Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Gordel - Spanner

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
109-1091557690

Bericht door 109-1091557690 »

Hallo techneuten,
FF iets waar ik niets van snap.Ik ben bezig om de dodge klaar te krijgen voor de keuring.Nu was ik met de gordels bezig en als ik er snel een ruk aan geef word deze niet geblokkeerd door de vergrendeling.Zou dat wel moeten(zoals in mijn peugeot 306)????Nu heb ik al veschillende verhalen gehoord hoe het zou moeten/kunnen werken maar wat is nu juist?Het gekke is ook dat bijde zijde de zelfde kuren vertonen.Het zal toch nie zo zijn dat beide ineens kapot zijn :p

Ik heb het idee dat ik iets mis,er zit nl wel een geelachtig palletje onder de vergrendelplaat en als je hem iets helpt met je vinger werk hij gelijk :( Ik ben ook al onder het rijden gaan testen maar helaas, niets! :angry:

Is het ook noodzakelijk om bij de kentekenkeuring bij het RDW een gekeurde gasslang te hebben van de verdamper af naar je carburateur met recente datum?Ik hoor hier ook tegenstijdige berichten over?

Martijn :withstupid:
Arno
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 mar 2001 21:35
Locatie: Rijsbergen
Contacteer:

Bericht door Arno »

De gordels van een dodge werkt met een "gewichtje"
als je remt komt het "gewichtje" naar voren en blokkeert de gordel ???
probeer het maar!!
DTB member 612
Dodge W150 115-inch wheelbase
Dodge W200 Wrecker (for sale)
109-1091557690

Bericht door 109-1091557690 »

Zou kunnen maar wat zit er voor een ding onder aan je gordel?(ik bedoel dan als je de plastic kap erafhaald en dan het spanmeganisme in je hand hebtBij mij zit er een geel pinnetje onder(Die de veiligheidspal erop drukt lijkt me?)maar die lijkt wel afgebroken?

Gr Martijn

PS Hoe testen ze de gordels dan met bv de apk?????
111-1098359025

Bericht door 111-1098359025 »

Met de APK rijden ze keihard van de brug af en dan tegen de muur. Als de keurmeester het overleeft wordt de auto, wat gordels betreft, goed gekeurd.......of doen ze het toch anders??? Hoe oud is jouw Dodge? In een grijkenteken auto van voor, ik meen 1998 maar daar kan ik het mis mee hebben, hoeft geen gordels te hebben en je hoeft ze ook niet te dragen. Als je ze er toch in zet moeten ze wel werken en je moet ze, denk ik, ook dragen.

Greetttzzz Okki
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

okki schreef:Hoe oud is jouw Dodge? In een grijkenteken auto van voor, ik meen 1998 maar daar kan ik het mis mee hebben, hoeft geen gordels te hebben en je hoeft ze ook niet te dragen. Als je ze er toch in zet moeten ze wel werken en je moet ze, denk ik, ook dragen.

Greetttzzz Okki

Bij "ons" zitten ze er "af fabriek" in en zul je ze dus werkend moeten hebben en dragen.
Testen: bij een normale noodstop zullen de gordels gewoon blokkeren. Deze gordels kun je echter ook bij stilstand testen: gewichtje naar voren bewegen en kijken of de gordel blokkeert.




Edited By Gerhart on 1116619157
Gerhart
109-1091557690

Bericht door 109-1091557690 »

Ik denk dat ik em snap.Bij mij zal het gewichtje wel afgebroken zijn! Gek dat het dan aan beide zijde zo is toch?

Kan iemand mischien een foto plaatsen van het geheel is goede conditie?

Martijn
Plaats reactie