Grootste banden - hoe groot hebben jullie de banden
ik rij nu op 37" hummers, maar vind ze voor het oog eigenlijk te smal, de hoogte op zich wel leuk maar kan mij niet gek genoeg, zat zelf te denken aan super swamper boggers, maar ben bang dat die teveel slijten op de weg, maar ik wilde graag weten welke maat jullie er onder hebben en welke ervaringen jullie er mee hebben en dan bedoel dus wel het wat grootere werk (is er iemand met 40" )
oh en ik weet dat het slecht is voor mijn lagers
Bassie
oh en ik weet dat het slecht is voor mijn lagers
Bassie
Alweer zo'n bumper kleever VOOR me!!!
Hee Bassie,
mijn W200 staat nu op 36" 'Hummers'. Het 2e setje al, en dat is er vonkelnieuw op gekomen.
De volgende banden worden echter 35" BF Goodriches.
Om een aantal redenen:
Ernstig verkeerde belasting van onderstel en aandrijflijn bij zo grote banden.
Telkens weer dat gebonk bij wegrijden omdat de banden inzakken, en het rumoer tijdens rijden.
Grote banden vreten vermogen door de ontzaglijke rolweerstand, kleinere banden zorgen er voor dat een W200 een stuk kwieker van de plaats af komt.
'Hummers' en grotere banden zijn niet gemaakt op snelheiden boven de 110km/u.
Naar mijn mening zijn de enige pluspunten van grote banden: grondspeling in het terrein en een kicken uiterlijk.
Meer dan 90% van de tijd rij ik toch wel op asfalt en 35" ziet er ook goed uit. De BF Goodriches zijn een stuk comfortabeler, liggen beter op het asfalt en kunnen hogere snelheden aan.
Groent'n
322Rob
mijn W200 staat nu op 36" 'Hummers'. Het 2e setje al, en dat is er vonkelnieuw op gekomen.
Om een aantal redenen:
Telkens weer dat gebonk bij wegrijden omdat de banden inzakken, en het rumoer tijdens rijden.
Grote banden vreten vermogen door de ontzaglijke rolweerstand, kleinere banden zorgen er voor dat een W200 een stuk kwieker van de plaats af komt.
Naar mijn mening zijn de enige pluspunten van grote banden: grondspeling in het terrein en een kicken uiterlijk.
Meer dan 90% van de tijd rij ik toch wel op asfalt en 35" ziet er ook goed uit. De BF Goodriches zijn een stuk comfortabeler, liggen beter op het asfalt en kunnen hogere snelheden aan.
Groent'n
322Rob
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
-
even een kwestie van langs een mobiele snelheids meter rijden.. geeft ie precies aan hoeveel KM.ram1500 schreef:Dat zijn flinke Tires die jullie hebben, :p
Zelf heb ik iets grotere banden dan de orginelen set,
Maar hoe zit dat dan met jullie KM-tellers ???
Die geeft dan toch minder aan dan dat je zelf rijdt!?
Of hebben jullie er een soort verloop op ???
ik heb 36 erop, en bij mij is de verhouding dubbel. dus 1 mijl is 2 km.
easy
it's a crazy feeling we can't control, the sound of freedom called Rock&Roll!
Khad er zelf ook eerst 35 ers onder zitten heb ik nog steeds overgens en je hebt gelijk rijd super, maar wil natuurlijk dat stoere uiterlijk en terrein rijden dat is wat ik er mee wil, dus vandaar318Rob schreef:Hee Bassie,
Om een aantal redenen:
Groent'n
322Rob
heb er overgens nog een autotje bij voor dagelijks vervoer
ja of even met GPS navigatie of iets dergelijksXS-Denied schreef:even een kwestie van langs een mobiele snelheids meter rijden.. geeft ie precies aan hoeveel KM.ram1500 schreef:Dat zijn flinke Tires die jullie hebben, :p
Zelf heb ik iets grotere banden dan de orginelen set,
Maar hoe zit dat dan met jullie KM-tellers ???
Die geeft dan toch minder aan dan dat je zelf rijdt!?
Of hebben jullie er een soort verloop op ???
ik heb 36 erop, en bij mij is de verhouding dubbel. dus 1 mijl is 2 km.
easy
gps geeft altijd goede snelheid aan ken iemand met zon ding even meten streepje op teller klaar is Bassie
oh en Barry ik heb ook al verbrede velgen (waren vroeger chroom, k*t zooi nu niet meer) maar het kan me niet gek genoeg[/color]
Edited By Bassie on 1121461204
Zie hier een dodge D200 (opgehoogt met stijgerpijp ??? ) op 44" Dick Cepek!
- Bijlagen
-
- 5551.jpg
- (31.53 KiB) 1263 keer gedownload
DTB member 612
Dodge W150 115-inch wheelbase
Dodge W200 Wrecker (for sale)
Dodge W150 115-inch wheelbase
Dodge W200 Wrecker (for sale)