Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

mijn Dodge doet raar. - hij start ff en dan slaat die weer af.

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
White Ace
Contacteer:

Bericht door White Ace »

Hallo allemaal!!

Ik wou jullie vragen of 1 van jullie weet wat er aan de hand kan zijn met mijn D200.
hij heeft het eerst goed gedaan daarna starte hij iets slechter.
hij reed wel gewoon maar na loop van tijd sloeg die me eens af voor het stoplicht. (was wel vervelend voor de rest wat achter me stond. Jaaa een Dodge is nou eenmaal iets breder dan een europese/japanse barrel)
Kreeg hem weer aan de praat ben toen weer naar huis gereden en zetten hem op de oprit en daar staat die nu nog steeds. Heb wel een paar keer geprobeerd te starten en dat lukte maar na een tijd sloeg die af. Na een tijd starte die helemaal niet meer. ik heb toen een paar dingen nagekeken maar er is zo veel aan geklooit dat ik er bijna geen wijs meer uit kom.
Na wat zoeken ontdekte ik dat een kabel los was heb die weer vast gezet en heb de luchtfilter vervangen want die was erg smerig. hij wilt weer starten MAAR.....
Hij start ff een sec. of 3/4 en slaat dan weer af.
ik kom er niet meer uit wie heeft dit al eens gehad en weet hoe ik dit kan verhelpen. ik rij nu in een corsa rond en baal ontzettend. :angry:
Is het geen AMI ? Dan ga ik liever lopen!
Jouri Vorgers

Bericht door Jouri Vorgers »

Mischien kapotte rotor of verdelerkap?
Velen hebben mond genoeg om andermans werk te kraken, zelden hand genoeg dat beter te maken.
lucadee
Contacteer:

Bericht door lucadee »

Hee white ace,

waar loopt ie op ? lpg of benzine??
krijgt ie wel lpg op de mixer indien aanwezig of benzine in de carburateur??? (brandstoffilter misschien verstopt,of membraam van brandstofpomp defect)
of misschien het lpg veiligheidsrelais dat na starten geen spanning meer krijgt en zo dus de afsluiter van de lpg sluit.

succes en the groeten
Luc :welder: :bier:
LIEVER HOOG WATER DAN HOGE BLOEDDRUK

1977 DODGE W200 318 cui edelbr.streetmaster 2,holley 650,purple cam,flowtech headers.

1968 DODGE CHARGER 451 cui stroker,edelbr.torker2 ,holley 750,purple cam
maui
Contacteer:

Bericht door maui »

Ja kan van alles zijn, de hierboven genoemde dingen, of
contactslot, amperemeter (als deze aangesloten zit) ontstekings module , gas/ benzine relais wat niet opengaat.

wordt stap voor stap alles nalopen wat het zou kunnen zijn!

sucses en groet Maui
berry

Bericht door berry »

Dodge W200 318
Harley Davidson Nighttrain
Mercedes-benz Vito
White Ace
Contacteer:

Bericht door White Ace »

bedankt voor jullie reakties. :)

het kan wel meer zijn dan ik had verwacht. ???
maar we zien wel wat het wordt.
en anders horen jullie het wel.

gegroet Greg
Robbie

Bericht door Robbie »

berry schreef:www.citroenami.nl
citroenami.nl ???
"Kale"

Bericht door "Kale" »

White Ace schreef:bedankt voor jullie reakties. :)

het kan wel meer zijn dan ik had verwacht. ???
maar we zien wel wat het wordt.
en anders horen jullie het wel.

gegroet Greg

Rijdt ie op LPG???

Lijkt verdacht veel op een probleem dat ik gehad heb een paar maanden geleden.

Dit stukkie heb ik destijds geschreven voor op de site van de chaosboyz.

Misschien heb je er iets aan...

Wat was er aan de hand:
Voor de andere geïnteresseerden:

.........................2 Dagen later zonder problemen:
De vuile lucht filter heb ik eraf gehaald en meegenomen naar de autoshop om daar een nieuwe te bestellen.
Thuis gekomen heb ik de oude filter weer gemonteerd en de dynamo-koolborstels vernieuwd.
En toen starten: maar hij startte NIET!!!

Godverdegodver... wat kan ik NU weer verkeerd gedaan hebben...
--------------------------------------------------------------------------------

