Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Verbreden velgen - Is dit mogelijk/zinvol/veilig?

Common Suspension & Steering Questions & Answers
Algemene vragen over Ophanging & Stuursysteem
Hans_Renkema
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 mei 2001 00:33
Locatie: Enschede

Bericht door Hans_Renkema »

Hoi,

Ik wil een iets grotere maat banden onder mijn W200 zetten, maar vind de bredere velgen (wit/chroom) die hiervoor door Van Dam etc. aangeboden worden niet echt mooi. Nou hoorde ik ooit iets over het verbreden van standaardvelgen. Hier zou dan een stuk tussengelast worden. Vandaar de volgende vragen:
- Heeft iemand ervaring met het verbreden van standaardvelgen?
- Is dit zinvol/veilig?
- Wat kost dit ongeveer?
- Waar kan ik dit laten doen?

Natuurlijk alvast bedankt voor jullie reactie!!

JR
JJF Naus
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2001 13:50
Locatie: Utrecht

Bericht door JJF Naus »

Verbreden van velgen...
dat kan inderdaad ja door er een stuk tussen te laten lassen. Ik woon zelf in de buurt van Weert (50 Km onder Eindhoven) en er schijnen daar meerdere bedrijven te zijn die dit kunnen. Informeer eens bij je lokale bandenboer of hij niet toevallig iets voor je weet.
Wat veiligheid betreft durf ik niet veel te zeggen. Wel is me destijds verteld dat het per velg ongeveer fl. 100,- zou kosten... hou dus maar rekening met een uiro'tje of 50...

Succes ermee,

Jax.
Get a life... Get a Dodge...

* 1976 Dodge W200, 318 ci (semi-daily)
* 1977 Ford Ranchero GT 500, 351 ci (semi-daily)
* 2010 John Deere X110, 18.5 hp (lawn-weekly)
Hans_Renkema
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 mei 2001 00:33
Locatie: Enschede

Bericht door Hans_Renkema »

Bedankt voor je reactie. Veiligheid is natuurlijk een belangrijk punt. Misschien kun je heel simpel redeneren: gewone velgen zijn ook gelast, dus een extra stuk er tussen lassen moet kunnen.... Staat of valt natuurlijk met de sterkte van de lasverbindingen.
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Normaal gesproken is de veiligheid geen probleem. Ik ga er natuurlijk wel vanuit dat het niet door een beunhaas gedaan wordt.
Wat prijs betreft: er zijn leveranciers die doen 't voor ongeveer € 30,- per velg. De kwaliteit is dan niet te best. Je kunt ook een hele nieuwe velg op het bestaande hart laten zetten. Dit zit geloof ik rond de € 80,- per velg. Ertussen zit natuurlijk ook nog een hoop.
Als je het laat doen, let er dan wel op dat de velgen weer goed geballanceerd (kunnen) worden. Hierin zie je de kwaliteit weer terugkomen: een goeie velg kan eenvoudig geballanceerd worden; een slechte zal moeilijk worden.
Gerhart
dundy
Berichten: 126
Lid geworden op: 05 jun 2003 13:49
Locatie: Ambt Montfort

Bericht door dundy »

JJF Naus schreef:Verbreden van velgen...
in de buurt van Weert schijnen er meerdere bedrijven te zijn die dit kunnen...
Heej Jax,

Kom zelf ook uit het donkere zuiden en vraag me af of jij zo een adres voor me hebt waar ik dan mijn velgen kan laten verbreden?

Greetz,
Danny
Ik ben niet bijgelovig, want dat brengt ongeluk.
115-1108205589

Bericht door 115-1108205589 »

Ik weet nog wel een adres !

ik heb hier des tijds de velgen voor mijn manta laten verbreden, van 5 j naar 9 j dat is behoorlijk breed. waren perfect geen trillingen ed.

kosten toen in de guldens 75 per velg. of dat nu ook nog zo is betwijfel ik.

op de link van de site vind je hier niets over, weet dus niet of ze het nog doen, maar niet geschoten is altijd mis.

www.graku.nl

sascha

:dodge3:
Willy
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 mar 2001 17:56
Locatie: Wilbertoord
Contacteer:

Bericht door Willy »

Ik heb m'n velgen in '95 via Brouwers laten verbreden.
Ik zie in de andere reacties soms behoorlijke prijzen staan, maar er staat me toch echt iets van bij dat ik destijds 'maar' 25 guldens per velg moest afrekenen...
My wife? yes.
My dog? maybe.
My Dodge? NEVER!
v8-lover
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 dec 2003 19:14
Locatie: Goor

Bericht door v8-lover »

Halloha,

Heb zelf in het verleden al een paar keer velgen laten verbreden bij onderstaande firma,is ons zeer goed bevallen,ze klokken de hele velg uit(balanceren)en hele velg word afgeperst om te zien of hij luchtdicht was ivm Tubeless-banden!! Laatste keer dat ik er was is al wel een jaar of wat terug maar een belletje wagen kan altijd natuurlijk.........
Prijs was destijds 15eurie de velg...

Groetjes en suc6 ermee.......

Ron Lansink

Wielenservice Fa de Pijper

Christiaan Huygensweg 7 a,

3225LD HELLEVOETSLUIS

0181 321728
Ron Lansink
Plaats reactie