Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Advies dieselmotor ?

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
Safari
Contacteer:

Bericht door Safari »

Beste mensen,
Ik ben nieuw op jullie website; vind dat het er goed uit ziet !
Misschien kan iemand mij verder helpen met het volgende:
We hebben een Dodge W200 van 1976, omgebouwd tot een Camper en willen de komende jaren landen gaan bezoeken waar geen LPG te krijgen is.
Het zou daarom mooi zijn als de Dodge voortgetrokken zou worden door een goede dieselmotor.
Ik ben begonnen met hier en daar te vragen of iemand meer weet van eventuele (on)mogelijkheden, maar het schiet nog niet erg op !
Heeft iemand informatie (of ervaring) die mij verder kan helpen om dit plan uit te werken ?? Je doet me er een behoorlijk plezier mee!
Alvast dank !
Coen
"Kale"

Bericht door "Kale" »

Het enige wat ik weet dat er voor Dodge ook 6 ycl Dieselmotoren van Cummins 5.9l diesel turbo 160 PK zijn.

Die lagen onder andere in de D250 en D350 vanaf 1989-1993.

Misschien dat je uit een sloper een blok met bak kunt vinden, maar veel zullen er niet te vinden zijn in Europa...

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Safari
Contacteer:

Bericht door Safari »

Dank voor je informatie, en de foto's, van de Cummins diesel. Ik zal eens gaan zoeken of ik zoiets kan vinden, maar ik begin ook een beetje het gevoel te krijgen dat ik voorlopig nog niet met een diesel rondrijd ! Groeten, Coen
na
65-1085916920

Bericht door 65-1085916920 »

je kan er ook een 6,2 of 6,5 lit. v8 inbouwen, die zijn er hier meer te vinden.
Plaats reactie