Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Freestyler doet raar - Scanners reageren raar

michiel
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jun 2005 21:24

Bericht door michiel »

Hallo,

Ik heb 2 winner scanners en die doen het perfect op de interface, maar nu zit ik met een probleem. Als ik parren toevoeg (4x par 64R) dan gaat mijn scanner heel raar doen, hij vliegt alle kanten op. Lijkt wel dat de chaser in freestyler voor je parren ook op de scanenrs reageerd. Ik heb dus de nieuwste versie gedownload. En nu doet hij het nog steeds. Ik weet echt niet waar het aan kan liggen, mijn interface had al eerder problemen met kortsluiting in het apperaat (is toen gefixed), maar zou het daar aan kunnen liggen? ik denk het niet toch?

gr
powerflash
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2005 19:34

Bericht door powerflash »

Mischien erg voor de hand liggend maar gebruik je een terminator?
michiel
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jun 2005 21:24

Bericht door michiel »

Yep:)
Tonnie Wittenaar2
Site Admin
Berichten: 70
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:02
Locatie: Daarlerveen
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar2 »

Heb je geen overlappende adressen? dwz pars op gelijke adressen van de scans?

Stuur mij anders eens de Freestyler location file toe, dan zal ik even voor je kijken.

Het kan geen hardwarefout zijn als de scans het wel normaal doen zonder die pars.

(heb je fysiek de pars ook aangesolten, of alleen nog maar in Freestyler?)
michiel
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jun 2005 21:24

Bericht door michiel »

Tonnie Wittenaar schreef:Heb je geen overlappende adressen? dwz pars op gelijke adressen van de scans?

Stuur mij anders eens de Freestyler location file toe, dan zal ik even voor je kijken.

Het kan geen hardwarefout zijn als de scans het wel normaal doen zonder die pars.

(heb je fysiek de pars ook aangesolten, of alleen nog maar in Freestyler?)

Ik heb alles gewoon aangesloten.

Scan 1: 1 tm 5 Dip 1 aan rest uit
Scan 2: 6 tm 10 Dip 1 uit 2 en 3 aan rest uit
Par 1 tm 4: 11 tm 14. A011

Zou het niet aan het programma freestyler liggen?
Ik merk ook dat als ik blackout doe dat alleen de 1e scanner black out gaat.

Ik heb mijn dimpack als laatst aangesloten, en scanner 2 doet vreemd als je met je dimpack speelt, mijn dimpack reageert ook niet goed.
LaserEntertainment

Bericht door LaserEntertainment »

Hoi,
Weet je zeker dat je de dimmer juist hebt aangesloten, ik had ook een verwisseling gemaakt in de DMX lijn, kreeg toen ook vreemde dingen.

Als je alleen de dimmer eraan hangt gaat dit dan wel goed?
Zoniet dan zou ik de aansluiting maar eens controleren
michiel
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jun 2005 21:24

Bericht door michiel »

alleen de dimmer doet ook vreemd, dan gaan bij kanaal 1 lamp 1 en 2 branden, kanaal 2 lamp 3 en 4 en bij kanaal 3 en 4 niks.
Aart
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2005 20:58

Bericht door Aart »

Sommige van die vier-kanaals dimmers hebben de mogelijkheid voor steeds twee of zelfs alle vier de kanalen hetzelfde adres te gebruiken. Mogelijk staat de dimmer zo ingestelt ?
Tonnie Wittenaar2
Site Admin
Berichten: 70
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:02
Locatie: Daarlerveen
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar2 »

Stuur mij de location file uit Freestyler even per mail, dan check ik hem hier even

tonnie @ thewillows.nl
michiel
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jun 2005 21:24

Bericht door michiel »

Aart schreef:Sommige van die vier-kanaals dimmers hebben de mogelijkheid voor steeds twee of zelfs alle vier de kanalen hetzelfde adres te gebruiken. Mogelijk staat de dimmer zo ingestelt ?
Probleem opgelost, de instelling stond verkeerd.. maar hte probleem van scanner met start adres 1 is er nog wel, hij reageert op de schuifjes van de parren terwijl dat NIET!! moet.. want de parren staan op adres 11 en niet op 1.. Scanner 1 gaat gek doen, ik kan met par 1 de shutter van de scanner beinvloeden. Hoe kan dat als ze allebij een ander adres hebbeN?
michiel
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jun 2005 21:24

Bericht door michiel »

Tonnie Wittenaar schreef:Stuur mij de location file uit Freestyler even per mail, dan check ik hem hier even

tonnie @ thewillows.nl
Wat is dat?

Oke weer wat nieuws ondekt... Als ik de dimmerpack op 1 zet, en des scanners op 2 en 3 doet alles zoals het hoort.. Het programma van de dimmerpack in freestyler (DMX 400) reageert op kanaal 1, dus ook op alle andere dingen met kanaal 1.. hoe kan ik dat wijzigen?...

Nog wat vreemds: als ik de dimmerpack op a011 heb dan kan ik met de schuifjes rechts van me scherm de lamp in faden of uitfaden (par 1 2 3 4) maar zodra ik met dmx 400 programmas laat doen reageert hij alleen op kanaal 1 en dat hoort niet!!!

Iemand een idee?
michiel
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jun 2005 21:24

Bericht door michiel »

Fout gevonden, ik moest het adres van het progje dmx 400 (in freestyler)voor parren nog op het goede adres zetten, nooit gemerkt omdat ik altijd dimmerpack als A001 deed en de scanners op andere adressen nu dus niet dus nu moest ook dat veranderd worden. Zie afbeelding. Mensen let dus op, je moet het programma dmx 400 in freestyler dus ook nog een adres geven!!! (gelijk adres als die van je dimmerpack!!) bij scanners gaat het automatisch!!!.

Domme domme fout

Iederen hartelijk dank :cool:
Afbeelding
Tonnie Wittenaar2
Site Admin
Berichten: 70
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:02
Locatie: Daarlerveen
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar2 »

michiel schreef:
Tonnie Wittenaar schreef:Stuur mij de location file uit Freestyler even per mail, dan check ik hem hier even

tonnie @ thewillows.nl

Wat is dat?
De location file is de file die je kunt opslaan, waarin dus alle info staat om op een bepaalde locatie je licht te doen.

Klik op FILE - Save Location

Maar in ieder geval mooi dat je het nu werkend hebt.
Plaats reactie