Sinds een maand of twee ben ik de gelukkige eigenaar van een '77 Doge W200. Kleine 800 km gereden om 'm op te halen maar geen moment spijt van.
Echter ongeveer een maand geleden heb ik op de snelweg een gesprongen voorwiellager gehad, met veel moeite op de weg weten te houden maar toen begon de eellende pas, complete schijf,lagers,aandrijfas etc kapot. Kortom duur grapje en veel slapeloze nachten.
Nu was dit alles waarschijnlijk veroorzaakt doordat het autootje een nachtje in de bossen heeft gestaan tot de sidebars in de blubber.
Daarom mezelf voorgenomen dat me dit niet nog eens zou gebeuren en bij thuiskomst heb ik direct de andere voorwiellager ingevet...sindsdien zit ik met hetvolgende.
Als ik een vijftal minuten heb gereden dan begint er een soort schrapend geluid bij iedere omwenteling van het voorwiel. ik heb weer het wiel eraf gehaald maar kan niets raars ontdekken. Volgens mij is het wiellager dit keer niet het probleem want dit word nauwelijks warm na een langere rit (als dat tenminste een goede test is???).
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en kan iemand mij vertellen hoe je een kapot voorwielager aan voelt komen?
ik hoop dat iemand mij kan helpen
Groeten XraunX.
schrapend geluidje ??? - ik weet het niet meer
heey
als je lager slijtage vertoont dan heb je vaak spelling als je je wiel heen en weer beweegt(effe op de krik zetten)
Of je wiel loopt zwaar en warm
Heb je al gekeken of je nieuwe vet nog tussen het lager zit?
Als je namelijk het verkeerde vet erin hebt gesmeerd kan die ook minder leuke gevolgen hebben.
En het schrapende geluid kan ook van je remmen afkomen.
Meschien loopt je remblok wel aan.
hoop dat je er wat aan hebt
groeten ivo
als je lager slijtage vertoont dan heb je vaak spelling als je je wiel heen en weer beweegt(effe op de krik zetten)
Of je wiel loopt zwaar en warm
Heb je al gekeken of je nieuwe vet nog tussen het lager zit?
Als je namelijk het verkeerde vet erin hebt gesmeerd kan die ook minder leuke gevolgen hebben.
En het schrapende geluid kan ook van je remmen afkomen.
Meschien loopt je remblok wel aan.
hoop dat je er wat aan hebt
groeten ivo
W200 1977
vw passat vr5 1999
vw passat vr5 1999
Bedankt voor je antwoord,
ik vermoed zelf dat het in de remmen zit (en dat hoop ik ook).
Hoe kun je controleren of je remblokken aanlopen? Ik heb gekeken maar de blokken lijken aan beide kanten constant contact te maken met de schijf! Ik dacht ook dat dit zo hoorde
En hoe dien ik deze dan af te stellen zodat het niet ten koste gaat van de remkracht?
GR. XraunX
ik vermoed zelf dat het in de remmen zit (en dat hoop ik ook).
Hoe kun je controleren of je remblokken aanlopen? Ik heb gekeken maar de blokken lijken aan beide kanten constant contact te maken met de schijf! Ik dacht ook dat dit zo hoorde
En hoe dien ik deze dan af te stellen zodat het niet ten koste gaat van de remkracht?
GR. XraunX
heey hallo
je remblokken horen altijd een beetje aan te lopen.
Als je wiel los van de grond is moet je hem wel makkelijk rond kunnen draaien.
Als je remzuiger een beetje geoxideerd is kan deze niet helemaal meer in zijn oude stand terug komen na het remmen,en blijft dus aanlopen met( een eventueel schrapend geluid.)
Om dit te controleren moet je na een kort ritje even voelen of je velg erg warm wordt,en of stinkt naar verbrand.
Of je kan de auto meteen opkrikken en kijken of je wiel zwaar rond draaid.
Als je remmen aanlopen kun je ze het beste demonteren en ze goed schoon maken.
Ik weet alleen niet of er een compleet revisie setje te krijgen is,dat zou het aller mooiste zijn.
en na het monteren weer met nieuwe remolie vullen.
succes
groeten ivo
je remblokken horen altijd een beetje aan te lopen.
Als je wiel los van de grond is moet je hem wel makkelijk rond kunnen draaien.
Als je remzuiger een beetje geoxideerd is kan deze niet helemaal meer in zijn oude stand terug komen na het remmen,en blijft dus aanlopen met( een eventueel schrapend geluid.)
Om dit te controleren moet je na een kort ritje even voelen of je velg erg warm wordt,en of stinkt naar verbrand.
Of je kan de auto meteen opkrikken en kijken of je wiel zwaar rond draaid.
Als je remmen aanlopen kun je ze het beste demonteren en ze goed schoon maken.
Ik weet alleen niet of er een compleet revisie setje te krijgen is,dat zou het aller mooiste zijn.
en na het monteren weer met nieuwe remolie vullen.
succes
groeten ivo
W200 1977
vw passat vr5 1999
vw passat vr5 1999
GRRRR...
zojuist remmen uit elkaar gehaald, blokken schoongemaakt ... de cilinder echter zag er niet erg demontabel uit...dus alles weer in elkaar gedraaid en met nieuwe remolie bijgevuld, echter na 100 meter is het irritante geluidje weer terug. Kan iemand mij vertellen of ik de remcilinder zelf ook nog uit elkaar moet halen?
Zou ik ook kunnen testen of het geluidje wegblijft al ik de blokken eruit haal voor een proefritje, of ga ik dan geheid de sloot in?
Groetun XraunX
zojuist remmen uit elkaar gehaald, blokken schoongemaakt ... de cilinder echter zag er niet erg demontabel uit...dus alles weer in elkaar gedraaid en met nieuwe remolie bijgevuld, echter na 100 meter is het irritante geluidje weer terug. Kan iemand mij vertellen of ik de remcilinder zelf ook nog uit elkaar moet halen?
Zou ik ook kunnen testen of het geluidje wegblijft al ik de blokken eruit haal voor een proefritje, of ga ik dan geheid de sloot in?
Groetun XraunX
wat je zelf zegt..... niet doen!x-r-a-u-n-x schreef:GRRRR...
Groetun XraunX