dan eventueel aan doen ?

verder heeft het voorwiellager ruimte.ik heb ondertussen al ontdekt dat ik dat absoluut niet zelf kan vervangen,dus weet iemand wat dit ongeveer in de garage kan kosten ?

en er staat buitenste stuurkogels.zijn er ook binnenste ??

ik hoop dat iemand hier iets over kan zeggen.
in ieder geval alvast bedankt !

groeten,
john
Jouri Vorgers
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 mar 2005 23:38
Locatie: Losser

Bericht door Jouri Vorgers »

Handmatig het voorwiellager vervangen is veel werk maar je kan h'm ook opstellen d.m.v stelringen (platen).
Velen hebben mond genoeg om andermans werk te kraken, zelden hand genoeg dat beter te maken.
98-1128017612

Bericht door 98-1128017612 »

he dat is nieuw voor mij.kun je hier iets meer over vertellen ?

bedankt


john
Jouri Vorgers
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 mar 2005 23:38
Locatie: Losser

Bericht door Jouri Vorgers »

Het meest makkelijke is de grote moer aan te draaien met een dopsleutel. Als de speling er dan nog niet uit is, zul je die grote moer eraf moeten draaien en de naaf eraf moeten halen.(poelietrekker kan handig zijn en haal de remklauw eraf) Dan krijg je een afdichtingskapje hier zit ook je vetnippel op, dit kapje moet eraf en dan zie de rest van het lager. Nu kunnen de stelplaatjes cq ringen erop. Draai alles weer dicht, doe er ook even een pakking tussen vloeibaar of papier. Met de grote moer kun je de speling er nu weer uit halen, draai de moer niet te strak want dat kost je als nog een lager.

suc6
Velen hebben mond genoeg om andermans werk te kraken, zelden hand genoeg dat beter te maken.
98-1128017612

Bericht door 98-1128017612 »

okay dat ga ik in ieder geval proberen.
nu alleen nog wat beter weer !

heel erg bedankt voor de uitleg.

nog iemand voor die stuurpijp ?

vr groet

john
maui
Berichten: 525
Lid geworden op: 05 jul 2002 22:33
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Bericht door maui »

benzo schreef:hallo allemaal.
ik ben nieuw op dit forum,en heb me zojuist ook voorgesteld op de non-members afdeling.(heb me al wel aangemeld als lid...).

mijn vraag is de volgende :bij de apk-afkeurlijst stond o.a. dat de stuurpijp te veel ruimte heeft.nu zegt dit woord mij helemaal niets !dat zegt wel niet zoveel,maar toch.
is dit die pijp waar de stang uit komt ?
en wat kan ik hier dan eventueel aan doen ?

verder heeft het voorwiellager ruimte.ik heb ondertussen al ontdekt dat ik dat absoluut niet zelf kan vervangen,dus weet iemand wat dit ongeveer in de garage kan kosten ?

en er staat buitenste stuurkogels.zijn er ook binnenste ??

ik hoop dat iemand hier iets over kan zeggen.
in ieder geval alvast bedankt !

groeten,
john
John ik weet niet of je een w of een d hebt, maar de moer iets aandraaien heeft volgen mij alleen zin bij een d (2wheel drive) bij de w zou het nog kunnen schelen wanneer je m lekker even smeert? De w kun je niet stellen, tenzij je een vooras hebt met vrijloopnaven.
Mocht dat niets uitmaken zou je i.d een andere tussenring tussen de lagers kunnen monteren, om de speling op te vullen.

Staat genoeg hierover op dit forum.

groet Maui
98-1128017612

Bericht door 98-1128017612 »

okay maui,jij ook bedankt voor de input.
ik heb een w,en ik had idd al gekeken op het forum,vandaar mijn conclusie dat vervangen me niet zal gaan lukken !

maar dat met die tussenring kan ik allicht proberen.zijn die gewoon bij de automat.te krijgen ?

groet

john
Jouri Vorgers
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 mar 2005 23:38
Locatie: Losser

Bericht door Jouri Vorgers »

Heeft mijn W200 dan een speciaale vooras?(Mijn auto heet geen vrijloopnafen) Het voorwiellager is bij mij conisch. Hij bestaad wel geteld uit 5 delen. 2 rolconische lagers 2 conische lagerringen en 1 vulring
Velen hebben mond genoeg om andermans werk te kraken, zelden hand genoeg dat beter te maken.
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Nou, de standaard vooras van de W200 uit '76 en '77 heeft voorwiellagers die (normaal gesproken) NIET nastelbaar zijn!
Bij slijtage (speling) wordt normaal gesproken de hele set lagers vervangen.
Gerhart
Jouri Vorgers
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 mar 2005 23:38
Locatie: Losser

Bericht door Jouri Vorgers »

Dan ben ik super blij met mijn as :)



Edited By Jouri Vorgers on 1128353551
Velen hebben mond genoeg om andermans werk te kraken, zelden hand genoeg dat beter te maken.
98-1128017612

Bericht door 98-1128017612 »

iemand enig idee over die stuurpijp ??? :)

groet
john
Tonnie Wittenaar
Site Admin
Berichten: 564
Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
Locatie: Daarlerveen (Ov)
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar »

Ik heb ook geen idee wat ze bedoelen, ik zou eens naar dat keurstation toegaan en vragen wat ze nu precies bedoelen, laat ze desnoods aanwijzen en uitleggen wat het probleem is.
Wellicht kun je ons dan ook duidelijk maken wat er precies bedoeld wordt.
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
Plaats reactie