Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Automaat slipt in 3e versnelling - plotseling

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
Tonnie Wittenaar
Site Admin
Berichten: 564
Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
Locatie: Daarlerveen (Ov)
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar »

Hoi,

Gisteren op de snelweg reed ik ongeveer 120 km (met de D350, die doet dat op z'n slofjes) begon ineens de power weg te vallen, eerst in schokjes, daarna viel het helemaal weg (in tijdbestek van een 30 seconden)

Na gestopt te zijn, gecontroleerd op evt. lekkage, niets te ontdekken, geprobeerd weer op te trekken, geen probleem, schakelt van 1 naar 2 en dan moet ie overschakelen naar de 3e, dit gebeurt niet, soms dan wil ie wel door, maar dan slipt ie, en heb je helemaal geen power meer, totdat je weer in snelheid teruggaat, dan schakelt ie weer naar 2 en heb je weer gewoon trekkracht.

Nog iets ontdekt: Als je de automaat in de achteruit zet en je geeft iets gas gebeurt er niets, als je wat meer gas geeft dan pakt ie ineens met een fikse schok.

Olie gecontroleerd, volgens de procedure in het boek, nivo is normaal.

Inmiddels de pan eronder weg, en de olie is toch donkerder dan verse olie, en ruikt verbrand, dus waarschijnlijk zijn de platen verbrand :(

Heb inmiddels contact gehad met Alain, en deze gaf aan dat als de Direct wegvalt dit een toch wel vaak voorkomend probleem is, en dat dan de platen verbrand zijn.

Vreemd vond hij overigens dat de achteruit ook niet goed werkt, dit heeft volgens hem niet direct met elkaar te maken.

Waarschijnlijk is er dus toch iets defect geraakt waardoor de platen zijn gaan slippen?

Oja, wat ik nog vergeten was, als je gas gaf maakte de automaat of de koppelomvormer een vreemd jankend geluid...

Ik begin niet zelf aan een revisie, en een ruilbak zal wat lastiger liggen, het is welliswaar een TF727 maar hier zit een locking op waardoor hij bij hoge snelheden ingaande en uitgaande as lockt waardoor er geen slip meer optreed in de koppelomvormer,... nu ik hier over nadenk zou daar misschien de oorzaak van het probleem kunnen zitten?
Dus hij is eventueel wel uitwisselbaar met een ouder model bak maar dan alleen compleet met koppelomvormer.

In ieder geval een revisie dus, zal Alain maar weer eens bellen.

Groeten
Tonnie
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
Tonnie Wittenaar
Site Admin
Berichten: 564
Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
Locatie: Daarlerveen (Ov)
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar »

Hij doet het weer, na en complete revisie van de bak, en het onderbouwen, ben ik zondag naar Assen geweest, alles liep weer als een Dodge!

Geen problemen meer gelukkig.

Heb e.e.a. laten reviseren bij Ganzeboom in Almelo, was niet de goedkoopste, maar een tweetal overwegingen hebben mij doen besluiten het hier in de buurt te doen:

1. Afstand, het goedkoopste adres was in Tiel, met brandstof en tijd die ik erin moets steken om naar Tiel te rijden, was ik nog een heel bedrag kwijt.
2. Garantie, als er wat mee is kan ik zo in Almelo terecht, over langere afstand wordt zoiets toch moeilijk.

Ze hebben er een compleet nieuwe drum ingezet, natuurlijk compleet met alle ringen/veren etc.

In ieder geval heb ik nu een bak die schakelt als nieuw.

grtz
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
Hans_Renkema
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 mei 2001 00:33
Locatie: Enschede

Bericht door Hans_Renkema »

Wat kost zo'n revisie nou?
Tonnie Wittenaar
Site Admin
Berichten: 564
Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
Locatie: Daarlerveen (Ov)
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar »

Ik heb rondgebeld naar een stuk of 10 verschillende adressen.

De goedkoopste was 500 euro zonder garantie...
Prijzen varieren tussen de 750 en 850 euro.
Alles ex. BTW natuurlijk.

Ik had hem ook door Alain kunnen laten repareren, echter stond deze erop om de tranmissie zelf weer in te bouwen i.v.m. evt. problemen.
Dit hield voor mij in dat ik de Dodge helemaal naar Riddekerk kon slepen...
Dat is voor mij bijna 400 km heen en weer....
Dat zag ik dus niet zitten.

grtz
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
98-1034179984

Bericht door 98-1034179984 »

ik heb ongeveer hetzelfde probleem met mijn w200.
zet ik hem in "1" geen probleem
"2" geen probleem
maar in "D" slipt de koppeling
zt ik hem in "R" gebeurd er niets tot ik meer gas geef en dan vertrekt hij met een schok.
ook als ik hem in "R" zet valt ie soms spontaan stil.
???? help
98-1034179984

Bericht door 98-1034179984 »

thanks A3
Plaats reactie