Alles hadden we dus gecontroleerd:
*Aangezien hij niet start op benzine kon ik dus ook nergens naar toe... geen LPG tanken en ook niet met de Dodge naar de gasboer...
LPG-inbouwstation telefonisch geinformeerd, volgens hem was of de verdamper of de mixer kapot en dat terwijl hij de Dodge niet eens gezien had.... ???!!!
*Gekeken of ik nog wel vonken had,
*Alle contacten schoongemaakt,
*Draden doorgemeten,
*Relais' doorgemeten en een rechtstreekse nood-draad getrokken van de afsluiter naar de accu,
*Gasleidingen losgemaakt of er nog wel gas in de tanks zat, met een peuk op m'n lip :-)
*Dashbord-keuze-schakelaar benzine/gas gecheckt,
*Afsluiters gecontrolleerd en schoongemaakt, zowel die ene bij de verdamper als die 2 die onder op de tanks zitten,
*Lucht-filter eraf gehaald en toen remmenreiniger in mixer gespoten en gestart (toen startte ie wel, maar heel effe).
*Dikke gas-toevoerslang boven op de mixer losgehaald en gestart om te kijken of er gas uitkwam. Maar er kwam dus geen gas uit de verdamper... Achteraf logisch want er komt geen gas uit die dikke toevoerslang, want die word aangezogen dmv het membraam in de mixer.
Toen hebben we de luchtfilter weer gemonteerd en ook de dikke gastoevoer-slang, toen de slang van de carter-ontluchting boven op de luchtfliterdeksel erafgehaald en in die opening remreiniger gespoten, toen starten en .... LOPEN... en hij bleef lopen...
Dus toen de filter erop zat, zoog de mixer wel de LPG aan vanaf de verdamper.
Ten slotte hebben de mixer eraf gehaald en gedemonteerd, en wat bleek:
De 3 lange bouten die de 2 helften van de mixer bij mekaar houdt, waar het membraam tussen geklemd zit, die zaten alle 3 los!!! Waardoor de mixer dus veels te veel lucht aan zoog langs het membraam, buiten het fliter om....
Waarschijnlijk heb ik met het vastdraaien van de deksel op het filter de moeren er té strak opgedraaid waardoor de speling tussen de 2 mixerhelften alleen maar groter werd...
Tot slot.
De hele handel weer vastgedraaid, en STARTEN!!!
Hij startte gelijk met een koude motor en een halfvolle accu, en wel in één keer.
...

M.a.w. er werd valse lucht aangezogen langs het membraam..

Fotootje..
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Edited By "Kale" on 1121141900
country4all
Contacteer:

Bericht door country4all »

Hij start ff een sec. of 3/4 en slaat dan weer af.

Lijkt verdacht veel op een relais van de gasklep wat stuk is, als je dit wil uitproberen moet je een kabel van de plus van de accu even aansluiten op je gasklep deze zal je nu horen tikken als die bekrachtigd wordt hoor je dit, dan kun je het relais weer testen door weer gewoon te starten en even de gasleiding naar de verdamper wat losdraaien als die geen gas doorlaat is je relais stuk.
Wees voorzichtig met een peuk zoals de Kale al reeds zei scheelt je een knipbeurt bij je kapper.
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.

Buy a hybride....................... We need the gas
Afbeelding
White Ace
Contacteer:

Bericht door White Ace »

Hallo allemaal!!!!!!!!!!!
Volgens mij is het relais stuk. ( weten jullie wat zo'n ding kost )
Ik heb hem met zo'n lampie getest om te kijken of er stroom op staat. als ik het contact omdraai gaat het branden en na 3/4 sec. gaat het uit.
Dat is dus even lang als die "normaal" blijft lopen.
Ik neem aan dat er stroom op moet blijven om de klep open te houden of niet???
Jah we komen er wel. ( tenminste dat hoop ik )
ik hoor het wel weer van jullie.

Greetzzzz Greg :)
country4all
Contacteer:

Bericht door country4all »

Hallo.
Denk niet dat het relais stuk is als je motor niet loopt, als hij geen signaal krijgt dat de motor loopt valt binnen 3 tot 4 seconden de spanning af, dit is voor de veiligheid zodat je gasklep niet open blijft staan .
Wat doet de gasklep gaat die open?
suc6 weer.
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.

Buy a hybride....................... We need the gas
Afbeelding
"Kale"

Bericht door "Kale" »

country4all schreef:Hallo.
Denk niet dat het relais stuk is als je motor niet loopt, als hij geen signaal krijgt dat de motor loopt valt binnen 3 tot 4 seconden de spanning af, dit is voor de veiligheid zodat je gasklep niet open blijft staan .
Wat doet de gasklep gaat die open?
suc6 weer.

Jan (country4all) heeft helemaal gelijk, die relais gaat idd na 3 á 4 sec weer uit, dit ivm met veiligheid...
Daar twijfelden wij destijds ook aan...

Edited By "Kale" on 1121229218
White Ace
Contacteer:

Bericht door White Ace »

als die dodge start dan moet hij toch een signaal geven dat die klep open moet blijven of niet???
en als de motor uit valt na 3/4 sec. dan komt dat toch over een met de spanning wat van het relais
af gaat dat is ook zo'n 3/4sec. wat geeft dan het signaal voor die klep??? misschien is die na de tering.
Vind het wel fijn dat jullie er de tijd voor nemen.
Dat mag best gezegt worden. ( tenminste vind ik dan he :D )
lucadee
Contacteer:

Bericht door lucadee »

Hee White ace,

overbruggen die handel,loopt ie dan wel en blijft ie lopen
relais kopen !!!!

the groeten

Luc
LIEVER HOOG WATER DAN HOGE BLOEDDRUK

1977 DODGE W200 318 cui edelbr.streetmaster 2,holley 650,purple cam,flowtech headers.

1968 DODGE CHARGER 451 cui stroker,edelbr.torker2 ,holley 750,purple cam
Dodgie Girl
Contacteer:

Bericht door Dodgie Girl »

:D Hey Luc.
Juist zoals in de fabriek, overbruggen loopt ie dan blijft 't zitten :;): .
Gisteren nog langs geweest bij je maar meer dan de kippen van de buurvrouw heb ik niemand gezien, schiet het al een beetje op met het bl :welder: ok inbouwen.
gr Jan
Plaats reactie