en die smartjes hebben zo'n goede kreukelzone!!
van linker tot rechter portier en van motorkap tot kofferdeksel:D
Grootste banden - hoe groot hebben jullie de banden
Ehhh...
ooit gehoord van massatraagheid?
Simpel uitgelegd: iets wat zwaar is komt moelijk van de plaats af. En: iets wat zwaar is valt moeilijker onder controle te houden dan iets wat licht is. Vergelijk het met fietsen met of zonder iemand achterop. Of, als je wat fantasie hebt, stel je een fiets voor met flinke autowielen- en -banden. Hoe denk je dat dat fietst?
Hoe groter de band, hoe meer rubber, hoe meer massa.
Heeft iemand met 36" nog wel eens met een standaard 32" naar de APK gereden? Viel je op hoe veel sneller de W200 van de plek kwam? Kan je nagaan wat er gebeurt als je er 40" op legt.
Je oma is met haar rollator is eerder weg dan jij met je imposante apparaat. Als je aan 40" gaat denken zou ik eerst eens beginnen met een verdubbeling van het motorvermogen om al die massa aan het rollen te krijgen. En een flinke versteviging van je aandrijflijn om dat vermogen te kunnen verwerken, alhoewel dat waarschijnlijk vanzelf gaat omdat je alles kapot zal gaan rijden, zeker als je flink het terrein in gaat. Je stuurbekrachtiging zal overigens ook helemaaal niet blij zijn met 40".
Zonder dat extra vermogen zijn 40" in het terrein niet veel waard. Je zal de modderpoel wel doorkomen, puur op bodemvrijheid, maar die flinke berg zul je niet halen zonder een formidabele aanloop. En dat ventje in zijn miezerige jappanertje lacht je uit!
De auto op de foto is trouwens een D, 2-wiel aangedreven dus. Ik heb er naast gestaan. Ziet er imposant uit, maar eigenlijk is het meer lachwekkend. Als een Ferrari Enzo met een 1,2 liter Kadett blokje er in. Jan Burgerman in zijn Astra zal zich een beroerte schrikken als je bij het stoplicht achter hem aansluit, maar bij 'groen' staat hij al bij het volgende stoplicht voor jij van de plek bent.
Begrijp me goed: ik wil niemands plezier afkraken (al lijkt dat misschien wel zo) maar alleen even de nadelen aanstippen. Straks ben je een bom duiten kwijt om het grootste rubber van de club te hebben, terwijl je de voordelen er niet uit zal kunnen halen.
322Rob
ooit gehoord van massatraagheid?
Simpel uitgelegd: iets wat zwaar is komt moelijk van de plaats af. En: iets wat zwaar is valt moeilijker onder controle te houden dan iets wat licht is. Vergelijk het met fietsen met of zonder iemand achterop. Of, als je wat fantasie hebt, stel je een fiets voor met flinke autowielen- en -banden. Hoe denk je dat dat fietst?
Hoe groter de band, hoe meer rubber, hoe meer massa.
Heeft iemand met 36" nog wel eens met een standaard 32" naar de APK gereden? Viel je op hoe veel sneller de W200 van de plek kwam? Kan je nagaan wat er gebeurt als je er 40" op legt.
Je oma is met haar rollator is eerder weg dan jij met je imposante apparaat. Als je aan 40" gaat denken zou ik eerst eens beginnen met een verdubbeling van het motorvermogen om al die massa aan het rollen te krijgen. En een flinke versteviging van je aandrijflijn om dat vermogen te kunnen verwerken, alhoewel dat waarschijnlijk vanzelf gaat omdat je alles kapot zal gaan rijden, zeker als je flink het terrein in gaat. Je stuurbekrachtiging zal overigens ook helemaaal niet blij zijn met 40".
Zonder dat extra vermogen zijn 40" in het terrein niet veel waard. Je zal de modderpoel wel doorkomen, puur op bodemvrijheid, maar die flinke berg zul je niet halen zonder een formidabele aanloop. En dat ventje in zijn miezerige jappanertje lacht je uit!
De auto op de foto is trouwens een D, 2-wiel aangedreven dus. Ik heb er naast gestaan. Ziet er imposant uit, maar eigenlijk is het meer lachwekkend. Als een Ferrari Enzo met een 1,2 liter Kadett blokje er in. Jan Burgerman in zijn Astra zal zich een beroerte schrikken als je bij het stoplicht achter hem aansluit, maar bij 'groen' staat hij al bij het volgende stoplicht voor jij van de plek bent.
Begrijp me goed: ik wil niemands plezier afkraken (al lijkt dat misschien wel zo) maar alleen even de nadelen aanstippen. Straks ben je een bom duiten kwijt om het grootste rubber van de club te hebben, terwijl je de voordelen er niet uit zal kunnen halen.
322Rob
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
Ja maar doe dit niet te veel met de voor as anders verander je de askanteling en het stuurgedrag!
en bovendien wordt in elke 4x4 handboek het afgeraden om je auto op tehogen door xtra bloken tussen je veren en je as te stopen!
en bovendien wordt in elke 4x4 handboek het afgeraden om je auto op tehogen door xtra bloken tussen je veren en je as te stopen!
DTB member 612
Dodge W150 115-inch wheelbase
Dodge W200 Wrecker (for sale)
Dodge W150 115-inch wheelbase
Dodge W200 Wrecker (for sale)
Kijk Arno daar heb je gelijk in en heb ik nog niet aan gedacht, dus goed punt, en wat je zegt over het ophogen ben ik ook wel met je eens, maar ik heb het wel zo maar wil ook vooral niet op die manier hoger, en wil toch ooit of een ander veerpakket of veerschommels, of dit veerpakket aanpassen maar dat zijn ook nog plannen voor later (als er een veerstrop is afgebroken),
want vooral in het terrein heeft zoiets natuurlijk nog meer te leiden,
maar wat er op zit haal ik er niet, als hij daar mee lager word ;)
want vooral in het terrein heeft zoiets natuurlijk nog meer te leiden,
maar wat er op zit haal ik er niet, als hij daar mee lager word ;)
Alweer zo'n bumper kleever VOOR me!!!