Hallo,
Heeft iemand van jullie al eens een olielek gehad tussen de motor en de automaat?
Het is duidelijk automaatolie.
Wat moet er allemaal gesloopt worden en hoeveel tijd heb je voor dergelijke herstelling nodig.
Waar kan ik de dichtingen van de automaat kopen?
Alle info welkom
Greetz Luc
Olielek automaat
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 17 okt 2001 20:47
- Locatie: Ravels / België
- Contacteer:
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 17 okt 2001 20:47
- Locatie: Ravels / België
- Contacteer:
Bedankt voor je reactie Gerhart,
Het is een raar fenomeen.
Ik heb vandaag de motor ongeveer een half uur laten lopen=>
Geen lek te bespeuren.
Ik zet de motor af en na +/-2 minuten ligt er plasje zuivere rode automaat olie onder.
Dit kan ik zelf moeilijk thuis brengen.
Het lijkt wel of er iets leeg loopt van zodra de motor gestopt word.
Als iemand dit al heeft meegemaakt had ik het graag vernomen.
Het is een raar fenomeen.
Ik heb vandaag de motor ongeveer een half uur laten lopen=>
Geen lek te bespeuren.
Ik zet de motor af en na +/-2 minuten ligt er plasje zuivere rode automaat olie onder.
Dit kan ik zelf moeilijk thuis brengen.
Het lijkt wel of er iets leeg loopt van zodra de motor gestopt word.
Als iemand dit al heeft meegemaakt had ik het graag vernomen.
!!! NOTHING BEATS CUBIC INCHES !!!
Luc,
ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad. Nadat ik een stukje rijden vormt zich een helder rood plasje onder de bak. Het (verder) aandraaien van de pakking heeft geen resultaat. Tegens zie je langs de leiding druppeltjes hangen...
Bij mij was de oliekeerkring van de bak rot. Het schijnt een aardige klus te zijn om deze te vervangen... Ik heb dit laten doen toen mijn hele bak eronderuit moest voor een kapotte flex-plate... Succes ermee,
Jax.
ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad. Nadat ik een stukje rijden vormt zich een helder rood plasje onder de bak. Het (verder) aandraaien van de pakking heeft geen resultaat. Tegens zie je langs de leiding druppeltjes hangen...
Bij mij was de oliekeerkring van de bak rot. Het schijnt een aardige klus te zijn om deze te vervangen... Ik heb dit laten doen toen mijn hele bak eronderuit moest voor een kapotte flex-plate... Succes ermee,
Jax.
Get a life... Get a Dodge...
* 1976 Dodge W200, 318 ci (semi-daily)
* 1977 Ford Ranchero GT 500, 351 ci (semi-daily)
* 2010 John Deere X110, 18.5 hp (lawn-weekly)
* 1976 Dodge W200, 318 ci (semi-daily)
* 1977 Ford Ranchero GT 500, 351 ci (semi-daily)
* 2010 John Deere X110, 18.5 hp (lawn-weekly)
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 17 okt 2001 20:47
- Locatie: Ravels / België
- Contacteer:
Luc, je kan ook nog even kijken bij de afdichting van de schakelas. Dit is de as aan de linkse kant waar het stangenstel aangekoppeld zit. Hierop zit ook een klein sealtje; bij mijn bak lekte hij daarlangs. Deze seal is heel gemakkelijk te vervangen (buitenlangs - de bak hoeft niet open).
De voorste seal, waar je het eerder over had, is inderdaad alleen bereikbaar als de bak van de motor gescheiden is. Hierna is hij heel eenvoudig te vervangen.
Afmetingen van de seal: 1-7/8" x 2-5/8" x 9/16" dik.
De voorste seal, waar je het eerder over had, is inderdaad alleen bereikbaar als de bak van de motor gescheiden is. Hierna is hij heel eenvoudig te vervangen.
Afmetingen van de seal: 1-7/8" x 2-5/8" x 9/16" dik.
Gerhart
Luc,
ík heb mijn keerkring laten vervangen in Liessel (Gem. Deurne) bij Ed. Maas. Je kunt hem bereiken op het nummer:
0493-342192. Bel wel even van te voren want ook Maas heeft het gigantisch druk de laatste tijd (zijn ami's opeens 'in' ofzo?)
Voor de kosten van het trucje kun je hem het beste even bellen.
Succes, Jax.
ík heb mijn keerkring laten vervangen in Liessel (Gem. Deurne) bij Ed. Maas. Je kunt hem bereiken op het nummer:
0493-342192. Bel wel even van te voren want ook Maas heeft het gigantisch druk de laatste tijd (zijn ami's opeens 'in' ofzo?)
Voor de kosten van het trucje kun je hem het beste even bellen.
Succes, Jax.
Get a life... Get a Dodge...
* 1976 Dodge W200, 318 ci (semi-daily)
* 1977 Ford Ranchero GT 500, 351 ci (semi-daily)
* 2010 John Deere X110, 18.5 hp (lawn-weekly)
* 1976 Dodge W200, 318 ci (semi-daily)
* 1977 Ford Ranchero GT 500, 351 ci (semi-daily)
* 2010 John Deere X110, 18.5 hp (lawn-weekly)
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 17 okt 2001 20:47
- Locatie: Ravels / België
- Contacteer:
Hallo Dodgers allemaal bedankt voor jullie reactie.
Ik ga volgende week proberen die automaat er van onder uit te halen en dan bekijk ik het zaakje even. ik zal al de volgende handelingen die ik maak uitgebreid op het net gooien met foto's en zo.
Dan zijn jullie er allemaal wat mee.
Thanks folks
Greets Luc
Ik ga volgende week proberen die automaat er van onder uit te halen en dan bekijk ik het zaakje even. ik zal al de volgende handelingen die ik maak uitgebreid op het net gooien met foto's en zo.
Dan zijn jullie er allemaal wat mee.
Thanks folks
Greets Luc
!!! NOTHING BEATS CUBIC INCHES !!!